Pe când era studentă la facultatea de psihologie, Ioana Molnar își dorea să devină psiholog în criminalistică, însă viața a avut alte planuri pentru ea. Împreună cu soțul ei, Gabriel Molnar, Ioana a pus bazele business-ului Magnolia în 1997, o florărie din Bistrița de doar 20 de metri pătrați.

La vremea aceea, cei doi soți au identificat o nevoie în piața florilor din România, caracterizată prin diversitate redusă, servicii aproape inexistente și produse foarte puține. Acum, 24 de ani mai târziu, Magnolia a ajuns unul dintre cele mai mari lanțuri de florării, cu peste 17 locații în toată țara.

„Cred că poți face aproape orice cu succes dacă ai pasiune și motivație. Eram studentă și cumva aveam alte planuri de viitor. Voiam să fiu psiholog în criminalistică, însă am început apoi să mă îndrăgostesc de domeniul floral în perioada studenției, iar după ce am terminat facultatea am rămas în acest domeniu”, a declarat Ioana Molnar, cofondator Magnolia, într-un interviu acordat wall-street.ro.

Foto: Gabriel și Ioana Molnar, fondatorii Magnolia

Cum poți combina pasiunea cu jobul

Din propria experiență, antreprenoarea spune că, pentru a avea un business profitabil și pentru a fi fericit în carieră, este foarte important să combini pasiunea cu munca.

„Ideal ar fi ca pasiunea să coincidă cu jobul. Viitorii antreprenori trebuie să facă în viață ceea ce le place și să nu fie descurajați dacă vor să își schimbe brusc cariera. Decât să rămâi nefericit o viață, mai bine faci o schimbare la 180 de grade și pui în practică pasiunea ta”, spune Ioana Molnar.

Citește și Magnolia a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 8 mil. euro.

În ceea ce privește calitățile unui antreprenor, cofondatoarea Magnolia este de părere că unul dintre principalele atuuri este curajul de a îndrăzni.

„Un antreprenor trebuie să aibă capacitatea de a vedea dincolo de prezent, de a proiecta un viitor. Nu este bine în business să fii luat prin surprindere. Un antreprenor de succes trebuie să fie curajos, să fie calculat, să îndrăgească oamenii”, precizează antreprenoarea.

De-a lungul carierei, Ioana s-a confruntat cu păreri negative gratuite de la persoane mai puțin bine intenționate, însă a reușit ulterior să le țină piept, spunând că, atunci când nu este o critică constructivă, trebuie ignorată.

De asemenea, antreprenoarea povestește că s-a confruntat cu discriminări în domeniul business-ului doar pentru că este femeie, fiind nevoită să fie mai convingătoare și mai bine pregătită față de un bărbat. Însă, în prezent, odată cu experiența acumulată, Ioana nu mai vede cu aceeași ochi diferența dintre bărbați și femei.

Am realizat ulterior că suntem construiți diferiți: ceea ce o femeie poate să facă, nu reușește un bărbat și invers - Ioana Molnar, cofondatoarea Magnolia.

„Nu mai sunt feministă. Cred în femei, dar nu le mai compar cu bărbații. Ceea ce observ totuși este că femeile antreprenor sau din posturi de conducere, din dorința de a fi ascultate, de a-și impune punctul de vedere, riscă să devină ușor masculine, să bată cu pumnul în masă”.

Ce lecție de business a oferit pandemia antreprenorilor

Deși multe business-uri au făcut cu greu față crizei provocate de pandemia de COVID, Ioana Molnar spune că pentru Magnolia a fost în general un an bun. Business-ul a încheiat anul 2020 cu o creștere de 10% față de 2019.

Însă una dintre cele mai mari probleme cu care s-a confruntat Ioana în această perioadă a fost închiderea mall-urilor care a dus la micșorarea personalului. Ioana a trebuit să se despartă de 15% din întregul personal, circa 20 de angajați.

Citește și Magnolia vrea să deschidă patru noi florării până la sfârșitul anului.

„Ne-am despărțit de ultimii veniți. Am închis 15 magazine, dar am rămas cu punctele de livrare, fiind una dintre salvările noastre pentru că am reușit să livrăm în continuare marfă. Site-ul a funcționat neîntrerupt”, a declarat Ioana Molnar.

Antreprenoarea spune că a reușit să țină piept pandemiei mai ales datorită lecției pe care criza financiara din 2008 i-a oferit-o: întotdeauna să păstrezi bani pentru zile negre. Pandemia de COVID a învățat-o însă ce înseamnă să reacționezi prompt și să iei decizii clare și rapide în business.

Magnolia deţine o reţea de magazine tip florării în 10 oraşe, reşedinţe de judeţ (Cluj-Napoca, Bistriţa, Baia Mare, Oradea, Târgu-Mureş, Braşov, Constanţa, Galaţi, Timișoara, Sibiu) şi în Bucureşti. În prezent, sunt 17 puncte de lucru.

În 2020, compania a ajuns la încasări de aproximativ 8 milioane de euro. Principalul canal de vânzare a fost cel online, care a reprezentat aproximativ 43% din totalul de vânzări pentru 2020.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri