Bancile si celelalte companii romanesti ar putea sa se confrunte in viitor cu un val de clienti nemultumiti de cresterea birocratiei din ultimii ani, ca efect al numeroaselor norme si reglementari impuse de autoritati (inclusiv GDPR), spune Radu Ghetea, presedinte Libra Bank si presedinte de onoare al Asociatiei Romane a Bancilor. Bancherul subliniaza ca in prezent nu este clar daca efectele pozitive ale aplicarii unor norme, precum cele GDPR, sunt pe masura asteptarilor si a cheltuielilor.

Radu Ghetea a subliniat ca acestea sunt opinii proprii si nu reprezinta punctul de vedere al institutiilor pe care le reprezinta. Ghetea a fost prezent la EU-COFILE 2019, eveniment organizat de Alpha Bank, BNR si ARB.

“Personal, cred ca efectele GDPR in banking, pharma si alte mari sectoare de business sunt practic nule pentru utilizatorii obisnuiti. Sa luam un exemplu concret: zilnic vizitam website-uri si zilnic acceptam acele conditii, fara sa le citim in detaliu; cu ce s-a schimbat viata acestui utilizator obisnuit dupa aplicarea GDPR? Cu foarte mici exceptii, el accepta in continuare sa ii fie prelucrate datele. Ne conformam la aceste noi cerinte care duc la o birocratie inalta, insa intrebarea mea este daca efectele sunt pe masura asteptarilor si a cheltuielilor pe care aplicarea normelor le implica. Imi doresc sa vad in viitor niste rapoarte sau instrumente de masurare a acestor efecte”, a declarat bancherul.

La data de 25 mai 2018 a intrat in vigoare Regulamentul general privind protectia datelor (GDPR). Regulamentul impune norme mult mai stricte de comunicare tuturor companiilor si organizatiilor care desfasoara activitati in UE

“In contextul cresterii nivelului de reglementare si al cerintelor aparute in ultimii ani in sistemul bancar, inclusiv GDPR, ma astept ca in viitor sa vedem un val de nemultumire din partea clientilor in legatura cu birocratia si nivelul ridicat al numarului de documente pe care le au de parcurs in relatia cu banca”, spune Ghetea.

Acesta considera ca nevoia de informare a fost exacerbata in ultima perioada.

Suntem in situatia in care clientul are probleme in asimilarea valului de informatii pe care il primeste de la banci, iar noi, bancile, avem uneori probleme cu salariatii de la ghiseu, care pot ajunge sa fie depasiti de aceasta dezvoltare continua a normelor si reglementarilor

Industria financiara a fost bombardata cu reglementari dupa prabusirea bancii americane Lehman Brothers si startul crizei din 2007-2008. Autoritatile au vrut astfel sa se asigure ca bancile nu vor mai avea derapaje precum cele care au provocat criza sub-prime. Recent insa, numarul ridicat de norme si reglementari la care institutiile financiare trebuie sa se conformeze risca sa ameninte dezvoltarea sectorului si chiar a economiei, daca creditarea va fi afectata negativ.

“Noi, bancile, trebuie sa lucram la imbunatatirea acestei situatii din prezent, atat prin educarea financiara a clientilor, cat si incercand sa determinam factorii decidenti - parlamente nationale, europene si institutiile de reglementare – sa ia in calcul o relaxare a normelor si relgementarilor”, a incheiat Radu Ghetea.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri