Allianz-Tiriac Asigurari arata ca circa 10% din reparatiile pe RCA in service-uri auto au preturi "absurde", care nu au nici o legatura cu o piata concurentiala, iar aceasta pondere cumuleaza 25% din totalul despagubirilor. Potrivit companiei de asigurari, aceasta situatie este posibila in contextul incare exista un numar de furnizori de servicii de reparatii care profita de lacune legislative si actioneaza oligopolistic, iar ultima versiune de modificare a Legii RCA nu mai contine nici un element de reglementare in aceasta zona, ceea ce va facilita continuarea acestor practici specifice unor anumite service-uri auto.

"Exista nevoia de a crea un cadru legislativ care sa permita existenta unei piete normale si sa limiteze aceste dezechilibre. Aici mai refer in special la obligatia asiguratorului de a plati o masina la schimb pe perioada reparatiei, la orice pret considera un service auto. Sunt exemple de abuzuri care par chiar hilare, precum inchirierea a unui Nissan Juke din 2017 la un cost de 6.800 de lei pe zi sau o Dacia Logan din 2014, pentru suma de 3.300 de lei pe zi. Ori in astfel de situatii compania de asigurari trebuie sa plateasca si nu poate sa spuna nimic. Nu este nevoie de multe cazuri astfel incat sa distorsioneze piata", a declarat Virgil Soncutean, CEO Allianz-Tiriac Asigurari.

Cu o simpla cautare pe Internet am putea observa ca pretul practicat de companiile de specialitate pe piata de rent-a-car sunt insa de 25-30 euro pe zi pentru inchirierea unei masini.

El adauga ca practicile acestor service-uri auto, desi restranse ca numar, incep sa cantareasca deja cateva multe puncte procentuale in inflatia pe zona daunalitatii din ultimii ani, ca urmare a acestor excese. "Ar fi normal ca un cadru legislativ sa le tempereze. O piata functioneaza daca toti jucatorii au ceva de castigat din aceasta poveste. Altfel, daca unii doar pierd si castiga numai ceilalati situatia nu poate sa reziste pe termen lung".

Practicile incorecte ale unor service-uri auto au fost evidentiate si de catre compania de asigurari Euroins.

In aceste conditii, Virgil Soncutean a aratat ca abordarea Allianz-Tiriac Asigurari a fost una "foarte prudenta" in acest an, in incercarea de a face o "echilibristica" intre expunerea pe zona de RCA si celalalte segmente de asigurari non-auto. "Profitul este polita noastra de asigurare prin care putem oferi protectie financiara clientilor. O companie cu pierderi nu este ea insasi o companie puternica, si cu atat mai putin poate fi un punct de sprijin pentru client".

Dinamica RCA a devenit din nou imprevizibila

"Atat la 6 luni cat si la 9 luni, piata de asigurari generale s-a intors din nou pe pierdere, din cauza cresterii accelerate a ratei combinate de pe RCA. Ca urmare, ne aflam in situatia de a face o echilibristica in incercarea de a pastra o pierdere cat mai redusa in zona RCA, iar aceasta echilibristica a dus la scaderea volumului de business pentru noi. Din fericire, a fost compensata de catre celelalte linii", a mai spus Virgil Soncutean.

In opinia sa, dinamica RCA a devenit din nou imprevizibila. "Daca ne uitam la ultimii ani, evolutiile sunt fie spectaculos pozitive, fie spectaculos negative. Astfel, daca 2016 a fost extraordinar din punct de vedere al vanzarilor, in 2017 acestea au scazut; 2018 a fost echilibrat, iar in 2019 au inceput sa creasca din nou, la nivelul pietei, din ceea ce vedem in rapoartele ASF".

Per ansamblu, insa, "2019 a fost un an dificil, dar in egala masura pot sa spun ca a fost si un an bun. De cativa ani facem un efort de a schimba structura portofoliului companiei fara sa crestem pe asigurarile auto, iar ponderea acestora sa scada. Asta inseamna ca avansul celorlalte linii de business trebuie sa fie superior dinamicii asigurarilor auto si, din acest punct de vedere, am reusit in acest an sa majoram ponderea asigurarilor non-auto cu 14%. Asigurarile de viata au fost vedeta acestui an pentru noi cu cresteri de peste 10% si probabil ca in urmatorii doi ani de zile se vor bate de la egal la egal cu RCA-ul", a incheiat Virgil Soncutean.

Allianz-Tiriac Asigurari a inregistrat subscrieri de peste un miliard de lei, in primele noua luni ale acestui an, in crestere cu 3% comparativ cu aceeasi perioada din 2018. Segmentul asigurarilor non-auto a urcat cu peste 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce primele brute subscrise din asigurari de viata s-au majorat cu 8%.

Sursa foto: Billion Photos / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri