La începutul anului, un anunț făcut de către reprezentanții Netflix, printr-o scrisoare adresată acționarilor și citată de presa internațională, menționa că până la finalul primului trimestru va intra în vigoare la nivel global o măsură prin intermediul căreia utilizatorii nu vor mai putea să își împartă conturile cu prietenii în mod gratuit. Astfel, ar fi introdusă o nouă opțiune prin care se percep costuri suplimentare pentru cei care doresc să își împartă contul și cu alți utilizatori. Având în vedere că la momentul publicării acestei știri, 31 martie, suntem în ultima zi a trimestrului, ne-am putea aștepta să o vedem aplicată din perioada următoare. wall-street.ro a obținut informații cu privire la acest proces.

Anunțul inițiat a fost făcut într-o scrisoare adresată acționarilor de directorii Netflix, citată de The Verge. ”Împărțirea conturilor cu alți utilizatori ne reduce capacitatea de a investi și a îmbunăți Netflix”, se arăta în scrisoare. ”Suntem conștienți că e o mare schimbare pentru abonații care-și împărțeau contul, de aceea le oferim această opțiune cu plată”.

Directorii companiei se așteaptau la o scădere a audienței pe termen scurt, dar spuneau că aceasta își va reveni, așa cum s-a întâmplat în țările unde a fost introdusă, pentru testare, opțiunea ”Extra Members”. Este vorba despre Peru, Costa Rica și Chile. Ulterior, ea a fost lansată și în alte țări din America Centrală și de Sud.

Conform informațiilor de la inceputul anului, Netflix își propunea să extindă la nivel global, până la finalul finalul trimestrului 1 din 2023(ianuarie-martie) această opțiune. Din informațiile wall-street.ro, aplicarea unei astfel de măsuri în România începând de mâine, odată cu startul trimestrului 2, nu este luată în calcul, nefiind clar însă când anume va intra și țara noastră pe lista celor în care utilizatorii nu își mai pot împărți parola.

O recentă analiză arată că noile reguli anunțate de Netflix vor avea urmări extrem de dureroase pentru companie. Gigantul platformelor de streaming estimează că peste 100 de milioane de utilizatori din întreaga lume folosesc Netflix folosindu-se de parola altcuiva.

Ca urmare, pentru a își mări veniturile și a compensa scăderea numărului de utilizatori din 2022, compania vrea să îi forțeze pe cei care folosesc același cont să plătească în plus - sau să renunțe la împărțirea abonamentului. Însă cele mai recente analize arată că urmările ar putea fi dezastruoase pentru Netflix.

Mai concret, un studiu Forbes arată că, deși Netflix domină piața de streaming, 35% dintre utilizatori ar renunța la abonament dacă nu li se mai permite să împartă contul cu rudele sau prietenii.

Deja la sfârșitul lui 2022, în contextul incertitudinii privind împărțirea abonamentelor, Netflix a înregistrat o creștere masivă a celor care au renunțat la platformă. Datele din SUA citate de The Streamable arată că peste 27% dintre cei care au închis un cont de streaming la finalul anului trecut au făcut asta cu un cont Netflix – mult peste cota de piață a companiei. Ca urmare, nu ar fi exclus să se renunțe la interzicerea împărțirii abonamentului, dat fiind că aceasta nu pare a avea nicio logică din punct de vedere financiar.

De altfel, după ce a anunțat noile reguli în februarie, Netflix nu a revenit cu detalii, deși interzicerea împărțirii contului ar trebui să intre în vigoare până la sfârșitul lunii martie. Între timp, ca să mai îndulcească situația, în România și în alte state (dar nu și în SUA), prețul abonamentului standard a fost redus. De notat însă că acest abonament poate fi folosit pe un singur dispozitiv și nu include rezoluție HD.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri