Începând cu 5 septembrie, prețurile din Croația vor fi expuse atât în moneda locală, kuna, cât și în euro. Țara a intrat în perioada premergătoare intrării în zona euro.

Guvernul croat precizează că, în această perioadă, cetățenii trebuie să se obișnuiască cu noua monedă, ce va fi folosită de la începutul lui 2023. De asemenea, din 2023, kuna nu va mai fi folosită în Croația, iar guvernul interzice orice formă de fraudă, scrie Novinite.com.

Totuși, datele Eurobarometru arată că satisfacția croaților cu privire la introducerea euro a scăzut cu 7 procente și a ajuns la 55%. Circa 80% dintre respondenții sondajului cred că trecerea la euro le va scumpi traiul în țară.

Croația a primit undă verde pentru adoptarea monedei euro de la începutul lui 2023. Țara se va alătura grupului de 19 state membre UE care folosesc euro ca monedă.

Mai precis, România, Bulgaria, Republica Cehă, Danemarca, Ungaria, Polonia și Suedia sunt țările care rămân în afara zonei euro, potrivit Euronews.com. Pentru a călători în aceste șapte țări, turiștii trebuie să schimbe bani în moneda locală.

Retail jobs

Vezi și: De ce nu trece România la euro. Criteriile pe care trebuie să le îndeplinim (wall-street.ro)

Croația intră în zona euro după ultimul stat care a aderat în 2015, Lituania. Până în ianuarie 2023, Croația își va folosi moneda națională, Kuna, care este echivalentul a 0,13 euro, în prezent.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri F