Visul de a avea mașini zburătoare pare să fie din ce în ce mai aproape, în condițiile în care se estimează că primele modele comerciale ar putea apărea pe piață începând cu 2024.

Sunt deja câteva proiecte ale unor companii mai mari sau mai mici care testează modele de mașini zburătoare. De curând, o companie a efectuat un zbor între două aeroporturi din Slovacia cu un prototip propulsat de un motor BMW, iar la începutul acestui an, un start-up din Marea Britanie a anunțat, în urma semnării un parteneriat cu cei de la Hyundai, în vederea dezvoltării infrastructurii necesare pentru vremea în care mașinile zburătoare vor brăzda cerul, transportând oameni şi mărfuri, pentru a construi un aeroport dedicat în Coventry.

Acum, Hugh Martin, CEO-ul Lacuna Technologies, compania care ajută marile orașe americane pentru a dezvolta reguli de transport, spune că mașinile zburătoare ar putea intra în segmentul comercial începând cu 2024.

Principala problemă a acestei noi pieței va fi, în viziunea acestuia, stabilirea unor reguli privind gestiunea traficului aerian. Totodată, acesta spune că va exista o diferență de timp între momentul în care mașinile vor putea zbura și până când acestea se vor dovedi a fi un mijloc de transport viabil și de încredere.

O altă problemă va fi aceea că, în prima fază, cei care-și vor permite un asemenea vehicul nu vor fi foarte mulți.

”Unii oameni își vor permite și mașini zburătoare, dar majoritatea va miza pe mașinile electrice sau pe mașinile autonome”, a declarat, pentru CNBC, Hugh Martin, încercând să explice alegerile cumpărătorilor de mașini în viitor.

Potrivit acestuia, mașinile zburătoare vor fi folosite pentru transportul de mărfuri, în timp ce transportul de persoane se va baza pentru o bună perioadă de timp tot pe mașinile care se vor deplasa pe sol.

Autoritățile îngrijorate în privința reglementării traficului aerian

CEO-ul companiei care oferă consultanță autorităților din orașele americane în stabilirea de politici privind căile de transport spune că această temă a devenit o preocupare reală în rândul celor care administrează orașele.

„Orașele devin tot mai preocupate în legătură cu gestionarea traficului mașinilor zburătoare în viitor. Reglementările vor include reguli privind locurile de unde mașinile vor putea decola și ateriza, dar și pe unde vor putea circula, intervalele de timp în care li se va permite să zboare, dar și la ce distanță vor putea zbura una față de cealaltă. Lucrurile astea vor necesita timp pentru a putea fi stabilite”, a mai spus Hugh Martin.

În SUA, Administrația Federală a Aviației (FAA) și NASA colaborează cu operatorii de drone și de taxi aerian pentru a determina cum ar putea arăta traficul aerian în viitor.

Cât despre infrastructură, Martin mai spune că, în loc să avem un aeroport important în marile orașe, o să avem mii de aeroporturi mai mici dispersate în toate orașele.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri