UniCredit Bank și-a propus ca până la final de an să ajungă la o pondere de 50% a documentelor semnate în mod electronic în relație cu clienții, atât persoane fizice, cât și companii, în contextul în care această cifră este în prezent la 38%. Clienții își doresc însă, ca urmare a pandemiei, să utilizeze tot mai mult canalele digitale și semnătura digitală.

Reprezentanții băncii au mai precizat în cadrul unei conferințe online, cu ocazia lansării unei versiuni îmbunătățite a aplicației Business Mobile, că 86% dintre documentele folosite în relația cu clienții pot fi semnate acum electronic.

Despre etapele digitalizării în banking, dar și despre impactul semnăturii electronice, povestim în detaliu la conferința Future Banking din 9-10 septembrie. Nu rata un loc la cel mai mare event de banking digital și FinTech: https://www.futurebanking.ro/2020/

Noua versiune a Business Mobile încorporează sugestiile transmise de către clienții companii în ultimul an și oferă companiilor funcționalități noi și îmbunătățite. Noua aplicație aduce un design nou care își propune să simplifice interacțiunea clienților cu aplicația. În plus, folosind noua aplicație Business Mobile, clienții companii pot realiza, suplimentar operațiunilor disponibile până în prezent, și plăți în valută și plata taxelor către bugetul de stat, și au acces la funcționalități ca administrare carduri (blocare/deblocare, modificare limite zilnice de tranzacționare), notificări de tip push pentru tranzacțiile de pe cont și/sau cu cardul, autentificare si semnare plăți cu amprentă sau FaceID, generare confirmări de plată în format pdf, reutilizare plăți.

„În portofoliul UniCredit Bank, un număr tot mai mare de clienți alege să adopte soluții digitale în activitatea de zi cu zi: 96% dintre tranzacții și plăți se fac în mediul digital, 98,2% dintre retragerile de numerar și 60% din depunerile de numerar sunt non-casierie, aproape 40% din totalul documentelor sunt semnate electronic, iar ambiția noastră în această direcție este ca până la sfârșitul anului să depășim 50%”, a declarat Antoaneta Curteanu, Vicepreședinte Executiv Divizia Retail în cadrul UniCredit Bank.

De asemenea, un studiu iSense prezentat în cadrul conferinței, indică faptul că între 46% și 49% dintre companiile chestionate au declarat că folosesc semnătura digitală în relație cu băncile.

În noiembrie anul trecut, UniCredit devenea prima banca din piața locală care oferea gratuit companiilor mici și mijlocii, timp de 3 ani, o soluție de semnătură electronică printr-un parteneriat cu Trans Sped și Adobe Sign.

Astfel, începând cu luna decembrie 2019, clienți micro și IMM, de la câteva sucursale din București, au primit gratuit soluția de semnătură electronică, iar în prezent UniCredit extinde serviciul către toate sucursalele. Oficialii băncii nu au precizat însă câți clienți au primit acces la soluția Trans Sped.

Clientii IMM vor beneficia de unul pana la trei certificate calificate emise de Trans Sped ca parte a ofertelor tranzactionale Creativ si GeniusIMM, in timp ce companiile cu peste 250 de angajati vor avea acces la oferte personalizate.

Potrivit unui studiu realizat anul trecut, birocrația în relație cu băncile se transpune în cazul firmelor mai mici în circa 5 ore pe lună pentru pregătirea și semnarea documentelor, în timp ce în cazul firmelor mari, cu peste 250 de angajați, această cifră poate să ajungă și la 20 de ore pe luna.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri