Ikea renunţă la catalogul anual, deoarece cumpărătorii se mută pe online

Grupul suedez Ikea, cel mai mare comerciant mondial de mobilă, a anunţat că a decis să nu-şi mai editeze catalogul, una dintre cele mai importante publicaţii anuale la nivel mondial, deoarece cumpărătorii se mută pe online.

Catalogul anual Ikea, o publicaţie cu o vechime de 70 de ani, a atins momentul de vârf în 2016,. când au fost distribuite peste 200 de milioane de exemplare gospodăriilor şi magazinelor din peste 50 de ţări, scrie Agerpres.

Prima ediţie a acestui catalog a fost tipărit în 285.000 de exemplare, care au fost distribuite în sudul Suediei, în timp ce din ultima ediţie, cea din acest an, au fost tipărite aproximativ 40 de milioane de exemplare.

Renunţarea la catalogul tipărit face parte din eforturile Ikea de a deveni o companie mai concentrată pe digital, pe măsură ce consumatorii se inspiră din ce în ce mai mult de pe Internet şi îşi fac cumpărăturile tot mai mult online. În perioada august 2019 - august 2020, vânzările online ale Ikea au crescut cu 45%.

"Numărul de exemplare a scăzut, dar în paralel am văzut cum oamenii utilizează mai mult site-ul nostru web, aplicaţiile şi social media. Catalogul a devenit din ce în ce mai puţin important", a declarat Konrad Gruss,, directorul operaţional de la Inter Ikea Systems, o divizie a Inter Ikea Group.

Citeste si:
IKEA, amendată cu un milion de euro pentru că și-a spionat angajații
IKEA, amendată cu un milion...

Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. În luna iunie 2019, Ikea a inaugurat noul magazin de pe Bulevardul Theodor Pallady din Capitală, o investiţie de 90 de milioane de euro, care a creat 600 de noi locuri de muncă.

Sursa foto: Wall-Street.ro
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri