Astfel, cei peste 7.000 de angajati BT vor putea interactiona natural cu inteligenta artificiala, prin conversatii ghidate sau naturale, folosind NLP (Natural Language Processing), gasind astfel suport in activitatea de zi cu zi. De altfel, planul de lansare a unui nou chatbot au fost anuntate in premiera in urma cu 2 saptamani de wall-street.ro in urma unei discutii cu Mariana Chindris, directorul de transformare digitala al Bancii Transilvania, institutie care a mizat pe automatizarea proceselor inca de acum 2 ani.

“Ne-am dat seama ca este un instrument care ne ajuta sa mergem in zona de automatizare mult mai rapid decat prin integrari clasice. Noi am vazut RPA-ul ca un accelerator in drumul nostru catre digitalizare si s-a dovedit ca a fost o alegere care a functionat foarte bine. La momentul respectiv, noi lucram la automatizarea fluxului de originare a creditelor pentru clientii companiei. Exista o cerinta care prevedea consultarea unei surse externe de date puse la dispozitie de BNR pentru a obtine istoricul de creditare al clientilor (..) In zona aceasta am folosit robotii software, cu ajutorul carora am reusit sa automatizam 500 de interactiuni zilnice. Daca o interactiune manuala dura inainte 10 minute, dupa automatizarea procesului am redus timpul la cateva secunde”, a precizat Mariana Chindris, Digital Transformation Director la Banca Transilvania.

Ca rezultat al colaborarii cu UiPath si Druid, Banca Transilvania are in echipa, in cadrul Directiei Resurse Umane, un robot care ajuta cu informatii angajatii, prin intermediul chat-ului.

"Dupa lansarea celor doi chatbots care ne ajuta sa oferim informatii non-stop clientilor, ne bucuram sa venim cu solutii inclusiv pentru echipa BT, pentru a avea mai mult timp pentru activitati cu valoare adaugata. Ceea ce aduce colaborarea cu UiPath si Druid, businessuri nascute in Romania, este un pas firesc pe care il facem la BT, pentru a creste o echipa de angajati virtuali care integreaza tehnologii inovatoare si care ajuta echipa in activitatea zilnica", a declarat Omer Tetik, Director General, Banca Transilvania.

eMAG.ro, al doilea unicorn...
Citeste si: eMAG.ro, al doilea unicorn romanesc din 2018, dupa UiPath

Sunt fericit sa vad trei companii romanesti care colaboreaza intr-un domeniu de avangarda si inovatie si, nu in ultimul rand, ma bucur ca putem pune druizii la treaba - Dan Liviu Dragan, Fondator & Chairman Druid

"Ca rezultat al parteneriatului dintre Druid si UiPath, angajatii BT vor putea interactiona zilnic cu un chatbot, ceea ce ne apropie de realizarea misiunii noastre, aceea de a facilita accesul fiecarui angajat la un robot, in viitorul apropiat", afirma si Daniel Dines, CEO si Co-Fondator UiPath.

Ce presupune colaborarea dintre UiPath si Druid

In colaborare cu UiPath, Banca Transilvania a automatizat pana acum, incepand din iunie 2017, mai multe procese din diferite zone de business, printre care: contabilitate, audit, conformare, call center si resurse umane.

"In cazul unuia dintre primele procese automatizate folosind platforma UiPath, am reusit reducerea timpului mediu de executie de la 10 minute (cu utilizator uman) - la 12 secunde (cu robot), pentru o activitate care se executa de aproximativ 500 de ori pe zi de catre colegi. Pornind de la un proces automatizat de HR, dezvoltam acum chatbots care faciliteaza colaborarea dintre angajati si roboti", declara Gabriel Mocan, Director Departamentul Tehnologie Digitala si Inovatie in cadrul Banca Transilvania.

10 afaceri romanesti cu care...
Citeste si: 10 afaceri romanesti cu care ne mandrim de Centenar

Din nevoia de a interactiona direct cu robotii s-a nascut colaborarea cu Druid, companie specializata in constructia de chatbots. Implementarea platformei RPA de la UiPath in cadrul BT si interfatarea acesteia cu chatbots dezvoltati de Druid contribuie semnificativ la cresterea eficientei, dar si a satisfactiei angajatilor. Banca Transilvania si-a propus sa mareasca in viitor echipa robotilor la nivelul mai multor departamente.