Povestea startup-ului Clark Vision, pornit de la ideea unor ochelari cu care să vezi ”prin pereți”

Clark Vision este un start-up ”călit” în mai multe competiții de tehnologie, atât pe plan local cât și internațional, ce a luat naștere din dorința antreprenorilor de a dezvolta o pereche de ochelari care să te ajute să ”vezi prin pereți”. Povestea startup-ului, ce a participat și la emisiunea Imperiul Leilor, am aflat-o de la Vlad Măcelaru, CEO & co-fondator Clark Vision.

Vlad Măcelaru și-a făcut studiile de administrare a afacerilor în Japonia și în Olanda, cea din urmă țară fiind și locul în care a luat naștere prima sa aventură antreprenorială.

”Am dezvoltat o platformă de booking online pentru servicii, vorbim despre programări la frizerie, la atelierele de reparat biciclete sau chiar și la Primărie”, își amintește Vlad Măcelaru, care a rămas impresionat după anii petrecuți în cele două țări de modul în care societatea poate funcționa mult mai bine cu ajutorul tehnologiei.

Maratonul de hackathoane în urma căruia a apărut Clark Vision

S-a întors în România în anul 2016, iar pasiunea pentru tehnologie, impulsionată și de lucrurile pe care le-a văzut în Japonia și în Olanda, l-au împins să participe la un prim hackathon organizat de Google în București.

”M-am dus singur, am ascultat pitch-urile, am susținut și eu unul și apoi am decis să intru în echipa unui francez. Voia să dezvoltăm ceva hardware și mi-a spus că avem nevoie de un inginer pe această zonă. În timp ce căutam unul în sala respectivă, mi-a sărit în ochi un băiat care avea niște circuite tatuate pe mână. M-am gândit că oricât de puțin ar ști, dacă e atât de pasionat încât și-a tatuat circuitele pe mână, sigur știe mai mult decât noi toți”, povestește Vlad Măcelaru.

Citeste si:
Bâtlan: Antreprenorii cu experință au obligația de a ajuta noii...
Cristina Bâtlan, despre...

Atunci l-a cunoscut pe Ionuț Moldovanu, cel care avea să devină ulterior unul dintre cofondatorii Clark.

”Am început să mergem regulat la hackathoane și cumva ne-am format echipa. Ionuț a mai adus un prieten, eu unul și am început să vedem oamenii care se învârt mai mult pe la competiții și să remarcăm fețe comune”, explică Vlad Măcelaru.

Așa l-au cunoscut și pe cel de-al treilea cofondator, Costin Costea, la o competiție unde participa într-o echipă adversă.

Citește și Tiberiu Stoian, Exonia: Dacă nu reușim la Imperiul Leilor, mergem la bursă!

Citeste si:
Orange și Universitatea Politehnica au deschis primul laborator 5G...
Orange și Institutul de...

”Am început să mergem împreună la concursuri, ne-am împrietenit, și așa s-a format Clark. Proiectul a început prin martie 2018, când am decis să participăm în această formulă la Innovation Labs, unde am câștigat Startup of the Year”, explică Vlad.

Renunțarea la proiectele care sfârșeau într-un sertar sau uitate în drive

sursa foto: BCR Mindcraft / Facebook

Pornirea proiectului Clark a însemnat luarea unui angajament pe termen lung, deoarece până atunci dezvoltau de cele mai multe ori diverse soluții în cadrul competițiilor, care se bucurau de atenția lor timp de un weekend, ca mai apoi să fie băgate într-un drive sau într-un sertar și uitate acolo.

”La scurt timp după Innovation Labs am mers cu un prototip mai avansat al ochelarilor Clark în Berlin la un concurs unde am câștigat în fața unor echipe din țări precum Germania, Elveția sau Austria. Am ajuns și la competiții din Portugalia sau Danemarca. Am călătorit ceva prin prisma Clark, produsul suferind modificări”, povestește Vlad.

Toate competițiile prin care au trecut au dat naștere la 11 versiuni ale ochelarilor, dezvoltarea semnificativă a software-ului ce poate fi accesat de pe un smartphone cu Android și încă 8 membri în echipă.

Citeste si:
Smart Future, România 2030: Evenimentul care a arătat unde ne...
Smart Future, România 2030:...

”Nu mai este o pereche de ochelari cu care voiam să vedem prin pereți, a rămas cumva gândul de a face asta, dar acum ne concentrăm pe soluții de asistență de la distanță, idee pe care, culmea, am început-o înainte de pandemie, dar care acum se potrivește ca o mânușă pentru unele companii”, explică Vlad.

Citește și Mohammad Murad, despre Imperiul Leilor: Nu e un spectacol, e o datorie morală a celor care au succes

Clark Vision: cum funcționează soluțiile dezvoltate

Startup-ul de tehnologie a dezvoltat, pe lângă ochelarii ce înglobează tehnologiile AR (realitate augmentată) și OCR (Optical Character Recognition), o soluție de tip body cam.

”Principiul este fix același, doar că nu mai ai instrucțiunile în câmpul vizual, ci le primești audio. Folosim un echipament pe care punem telefonul și astfel lucrătorul poate opera cu ambele mâini, filmează tot ce vede și primește instrucțiunile prin difuzor sau într-o cască”, explică Vlad.

Folosirea software-ului prin intermediul smartphone-ului elimină partea de Realitate Augmentată, însă păstrează componenta de Optical Character Recognition care permite interpretarea datelor filmate, precum citirea automată a unui contor, dar și montarea unor senzori și camere cu termoviziune.

”Senzorii sunt dezvoltați de companii terțe, iar driverele sunt scrise și integrate de noi în platforma Clark Vision”, precizează Vlad.

Au luat decizia de a merge și pe un software de smartphone pentru că există o reticență în a-i pune angajatului ochelarii cu AR.

”Pe măsură ce tehnologia va avansa și vom vedea jucători tot mai mari care vor scoate ochelari inteligenți, inevitabil vom ajunge să îi vedem în fabrici sau pe teren în următorii 5 ani de zile”, consideră Vlad.

Folosirea ochelarilor vine însă cu o plajă mai mare de aplicabilitate, oferind posibilitatea de a le oferi angajaților din teren direcții mai clare referitoare la munca pe care o au.

”Pornim de la cele mai simple funcționalități de AR în care angajatul poartă ochelarii și specialistul îi poate desena efectiv în câmpul vizual. Dacă acesta se află în fața unui panou de comandă îi poate face o săgeată către butoanele care trebuie apăsate sau poate avea schema virtuală a unui aparat pe care o suprapune peste cel real, adăugând o mică legendă a componentelor” precizează Vlad.

Citește și Cristian Onețiu: Trei pași cheie pentru antreprenori în perioada de criză

Companiile către care se îndreaptă și cu care au discuții în acest moment pentru definitivarea soluțiilor în funcție de nevoile aplicate ale acestora sunt din zona de termoficare, alimentare cu energie, industria petrolieră și de gaze, dar si din zona de telecom, unde pot aduce valoarea adăugată în rândul diverselor intervenții care au loc la antene.

”Soluțiile îți permit să ai tehnicieni în teren care să facă intervenții de mentenanță asupra infrastructurii sau de citirea datelor, susținuți în timp real de experți dintr-un centru de comandă”, precizează Vlad.

Acesta consideră că runda de investiție de care Clark Vision are nevoie pentru a face următorul pas va trebui să fie între 600.000 și 800.000 de euro, bani ce le-ar permite să plătească toți angajații, să dezvolte și să susțină eforturile de vânzare pentru următoarele 18 luni la capacitate maximă.

Sursa foto: Facebook / Vlad Măcelaru
Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri