Să fii bine îmbrăcată la muncă este un lucru esențial pentru a ieși în evidență și a-ți face cunoscută personalitatea. Este, de asemenea, o bună oportunitate de a-ți crește șansele în carieră. În prezent, ai mai multă libertate de a-ți alege ținutele de birou. Însă, trebuie să iei în considerare câteva reguli simple după care te poți ghida, astfel încât să nu stai în fiecare dimineață în fața unui dulap plin de haine și să ai senzația că nu ai nimic de purtat. Iată cum poți să fii creativă, respectând în același timp un eventual cod vestimentar impus în companie.

Accesoriile potrivite

Detaliile precum accesoriile nu trebuie să fie niciodată neglijate, pentru că adaugă stil. Poartă bijuterii pentru a-ți structura look-ul. Un colier lung și subțire dintr-un metal prețios poate avea efectul optic de alungire a siluetei. Cerceii care nu atârnă sunt o modalitate excelentă de a pune în evidență chipul. Clasicele perle sau cerceii în stil art deco pot fi o bună alegere. În ceea ce privește brățările, acestea trebuie să fie alese cu grijă. În general, femeile cu încheietura mâinii foarte fină trebuie să evite brățările prea voluminoase şi invers. Poți opta pentru brățări placate cu argint sau aur, cu cristale Swarovski în nuanțe care să se asorteze celor pe care le ai în garderobă.

Pentru a-ți modela silueta, poartă tocuri. Alege o înălțime medie, între 5 și 8 centimetri, astfel încât încălţămintea să fie suficient de confortabilă pentru a fi purtată pe tot parcursul zilei. Evită modelele decupate în faţă și optează pentru unul cu vârful mai degrabă rotunjit, care se potrivește cu ținute variate. Evită pantofii de culoare neagră şi alege, în schimb, nuanțe interesante de roșu, vișiniu sau pastel, verde mentă sau mov.

Geanta de mână este un accesoriu la fel de important. Însă, oricât ai fi de tentată să alegi un model de mari dimensiuni, în care să îți încapă laptopul, agenda, trusa de machiaj și alte obiecte, optează mai degrabă pentru o geantă mică, în care să îți pui doar lucrurile esențiale. Astfel, dacă ai o întâlnire de lucru sau trebuie să mergi la medic în pauza de prânz, nu te vei simți copleșită de greutatea poșetei.

Ținutele de birou clasice actualizate

Cel mai bun mod de a-ți crea propriul stil este de a adăuga un plus de originalitate vestimentației clasice de birou. Evită taioarele uni, respectiv sacoul cu cămașă albă din bumbac și pantaloni sau fustă. Optează mai degrabă pentru o fustă cu o bluză vaporoasă și un sacou într-o altă culoare, asortată. De exemplu, alege o fustă creion gri, o cămașă din mătase cu imprimeu și un sacou clasic negru.

Evită să te îmbraci în negru din cap până în picioare, pentru că nu pune tenul în valoare și, mai mult, accentuează zonele întunecate, precum cearcănele. Dacă îţi plac culorile vii, precum roșul, verdele smarald sau albastrul strălucitor, trebuie să știi că ele sunt mult mai ușor de purtat decât negrul. Astfel, vei obține un look modern, respectând în același timp codul vestimentar impus de angajator.

Manichiura și coafura impecabile

Un aspect îngrijit este foarte important, de aceea evită să mergi la birou cu oja sărită de pe unghii. Manichiura trebuie să fie impecabilă întotdeauna. Alege o ojă de culoare roșie sau nude, nuanțe care sunt și ușor de întreținut. Un machiaj lejer, în care să pui accentul fie pe ochi, fie pe buze, este, de asemenea, important. În timpul zilei, evită să îți machiezi puternic ochii și buzele în același timp, pentru că aspectul general ar fi prea strident. Alege o coafură simplă, iar pentru zilele în care părul tău nu are un aspect impecabil, poți opta pentru un coc lejer. Nu în ultimul rând, parfumul pe care îl folosești nu trebuie să fie unul cu miros prea puternic, ci mai degrabă discret, dar persistent.

Stilul vestimentar exprimă cine ești și imaginea pe care o transmiți celorlalți. Persoana cu care vorbești își poate face o impresie despre tine într-o secundă în timpul unei întâlniri profesionale. Prin urmare, este important să te prezinți în cea mai bună lumină posibilă. Dacă ai grijă de aspectul tău, angajatorul își va spune, probabil, că felul în care lucrezi este la fel. Stilul personal îți poate fi cel mai bun aliat, indiferent în ce domeniu activezi.

Sursa foto: Roxanne’s - Mariana Jewellery, Live in Color

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri