Material realizat de către Kostas Fiakas, Chief Strategy Officer în cadrul Inform Lykos, pentru secțiunea Experții Future Banking.

Cea mai recentă tendință din această categorie este „transformarea digitală”. Social media a devenit un element esențial și un instrument al infrastructurii de afaceri și, în general, este acum mai mult decât evidentă nevoia de digitalizare. Acest element împreună cu instrumentarea mijloacelor de comunicare au creat o nouă realitate, în care viteza de răspuns și de focus este foarte mare.

Fiecare acțiune are o reacție - o expresie atât de obișnuită, dar atât de adevărată. În identificarea oportunităților prin instrumente digitale, nu numai în practicile de comunicare, ci și în procesele intra-corporative, volumul de informații, precum și nevoia de răspuns au crescut, rezultând întârzieri, dacă totul funcționează în mod tradițional. Automatizarea acestor procese este consecința firească a noii gestionări a datelor.

Crearea de roboți, un termen care nu se referă exclusiv la un robot fizic, ci la nivel de programare, elimină timpul de răspuns, fără erori și fără constrângeri de timp. Toate platformele de comunicații, de la telefonul simplu la cele mai avansate aplicații de mesagerie instantanee, pot fi transformate în vehicule de transfer de informații, într-o formă complet automatizată, cu un succes incredibil.

Instrumentele și soluțiile au fost și vor fi și cu siguranță sunt, acele elemente individuale care vor adăuga valoare companiilor, pentru a deveni mai competitive și mai eficiente, în noua realitate digitală globală care rulează la viteze extraordinare. Întrucât transformarea digitală nu este o tendință care constă doar în adoptarea produselor tehnologice, ci este o abordare holistică care are, în prim plan, schimbarea mentalității în ansamblu, cel mai critic factor fiind omul însuși, familiaritatea cu aceste soluții tehnologice, dezvoltarea abilităților digitale și îndrumarea unui partener strategic cu experiență, vor contribui semnificativ la succesul său.

Într-un moment în care vorbim despre revoluția digitală, economia digitală sau Revoluția industrială 4.0, ceea ce s-a înțeles este că tehnologiile digitale sunt o parte cheie a vieții noastre de zi cu zi.

Printre numeroasele soluții oferite astăzi, inovațiile tehnologice, care trebuie să fie un element de viziune și aplicare, sunt:
• Cloud Computing,
• Inteligența artificială (AI),
• Big Data și analizele avansate,
• Internet of Things (IoT),
• Învățare automată,
• Instrumente de productivitate,
• Aplicații specializate și mobile,
• Infrastructură privată în cloud,
• Securitate și securitate cibernetică
• Blockchain

Cont de client la bancă sau la alte organizații, fără prezența fizică. Ce oferă onboardingul digital și ce întreprinderi pot beneficia de acesta?

Tehnologia informației bancare și dezvoltarea tehnologiei în general, dau un nou impuls serviciilor bancare. Strategia băncilor nu se mai limitează la barierele produselor și serviciilor oferite, ci trebuie să se concentreze pe client, acordând prioritate satisfacției clienților și adaptându-se la noile premise din era digitală.

Orientarea băncilor către noile tehnologii (Fintech) și adaptarea la era digitală sunt cele două axe pe care ar trebui să se concentreze pentru a rămâne „în viață” și a juca în continuare un rol vital în economie.

Principalele avantaje ale integrării digitale sunt practic confortul, flexibilitatea, economisirea de timp și efort, precum și completitudinea acesteia, deoarece nu include restricții, nu este o înregistrare simplificată a clienților care va trebui actualizată ulterior printr-un magazin. Clientul se bucură exact de aceleași privilegii și servicii care ar fi furnizate dacă ar merge fizic la un magazin.

Identificarea clientului prin integrare digitală nu se limitează la înregistrarea electronică a documentelor sale (de ex. CI, pașaport), ci este completată de confirmarea identității clientului prin intermediul unui agent live de pe telefonul său mobil. Acest lucru asigură corectitudinea și completitudinea procesului de identificare, astfel încât clientul să nu fie nevoit să treacă prin magazinul fizic pentru confirmare anul viitor.
În acest moment, trebuie menționat faptul că integrarea digitală nu este un serviciu care se adresează numai băncilor. Mai multe companii pot beneficia de această soluție și, desigur, nu este necesară implementarea unor protocoale de securitate de identificare aprofundată ca în cazul băncilor.

Companiile de asigurări, companiile de utilități (energie, gaz), telecomunicații și jocuri de noroc, sunt exemple excelente de utilizare a unei forme simplificate de integrare digitală, fără a fi nevoie de un agent, dar cu un rezultat excepțional ca securitate în identificare, chiar și cu furnizarea unei semnături certificate electronice. Aceasta înseamnă, desigur, un nivel mai scăzut de investiții din partea companiilor, fără a compromite securitatea datelor sau experiența fiecărui client.

Înregistrarea digitală a clienților – care sunt provocările privind securitatea datelor cu caracter personal

Când ne referim la transformarea digitală, în toate formele și aplicările sale, trebuie să înțelegem importanța fiecărui termen, precum și ceea ce implică acesta. Aceasta înseamnă că specializarea vine odată cu experiența, inovația și investițiile pe care o organizație le realizează pentru serviciile pe care le oferă sau dorește să le ofere. Această investiție se referă la toate resursele, de la resursele umane la infrastructuri și controalele pe care le instituie pentru a putea asigura buna funcționare a acestora.

Deci nu este doar o chestiune de voință, ci și de infrastructură serioasă și, în cele din urmă, de cultura unei afaceri. Trebuie să existe cunoașterea spațiului, la nivel holistic și voința de a crea noi servicii inovatoare, pe baza acestor cunoștințe. Dacă ne uităm la această combinație, nevoia fiabilității într-un spațiu atât de sensibil este inevitabilă.

În concordanță cu inovația, vin provocările, în special în materie de date cu caracter personal și securitatea datelor, și depășirea acestora este importantă la toate nivelurile productive. Tehnologiile avansează, nu numai în furnizarea de servicii în orice domeniu de afaceri, ci și cu intenția de malware. În acest moment, ca si companie, simțim că suntem diferențiați de utilizarea tehnologiei de securitate încorporate hardware împreună cu protocoale avansate de programare.

În plus, recunoaștem nevoia ca oamenii să se simtă siguri că toate datele pe care ni le împărtășesc, fie direct, fie prin serviciile pe care le oferim clienților, vor rămâne exact așa cum sunt fără interferențe externe, fără a fi distribuite public. În consecință, principala provocare este funcționarea neîntreruptă a acestor instrumente, cu protecția care trebuie să le înconjoare.

Inteligența artificială și alte noi tehnologii – aplicarea practică în funcționarea modernă a unei afaceri

Mulți oameni încă asociază inteligența artificială cu distopiile science-fiction, dar această caracterizare slăbește pe măsură ce inteligența artificială se dezvoltă și devine mai banală în viața noastră de zi cu zi.

În timp ce acceptarea inteligenței artificiale în societatea dominantă este un fenomen nou, nu este totuși o idee nouă. Câmpul modern al inteligenței artificiale a fost creat în 1956, dar a fost nevoie de decenii de muncă pentru a face progrese semnificative spre dezvoltarea unui sistem de inteligență artificială și pentru a deveni o realitate tehnologică.

În afaceri, inteligența artificială are o gamă largă de utilizări. De fapt, majoritatea interacționăm zilnic cu inteligența artificială într-o formă sau alta. De la cotidian la extraordinar, inteligența artificială perturbă deja aproape fiecare proces de afaceri din fiecare industrie. Pe măsură ce tehnologiile de inteligență artificială se înmulțesc, ele devin un imperativ pentru companiile care doresc să mențină un avantaj competitiv.

În loc să servească ca înlocuitor al inteligenței și ingeniozității umane, inteligența artificială este în general privită ca un instrument de susținere. Software-ul de inteligență artificială poate reveni cu programe de acțiune sintetice și le poate prezenta utilizatorului uman. În acest fel, oamenii pot folosi inteligența artificială pentru a ajuta la găsirea posibilelor consecințe ale oricărei acțiuni și a eficientiza procesul de luare a deciziilor.
Aceste caracteristici fac ca inteligența artificială să fie valoroasă în multe industrii, indiferent dacă ajută vizitatorii sau ajută personalul, de exemplu, să lucreze eficient la o sarcină la fel de complexă precum monitorizarea unei turbine eoliene pentru a prezice când vor fi necesare reparații.

Inteligența artificială schimbă, de asemenea, sistemele de gestionare a relației cu clienții (CRM). Software-ul necesită o intervenție complexă a omului pentru a fi la curent și actualizat. Dar atunci când se aplică inteligența artificială acestor platforme – instrumente ca RPA (Robotic Process Automation) și chatbot-urile, un sistem CRM obișnuit se transformă într-un sistem de corecție automat ajută care se actualizează automat și rămâne în topul gestionării relațiilor pentru dvs.

Deci, cum poate fi utilizată inteligența artificială în viitor? Este dificil de spus cum se va dezvolta tehnologia, dar majoritatea experților văd că procesarea unor sarcini „comune” va fi facilitată de computere. Aceasta înseamnă că roboții vor deveni extrem de utili în viața de zi cu zi.