Rezultatele financiare publicate de gigantii din telecom Orange si Vodafone releva o diminuare a veniturilor in 2011, dublata de erodarea portofoliului de clienti.
Numarul clientilor Orange Romania a scazut la 10,112 milioane, de la 10,464 milioane la sfarsitul anului trecut, in timp ce numarul utilizatorilor serviciilor de broadband a coborat de la 3,155 milioane la 3,101 milioane.

Astfel, Orange Romania a pierdut in sase luni 352.000 de clienti.

Prioritatea lui Jean-Francois Fallacher, noul director executiv al Orange Romania, numit in iunie, este de a ramane in urmatorii ani cel mai mare operator telecom de pe piata. “Este greu sa fii numarul unu, mai greu este insa sa te mentii astfel”, a declarat el la o prima intalnire cu presa.

Ramane de vazut cum va reusi acesta sa stopeze pierderea clientilor si sa evite coborarea sub pragul de 10 milioane de clienti. Este de notat ca la finalul anului 2009 compania se apropia de 11 milioane de utilizatori – la acea data raporta 10,99 milioane.

Rivalul Vodafone a anuntat recent ca la finele primului trimestru al anului fiscal 2011-2012, adica perioada aprilie-iunie, numarul clientilor a coborat la 8,93 milioane.

Operatorul de telecomunicatii avea, la sfarsitul lunii martie, 9,197 milioane de clienti in Romania, iar la finele anului trecut numarul de utilizatori se ridica la 9,804 milioane.

Astfel, Vodafone a pierdut doar intr-un trimestru fiscal 267.000 de abonati. Operatorul explica diminuarea ca rezultat al continuarii deconectarilor de SIM-uri prepay inactive.

Totusi, cei doi operatori au si vesti bune sau motive de optimism: Vodafone si-a majorat venitul mediu per utilizator cu peste 10% in trimestrul al doilea, iar Orange se pregateste pentru iesirea din criza prin investitii masive in extinderea acoperirii 2G si 3G.

Criza economica care a afectat intreaga industrie IT&C a dus la scaderea in ultimii doi ani cu 34% a profitului net inregistrat de afacerile din acest domeniu, potrivit unui studiu al Institutului pentru Tehnica de Calcul (ITC). Domeniul telecomunicatiilor a inregistrat cea mai mare reducere a profitabilitatii, anul trecut operatorii telecom avand un profit net total de 220 de milioane de euro, la jumatate fata de 2008.

O analiza wall-street.ro a relevat faptul ca operatorii se arata in general multumiti de segmentul business, care a cunoscut un oarecare reviriment, insa segmentul rezidential “trage in jos” piata.

Cum considerati ca vor fluctua veniturile si numarul de clienti ai principalilor doi operatori?


1. De ce operator mobil esti cel mai multumit?

2. Ce operator mobil consideri ca are cel mai eficient serviciu de relatii cu clientii?

3. Esti multumit de preturile practicate de operatorii telecom mobili?

4. In opinia ta, ce operator mobil este cel mai creativ din punct de vedere al marketing-ului?





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri