In Romania avem, din 2001 si pana in 2017, 40.000 de oameni decedati din accidente rutiere, in conditiile in care in cutremurul 1977 au murit 1.500 de persoane. Ca urmare, este de datoria noastra, a tuturor, sa constribuim la cresterea sigurantei rutiere, in contextul in care, Romania inregistreaza unul dintre cele mai mari niveluri de decese anuale din accidente rutiere, cu 99 de decese la un milion de locuitori, a declarat Adrian Marin, presedintele Uniunii Nationale a Societatile de Asigurare si Reasigurare (UNSAR), la o conferinta organizata de Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania (BAAR).

"In fapt, accidentele auto, potrivit unui barometru UNSAR realizat impreuna cu IRES, sunt a patra cauza de ingrijorare pentru romani - 67% dintre respondenti, la distanta mica de incendiu, dezastre naturale si boli. De aceea, pornind de la realitatile cu care se confrunta romanii, UNSAR a lansat o platforma nationala de comunicare pe tema educatiei si preventiei rutiere: Atent in trafic, ajunsa la editia a doua. Ca urmare, in luna noiembrie, derulam o serie actiuni corelate in spatiul public pentru cresterea gradului de constientizare cu privire la comportamentul responsabil in trafic, in special in randul tinerilor. Mesajul nostru este ca accidentele rutiere sunt «moartea picatura cu picatura pentru o natiune»", a declarat Adrian Marin (foto).

Siguranta rutiera este la un nivel scazut, iar tara noastra se afla in topul rusinos al tarilor din Uniunea Europeana in ceea ce priveste numarul de persoane decedate in accidente rutiere. Cei aproape 600 de kilometri de autostrada construiti dupa Revolutie in Romania sunt nimic in raport cu nevoia de mobilitate tot mai ridicata a romanilor. Iar scenariul de cosmar pentru soferi continua, in contextul in care, odata cu 2019 parcul auto a sarit de 8 mil. masini.

Potrivit statisticilor, la nivel national, zilnic, in medie, isi pierd viata cate 5 persoane, 22 sunt ranite grav, 87 sunt ranite usor si au loc circa 275 accidente soldate numai cu pagube materiale. De vina sunt intr-devar slaba educatie rutiera primita in scoli (53,4%), superficialitatea pregatirii in scolile de soferi (52,7%) si exemplul primit in familie (51%), arata un sondaj publicat de catre UNSAR la jumatatea anului trecut. Dar, o parte din vina o au si autoritatile.

El a mai arata ca pe segmentul RCA, principala provocare va fi modificarea legislativa conform cerintelor Comisiei Europene. "Proiectul este in trasparenta decizionala si orice input este bine venit, noi privim cu atentie la forma finala".

Citeste si:
Cine te despagubeste daca ai avut un accident cu o masina fara RCA
Ai fost lovit de o masina...

In opinia Comisiei Europene noua legislatie in domeniul asigurarii de raspundere civila auto, adoptata in 2017, a introdus o serie de obligatii in special limitarea la 25% a ponderii costurilor administrative si de vanzare la calcularea primelor de asigurare, obligatia ca plafoanele pentru primele platite de clientii cu risc ridicat sa fie calculate pe baza "tarifelor de referinta", limitarea criteriilor de segmentare in functie de riscuri la cele de care asiguratorii pot tine seama la calcularea primelor lor, toate aceste prevederi fiind incompatibile cu Directiva 2009/138/CE (Solvabilitate II).

De asemenea, "sustinem si noi interconectarea sistemului de camere administrat de CNAIR (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere) cu baza de date a Politiei si cu baza AIDA pentru a verifica in trafic existenta asigurarii RCA si a creste gradul de cuprindere in asigurare. In plus, UNSAR colaboreaza cu autoritatile pentru introducerea baremului traumatologic la plata despagubirilor pentru vatamari corporale", a incheiat Adrian Marin.

Piata de asigurari insuma 5,4 miliarde lei in S1 2019, in crestere cu 7,8% fata de perioada similara a anului trecut. O pondere de 57% din toata piata este reprezentata de segmentul asigurarilor auto. Pe piata non-life, RCA are o pondere de 46% iar Casco 25% - ambele cu o pondere 72% din piata asigurarilor generale. Pe RCA, cresterea primelor brute subscrise in S1 2019 a fost de 4,8%, in timp ce pe Casco a fost de 10,9%.

Despagibirile platite au crescut insa mai repede decat PBS. Pe RCA, despagubirile au avansat cu 14,7%, iar rata daunei a crescut de la 78% la 83,8%. Pe CASCO, despagubirile s-au majorat cu 18,5%, in primele sase luni din acest an, iar rata daunei a urcat la 86,4%, de la 77%. De asemenea, rata combinata a ajuns la 110,4% pe piata non-life, in S1. Pe RCA a urcat cu 10 puncte procentuale, la 117,05%, si a sarit cu 12 pp pe Casco, la 122,2%.

Citeste si:
Se modifica iar Legea RCA: preturi de referinta si in service-uri auto
Se modifica Legea RCA: se...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Euroins: Asteptam oprirea abuzurilor pe care le fac service-urile auto