Criza generată de noul coronavirus aduce schimbări importante în rândul consumatorilor legat de obiceiurile de consum. Dincolo de mutarea atenției către categoriile ce includ obiecte sanitare sau de home entertainment, românii mizează mai mult pe plata cu cardul în detrimentul celei cu numerar, conform precizărilor făcute de către Iulian Stanciu, CEO eMAG în cadrul unui interviu acordat start-up.ro.

Creșterea este descrisă de către reprezentantul eMAG ca fiind ”un salt spectaculos”, acesta asteptându-se ca după terminarea situației de criză plata cu cardul să fie mai populară în rândul consumatorilor.

”Ne-am chinuit ani de zile împreună cu partenerii. Cred că am cheltuit milioane de euro pentru creșterea acestor procente de la 10% cât erau în urmă cu 6-7 ani. La fiecare Black Friday trăgeam foarte tare și am reușit anul trecut să ajungem la 42% de la 34%, după care a revenit în jurul a 38-40%. În momentul de fată, doar în câteva zile, a ajuns la peste 60% pentru comenzile din toată țara, în timp ce în București este de 75% și crește de la o zi la alta”, precizează Iulian Stanciu.

Staciu precizează ca zilele acestea la un moment dat s-a gândit împreună cu echipa să lase doar plata cu cardul, dar apoi au realizat există și o categorie de clienți care ori nu au cardul înrolat pentru plata cu cardul, ori nu au banii ținuți pe card. Această creștere s-a văzut și în productivitatea curierilor.

”Productivitatea curierilor crește pentru că nu mai stau să numere banii, nu se mai lovesc de clienți cu care să meargă până la bancomat sau care să îi cheme ziua următoare pentru că nu au bani. Lucrurile se întâmplă mult mai simplu când comenzile sunt preplătite. Curierii au ajuns de la 60-65 de livrări pe zi la 80-90 de livrări”, povestește Stanciu.

Puteți urmări interviul integral pe link-ul de mai jos.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri