O persoana din Bucuresti a obtinut stergerea unei datorii de 298.000 de lei (aproximativ 62.000 Euro) in urma negocierii cu banca intermediata de CSALB, in vreme ce un alt client bancar, de data aceasta din Oradea, a obtinut stergerea unei datorii de 51.930 franci elvetieni.

In cadrul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) au fost rezolvate astfel cele mai importante cazuri, din punct de vedere valoric, din istoria concilierii dintre consumatori si banci, in Romania.

CSALB nu a facut public numele banciii in cauza.

In primele zile ale acestui an, aceeasi banca comerciala a luat decizii similare in cazul mai multor consumatori care aveau cazuri sociale dificile:

  • Banca a inchis un credit de consum fara ipoteca pentru B.I din Bucuresti. Concilierea a rezultat prin remiterea sumei de 3.945 de Euro catre consumator. Pentru aceeasi persoana, banca a stins descoperitul de cont in valoare de 3.288 de lei;
  • Intr-un alt caz, din Bucuresti, suma remisa consumatorului V. M. pentru inchiderea creditului a fost de 8.553 de lei. In plus, banca a virat in contul acestuia suma de 1.785 de lei.

Cum a decurs negocierea in cazul consumatorului din Bucuresti, caruia banca i-a sters aproape 300.000 de lei din datorie

In urma cu patru ani, A.S. (numele complet al clientului bancii nu a fost facut public) a imprumutat de la banca aproximativ 70.000 de Euro pentru a-si cumpara o casa. Pusese pe picioare o firma in domeniul IT, dupa ce studiase si muncise in afara tarii. In urma cu doi ani insa, a suferit un accident rutier in urma caruia a suportat multe interventii chirurgicale si luni de recuperare, care continua si in prezent. A apelat la CSALB, iar banca de la care contractase imprumutul, i-a oferit solutia stergerii integrale a datoriei care ramasese de achitat, adica echivalentul a 62.000 de Euro.

Citeste si:
Cele mai bune restaurante si cele mai bune mancaruri din Bucuresti
Premiile Restocracy: Cele mai...

Solutia a fost propusa de conciliatorul Sebastian Gutiu, dupa analiza cazului si corespondenta purtata cu ambele parti implicate - banca si consumatorul.

“Sunt un mare sustinator al cailor alternative de solutionare a disputelor, care vin cu avantaje reale pentru parti, fie ca vorbim de termenul mai scurt de rezolvare, cheltuielile mai mici pentru banci sau costuri zero pentru consumatori si reducerea consumului emotional. Predilectia – culturala, as spune – ca partile cu interese contrarii sa apeleze la instantele de judecata, pare ca exclude din start posibilitatea solutionarii necontencioase. Rolul concilierii este acela de a indruma ambele parti catre gasirea unui numitor comun”, mentioneaza, intrun comunicat de presa Sebastian Gutiu, Conciliatorul CSALB care a solutionat acest caz.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Reguli noi pentru taximetristi. Dispar soferii din Ilfov
Setari Cookie-uri