Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) atrage atentia autoritatilor cu privire la practicile incorecte existente la nivelul unor categorii de service-uri auto, in ceea ce priveste dreptul soferilor la o masinade schimb, in caz de accident auto. Astfel, unele service-uri auto incearca sa obtina un profit incorect, prin tarife foarte mari si prin introducerea spre decontare a unor facturi nejustificate ca valoare, catre companiile de asigurari, pentru plata masinilor de schimb, in vederea compensarii dreptului de folosinta a autovehiculului avariat.

COTAR afirma ca isi doreste ca "echilibrul existent in piata asigurarilor sa ramana si chiar sa evolueze in aceeasi directie. Aceste costuri nejustificate facturate insa de catre service-uri companiilor de asigurari vor avea impact negativ asupra pretului politelor de asigurare".

Vasile Stefanescu, presedintele COTAR subliniaza ca sunt "multe semnale care arata frauda in acest domeniu de activitate. De multe ori soferul pagubit nu beneficiaza de masina la schimb, chiar daca service-ul a facturat-o catre societatea de asigurare, spre decontare. In acelasi timp, salutam service-urile auto care demonstreaza ca pot efectua lucrari de calitate la preturi corecte. Atragem atentia, insa, ca exista riscul ca din cauza practicilor abuzive, cei aproximativ 6 milioane de consumatori din piata asigurarilor obligatorii sa fie afectati printr-o eventuala crestere a tarifelor".

Recent, wall-street.ro a aratat, de asemenea, ca masina de schimb pentru soferii pagubiti, o noua "vaca de muls" pentru service-urile auto. Astfel, printr-un business paralel cu cel de reparatii, acestea factureaza si servicii de rent-a-car la preturi nejustificate, sub pretextul ca urmaresc exclusiv interesul pagubitilor, ajung de fapt sa profite de un cadru legal aflat in initial in favoarea consumatorilor de asigurari.

Pe de alta parte, Dan Barbu - presedintele Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI) acuza companiile de asigurari ca "recurg la tot felul de tertipuri ca sa ascunda dreptul" pagubitilor de a beneficia de masina de schimb.

Virgil Soncutean,...
Citeste si: Allianz: Asiguratorii trebuie sa isi simplifce limbajul si produsele

"La nivelul intregii tari, informatiile pe care le am eu pentru service-urile din asociatie - costurile lipsei de folosinta neincasat se ridica undeva la 5-600 de mii de lei. Asa ca, daca va regasiti in aceasta situatie, si nu stiti cati bani vi se cuvin pentru transport, iata cum trebuie calculata lipsa de folosinta. Numarul de ore de manopera efectuata pentru acea reparatie se imparte la patru si iti da numarul de zile. Dau un exemplu de 22 de ore de manopera pe care daca le impartim la 4 ne da 5,5 zile", a spus Dan Barbu, pentru publicatia respectiva.

In logica faptului ca reprezentantul ASSAI a utilizat valori medii obtinute la nivel de asociatie, rezulta ca, in medie, costul cu masina de schimb prin serviciile oferite si facturate de catre servie-urile auto ajunge la peste 1.000 de lei pe zi (6.000 / 5,5). Articolul mentionat se adresa exclusiv persoanelor fizice, in cazul carora, in nici un caz costurile zilnice asociate lipsei de folosinta nu ating aceasta valoare. Mai mult, pe facturile trimise catre companiile de asigurari pentru plata, de catre service-uri, nu exista de altfel nici o justificare transparenta a modelului de calcul a valorii lipsei de folosinta.

Citeste mai mult pe aceasta tema aici.

Cat de repede se...
Citeste si: Cat de repede se deteriorezeaza situatia din piata de asigurari RCA?

Sursa foto: Sureeporn Teerasatean / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
BAAR: Service-urile au ajuns sa factureze rent-a-car cu 15.000 euro