Pe Corina Leca am cunoscut-o în atelierul său de pe Strada Căpitan Mircea Vasilescu 19, din București, înconjurată de pălării în culori aprinse și cu forme total inedite. Pasionată încă de mică de pălării, Corina a început din copilărie să confecționeze aceste accesorii doar cu mașina de cusut a mamei și a bunicii sale.

Când s-a făcut "mare", Corina a decis să urmeze "drumul pălăriilor" și a decis să se înscrie la un curs specializat de design în România.

„Cursul de la noi din țară nu a fost suficient pentru ce mi-am dorit eu, însă mi-a deschis ochii și calea de a căuta mai mult. Așa am găsit o serie de cursuri în Anglia și m-am înscris la London Fashion School”, spune Corina Leca, fondatoarea De Corina Hats (foto).

După ce a revenit în România, Corina a pus, în mai 2018, bazele atelierului de pe Str. Căpitan Mircea Vasilescu din București, unde se petrece toată magia chiar și în ziua de azi.

Citește și Ioana Molnar, Magnolia: Ideal ar fi ca pasiunea să coincidă cu jobul.

Dar, înainte de a începe business-ul, Corina s-a lovit de anumite probleme financiare deoarece, spre deosebire de crearea unor haine, pentru pălării ai nevoie de o serie de calapoade speciale pentru fiecare dimensiune a capului, calapoade care încep de la câteva sute de euro și pot ajunge și până la 1.000 euro.

De câți bani ai nevoie pentru a începe un business cu pălării

În cazul Corinei Leca, investiția inițială a fost de 50.000 euro, bani cu ajutorul cărora a ajuns să producă pălării personalizate, create made to measure (la măsură) pentru clienții din România și nu numai.

Citește și Andreea Micu, AVINCIS: Nu trebuie pusă egalitate între femei și bărbați, fiecare are calitățile lui.

Până în prezent, designerul oferă clienților o gamă largă de pălării, de până la 300 de modele. Prețul pentru acest accesoriu începe de la 100 euro și poate ajunge și până la 400 euro.

Fiecare pălărie este creată din materiale precum fedru, pai, chiar și cânepă, materiale care sunt importate din Cehia, Portugalia și America. Crearea unei astfel de pălării durează cel puțin trei zile.

Procesul este unul migălos: materialul trebuie întâi brodat la mașină, apretat, pus pe calapod și lăsat la uscat circa o zi și jumătate, în funcție de vremea de afară, curățat și cusut. Iar pentru ca pălăria să se așeze frumos pe cap, Corina aplica și un pieptăn special.

„Prima pălărie pe care am realizat-o a fost din cânepă și a fost prezentată la Romanian Design Week. Nu îmi venea să cred că oamenii erau atât de interesați de creația mea. Apoi prima colecție a fost în septembrie 2018, cu 20 de pălării prezentate pe cai. Așa a început "De Corina Hats”, povestește antreprenoarea.

Pentru a crea aceste pălării la măsură, Corina are la dispoziție și un echipament cu totul rar: un dispozitiv din 1850 care măsoară forma capului clienților (foto).

Oricine vine aici și dorește un anumit model de pălărie, eu pot să o creez.

- Corina Leca -

De Corina Hats trebuia să fie un brand internațional, dar româncele au schimbat planul

În luna august 2020, Corina a realizat o colecție special pentru Fahion Week New York, unde a participat anul trecut cu 20 de pălării. În doar o lună, pălăriile DeCorinaHats deveniseră celebre la evenimentele din cadrul în New York.

Deși nu se aștepta la succesul pe care româncele i l-au oferit cu brațele deschise, business-ul Corinei trebuia să ia o direcție internațională, însă viața a avut un alt plan pentru tânara antreprenoare.

„Mă gândeam că românii nu își permit să cumpere pălării și nu înțeleg valoarea. Însă acest lucru a fost complet neadevărat. M-am înșelat și de aceea m-am orientat mai mult spre România”, precizează Corina.

Antreprenoarea visa să își ducă pălăriile peste tot în lume, inclusiv în America sau Tokyo, nu în România.

În ceea ce privește criza provocată de pandemie, Corina spune că business-ul ei nu a fost atât de afectat, așteptându-se ca în acea perioadă să nu vândă nici măcar o pălărie, însă nu a fost cazul.

Sursa foto: Facebook/ De Corina Hats

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri