Calatoria cu taxi, frustarea cu care ajungi acasa. Ce au gasit reprezentanii Mystery Shopping in taxiurile din Capitala

Siguranta si confortul cetateanului sunt pe ultimul plan pentru taximetristii din Bucuresti, arata un studiu de Mystery Shopping efectuat de VBS – Business Solutions.

Lipsa unor criterii clare de selectie a personalului, un parc auto invechit si neingrijit insotit de lipsa unor standarde si proceduri de monitorizare si control a calitatii serviciilor a condus in ultimii ani la o ierarhizare a companiilor de taximetrie din Bucuresti exclusiv dupa costul pe kilometru si numarul de masini detinute. Mai mult, meseria de taximetrist a devenit una conjuncturala, in lipsa unui alt loc de munca.

Cele mai neplacute experiente ale clientilor. Ai patit si tu?

Mirosul strident de tigara, murdaria, lipsa aerului conditionat, muzica de proasta calitate sau volumul ridicat al statiilor de receptie - emisie reduc confortul clientului in timpul unei curse, ceea ce devine o experienta neplacuta, in plus, si pe bani. In plus, deranjul clientului devine si mai mare cand intra in calcul convorbirile personale ale taximetristilor intinse ca durata si intr-un limbaj “colorat”, complet neadecvat, mentioneaza reprezentantii VBS – Business Solutions.

In mai mult de 50% din cazuri taximetristii omit sa intrebe care este ruta preferata spre destinatie si in mod frecvent acestia nu ofera restul corect. Mai mult, clientii primesc si propunerea unei curse cu tarif prestabilit, fara pornirea aparatului de taxare.

Client de taxi sau "psiholog de ocazie"? De ce probleme se plang taximetristii

Totodata, in multe dintre cazuri lipsesc curtoazia si profesionalismul taximetristilor. In timpul unei curse, cel mai des taximetristii se plang de sistem si tara in care traiesc si ii invinovatesc pe toti cei din jur pentru problemele personale.

Citeste si:
Clienții Kaufland își vor putea scana produsele direct la raft
Kaufland introduce un nou...

taxi

Sursa foto: Masini taxi/Shutterstock.com

Mai mult, realizatorii studiului dezvaluie ca taximetristii nu sunt la zi cu tehnologia, asa ca pana si cele mai elementare notiuni pe care ar trebui sa le cunoasca un taximetrist sunt pentru unii o mare necunoscuta. Desi traim intr-un deceniu al telefoanelor si dispozitivelor inteligente au fost identificati taximetristi care nu cunosteau nici macar bulevardele principale ale orasului si nici nu detineau un aparat GPS. Chiar in zona Piata Romana, unul dintre agentii de Mystery Shopping a fost plimbat in cerc, in jurul aceleasi strazi de trei ori, dupa care taximetristul “binevoitor” l-a poftit sa coboare inainte de destinatie.

In cazul in care s-au semnalat intarzieri considerabile, soferul nu cere scuze clientului, ci doar cauta scuze pentru intarziere. Desi au fost introduse masuri punitive pentru soferii care intarzie la comanda, acestia nu ezita sa isi manifeste frustrarea si nemultumirea pentru aceste masuri de ordin intern tocmai asupra clientului.

Citeste si:
Saloanele de înfrumusețare s-au deschis. În ce condiții ne putem tunde
Stare de alertă | Saloanele...

Cat de sigura este calatoria ta cu taxi

Siguranta calatoriei este un alt aspect ce ar trebui mult imbunatatit. "In momentul in care companiile de taxi vor intelege sa isi imbunatateasca cu adevarat serviciile din perspectiva oferirii excelentei in relatia cu clientul acestea vor beneficia de un atu extrem de important - cresterea in mod natural a portofoliului de clienti si fidelizarea acestora. Acest pas va defini cu adevarat granita intre servicii de duzina si servicii de excelenta, intre amatorism si profesionalism", au concluzionat autorii studiului, Adelina Cirstea si Cosmina Voichita Mesesan.

Starea tehnica a masinilor lasa mult de dorit, iar faptul ca in mod frecvent au fost depistati soferi ce nu au o relatie contractuala cu compania de taximetrie, altii decat posesorii licentei pentru acea masina, pun clientii intr-o situatie extrem de vulnerabila in cazul unor incidente pe parcursul calatoriei.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri