Factorul social media joacă un rol foarte important în propaganda forțelor angajate în conflictul din Ucraina. Iar dacă atât rușii, cât și ucraineni au acces, în cea mai pare parte, la majoritatea platformelor sociale relevante, de la un anumit nivel diferența o face creativitatea.

Astfel, dacă filmări cu "realizările" rușilor pot fi văzute pe TikTok, de la inspecțiile în teren făcute de Evgheni Prigojin și până la filmele în care este arătată "superioritatea" tancurilor rusești în fața celor occidentale, totuși soldații Kievului au dovedit că pot face mai mult de atât.

Wednesday pe frontul de est

Concret, în ciuda situațiilor extrem de dificile pe care le înfruntă zi de zi, dar și a faptului că pierderilor lor de personal nu sunt deloc mici, ucrainenii găsesc totuși timp să gândească și chiar să pună în scenă dansuri tematice virale.

Un astfel de exemplu este un dans inspirat de serialul Wednesday, popular pe Netflix, pe care combatanții ucraineni au găsit totuși timp să-l repete și execute, chiar și între două schimburi de focuri cu combatanții ruși, după cum notează El Pais.

De asemenea, notează publicația, un alt aspect notabil este numărul de urmăritori pe care îl au unii dintre cei care fac aceste materiale video.

Un astfel de exemplu este utilizatorul Slavko5904, un ofițer ucrainean dintr-o unitate de lansatoare de rachete multiple Grad, care are peste 21.000 de urmăritori și care s-a filmat lansând rachete pe ritmuri de muzică electronică.

Prezență online cu voie de sus

Sunt însă superiorii soldaților aflați pe front avizați despre prezența online a celor din prima linie?

Citeste si:
Probleme mari la Spotify - Ce se întâmplă în compania care deține...
Probleme mari la Spotify - Ce...

Răspunsul este afirmativ, având în vedere faptul că primul eșalon decizional al Kievului a comunicat "la foc automat" pe majoritatea rețelelor sociale importante încă din prima zi a războiului.

Mai mult, după cum notează de asemenea El Pais, una dintre cele mai importante publicații militare americane, Military Magazine, a realizat un studiu conform căruia folosirea social media de către soldații ucraineni este permisă de către decidenții de la Kiev deoarece beneficiile depășesc neajunsurile.

Concret, acest lucru înseamnă că folosirea rețelelor sociale în contextul războiului crește semnificativ moralul soldaților, ceea ce depășește, spre exemplu, riscul ca anumite filmări să fie localizate de către soldații inamici.

Totodată, este de remarcat de asemenea cât de importantă a fost folosirea social media, în special Twitter, în a pune presiune pe administrația lui Olaf Scholz pentru a lua o decizie favorabilă în ce privește trimiterea tancurilor Leopard 2 în Ucraina.

Prezență online = moral ridicat?

Iar o astfel de atitudine spune multe despre starea de spirit a ucrainenilor.

Cu alte cuvinte, este greu de crezut că, dacă nu ar avea un moral ridicat, soldații ucraineni ar fi capabili să găsească timp pentru astfel de activități și filme cu potențial de a deveni virale.

Mai mult, soldații Kievului nu se feresc nici să arate momentele dificile prin care trec, ceea ce arată, încă o dată, cât de siguri sunt de faptul că lupta în care sunt angajați are un anumit tip de superioritate morală față de cea a adversarilor.

Citeste si:
România va importa, din aprilie, gaze azere. Le pot înlocui pe cele...
România va importa, din...

Sursa foto: Shutterstock / mundissima

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri