Deși trabucul nu este un moft atât de scump precum mulți dintre noi și-ar imagina, mai sunt și oameni care vor să epateze. Este și cazul unui antreprenor român care a cheltuit 64.000 de EURO pe o cutie cu 20 de trabucuri Gurkha His Magestys Reserve, cele mai scumpe din lume.

“La nivel mondial, au fost confecționate doar 70 astfel de cutii, iar un român a cumpărat una dintre ele. Acestea sunt cele mai scumpe țigări de foi din lume – 2.200 de euro/trabuc, însă se vând doar la cutie de 20 de bucăți. Pe lângă cei 44.000 de euro plătiți pe trabucuri, cumpărătorul trebuie să achite și o garanție de 20.000 de euro prin care se angajează să nu fumeze această țigară de foi “mai slab” îmbrăcat decât smart casual. Evident, poți fuma acel trabuc în casă, îmbrăcat cum vrei, însă dacă o poză cu tine apare online, se consideră că ai defăimat brand-ul și pierzi garanția. În acest sens, compania a angajat circa 20 de IT-iști care caută tot timpul poze pe internet cu țigara de foi în cauză. În plus, înainte de a putea achiziționa cutia, trebuie să mergi, pe banii tăi, la Miami pentru a fi instruit cum să consumi acest trabuc”, a declarat, într-un interviu acordat Wall-Street, Dorin Chițiba, importator de trabucuri și propietarul Exclusive Zone Lounge, unul dintre puținele cigar lounge-uri din România. Acesta a mai adăugat că un produs ca cel mai sus menționat, poate fi păstrat și 100 de ani dacă este ținut într-o clepsidră de sticlă.

60 de oameni lucrează la un trabuc de 22 de lei

Dincolo de această extravaganță, trabucurile nu sunt totuși cele mai costisitoare vicii, prețul unei țigări de foi pentru “muritorii de rând” începând de la 22 de lei.

“Un trabuc Rocky Patel, unul dintre cele mai cunoscute brand-uri din lume, pleacă de la 22 de lei și poate ajunge până la circa 70 de lei. Trebuie spus că vorbim despre produse făcute integral manual, un trabuc trece prin minimum 60 de mâini până să ajungă pe raft”, a mai spus omul de afaceri care adaugă că prețul mediu al unui trabuc bun este 35 de lei.

Investiție de sute de mii de euro într-un trabuc lounge

În urmă cu aproape 25 de ani, Dorin a început să studieze industria trabucurilor și să fie din ce în ce mai pasionat de acest domeniu. A căutat informații pe internet, apoi a mers pe plantații de tutun din Republica Dominicană și Nicaragua. Au urmat cursuri susținute de master blenderi internaționali, iar, în cele din urmă, a studiat, timp de trei ani, la o școală renumită din SUA.

„Cel mai mare vis al meu, de când am început să studiez tabacul, a fost să îmi deschid un cigar lounge, însă Deva, orașul meu natal, nu era locul potrivit pentru așa ceva. Atunci am ales să vin în București pentru că aici oamenii își permit și își doresc un astfel de loc”, a mai spus Dorin.

Astfel, în luna martie a anului trecut, a închiriat o casă pe stradă Paris din Capitală pe care a renovat-o timp de 6 luni.

„Am schimbat totul în interior pentru a o face așa cum mi-am dorit. Investiția a fost de câteva sute de mii de euro, nu spun însă suma exactă pentru că părinții mei nici acum nu știu cât am investit”, declară antreprenorul.

După jumătate de an de renovări, pe 25 septembrie 2019, a inaugurat Exclusive Zone Lounge, o locație cu o capacitate de 42 de locuri în interior și 56 pe terasă.

„Avem două separeuri pentru confidențialitate totală deoarece aici se discută multe business-uri importante. Angajații noștri vin doar pentru a servi la masă, iar în restul timpului stau în spatele barului, după o ușă specială”, explică Chițiba.

Clienții cheluiesc, în medie, circa 150 de lei la o vizită în cigar lounge și pot alege din aproximativ 160 de tipuri de țigări de foi.

Pe viitor, Chițiba se gândește să își facă și propriul brand de trabucuri, care vor fi manufacturate în Nicaragua.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri