Avand in vedere ca din ce in ce mai multi reprezentanti ai generatiei millennials ajung sa fie activi financiar, bancile se lovesc de o masa de consumatori ale caror preferinte sunt extrem de diferite fata de cele ale generatiilor anterioare. Gemius Romania a conturat o imagine a celor din generatia Y prin intermediul unei analize referitoare la comportamentul acestora in era banking-ului digital.

Un numar de 1,76 milioane de utilizatori de internet din Romania care acceseaza internetul de pe desktop (PC & laptops) si care fac parte din generatia millennials (18-40 de ani) au declarat ca apeleaza la mediul online pentru a fi la curent cu informatiile din sistemul financiar, conform studiului gemiusAudience din luna martie, prezentat in premiera la conferinta Future Banking. De asemenea, 2,16 milioane precizeaza ca sunt utilizatori ai serviciilor de online banking.

In ceea ce priveste cumparaturile online, 80% dintre cei chestionati declara ca realizeaza aceasta activitate. Insa, cand vine vorba de platile online, putin peste jumatate (55%) marturisesc ca aleg aceasta optiune, respectiv 2,14 milioane.

Analizand comportamentul online a peste 6,93 milioane de utilizatori de Internet din Romania de pe desktop, cei de la Gemius Romania au realizat si un top al celor mai accesate site-uri de banking din Romania, podiumul fiind impartit intre ING Bank, Banca Transilvania si Raiffeisen Bank.

Din totalul utilizatorilor de internet analizati, 702.000 au accesat site-ul celor de la ING Bank, 658.000 Banca Transilvania si 333.000 Raiffeisen Bank. Pe urmatoarele pozititii se afla BCR cu 307.000, BRD cu 289.000 si Garanti Bank cu 271.000.

Pentru a-i atrage pe site-urile lor si pentru a-i tine la curent cu cele mai noi oferte, bancile comunica intens in online, mai ales prin reclame video, potrivit studiului gemiusAdReal. Astfel, in luna martie brand-urile bancare care au comunicat cel mai mult prin ad-uri video au fost: Banca Transilvania, ING Bank, Raiffaessen Bank, BRD si Libra Internet Bank. Dintre ele pe primul loc se afla Banca Transilvania care a atins 22% din populatia de internet de pe desktop si a avut o rata de viewability de 83%.

*Datele Gemius analizate se refera la luna martie 2018 si au fost strânse de la utilizatorii de internet din România cu vârste cuprinse între 14 si 74 de ani care au folosit computere sau laptop-uri. Analizele facute pentru generatia millennials au luat in calcul utilizatorii de internet de pe desktop cu varste cuprinse intre 18 si 40 de ani.

gemiusAudience in Romania este studiul complet de masurare a audientelor online prin metodologia proprietara Fusion, care combina datele proprietare site-centric cu datele proprietare user-centric si date structurale furnizate de BRAT prin studiul SNA FOCUS. Datele prezentate mai sus au fost colectate de la utilizatori ce au accesat Internetul de pe PC sau laptop.

gemiusAdReal este studiul care analizeaza intreaga piata de publicitate online prin prisma utilizatorului final. AdReal ofera informatii complete despre toate tipurile de reclame si website-uri (include si retele de socializare & motoare de cautare).

Sursa foto: Mooshny / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri