In general, romanii se tem ca nu isi pot proteja persoanele dragi in cazul unor situatii financiare dificile, in cazul unei incapacitati de munca totala sau temporara, se tem ca bunurile sau afacerile pentru care au muncit o viata ar putea sa dispara in cazul unor evenimente nedorite. Avem un simt ridicat de proprietate, dar inca insuficient dezvoltat de protectie. De asemenea, empatizam usor cu cei care trec prin situatii dificile, dar ne este dificil sa achizitionam efectiv o asigurare pentru protectia personala. In acest context, Virgil Soncutean, CEO in cadrul Allianz-Tiriac Asigurari, apreciaza ca dificultatea in a decide achizitionarea unei asigurari poate avea mai multe cauze, insa una dintre cele mai importante tine si de limbajul, modul de comunicare, de promovare a produselor de asigurari.

"Dificultatea in a decide achizitionarea unei asigurari poate avea mai multe cauze, fie perceptia legata de pret «nu imi permit o asigurare», fie dificultatea in a alege un anumit produs din cauza complexitatii sale, a modului in care este prezentat / excesiv modularizat / mult prea tehnic promovat, «nu inteleg produsul / nu stiu daca acopera ceea ce am nevoie»", spune Virgil Soncutean (foto).

Astfel, in opinia sa, pentru dezvoltarea industriei de asigurari, importanta este continuarea activitatii de simplificare a produselor de asigurare. "Studiile ne arata ca oamenii prefera produse simplificate care usureaza procesul de decizie si nu pe cele care ofera prea multe optiuni, creand mai degraba confuzie. Produsele de asigurare care ofera cateva optiuni clare pentru diferite profiluri de clienti sunt mult mai usor de inteles si, pe cale de consecinta, de ales. In egala masura, trebuie sa ne simplificam limbajul, modul de comunicare, de promovare a produselor astfel incat oamenii sa inteleaga adevarata valoare a asigurarilor".

In aceasta directie a simplificarii, el adauga ca Allianz-Tiriac Asigurari pregateste produse preimpachetate pentru clientii persoane fizice. Exista "nevoia de simplificare sub toate aspectele, facilitand astfel procesul decizional si ajutandu-i pe oameni sa decida in cunostinta de cauza. Asigurarile de viata si cele de sanatate au intrat pe un trend ascendent. Este inca o dovada a faptului ca oamenii au inceput sa fie constienti de utilitatea acestor produse".

Virgil Soncutean: Microasigurarile reprezinta un teren nou, de explorat

Allianz-Tiriac mizeaza pe cresterea asigurarilor facultative, non auto, pentru o crestere a gradului de protectie in Romania. Un factor de crestere poate fi chiar strategia companiilor de asigurari gandita pe nevoile locale de protectie, pe potentialul de cumparare.

Piata RCA "respira" mai greu...
Citeste si: Piata RCA respira mai greu decat in perioada Astra Asigurari si...

"Din analizele pe care le-am realizat in timp, am observat ca cei mai multi dintre oameni inca considera, de exemplu, ca o asigurare de casa este scumpa, dar in numeroase cazuri, daca intrebi acceasi oameni cat ar fi dispusi sa plateasca pentru a-si proteja locuinta, aflam ca sumele pe care le-ar aloca sunt chiar mai mari decat costa de fapt o asigurare. Ii invit pe oameni sa indrazneasca si sa contacteze un consilier in asigurari. Microasigurarile reprezinta un teren nou, de explorat pentru industria locala", mai spune Virgil Soncutean.

El apreciaza, de asemenea, ca "introducerea clauzei de decontare directa a usurat viata multora dintre clienti. In cazul Allianz-Tiriac Asigurari, in 2018, 15% dintre clientii care au achizitionat o asigurare RCA au inclus si aceasta acoperire. Cand ai incredere intr-o companie de asigurari, preferi ca toate serviciile sa fie facilitate de catre aceasta, fara birocratie complexa, rapid si intr-un singur punct de contact", conchide Virgil Soncutean.

Sursa foto: Agerpres

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Allianz: Spunem an de an ca avem potential, dar mergem cu frana trasa