Oameni de business, antreprenori, manageri sau angajați, se confruntă tot mai des cu problema controlului poftelor alimentare în condiții de stres. În prezent, vedem o legătură directă între faptul că oamenii activi nu mai au timp sau interes să gătească și epidemia de obezitate. Avem soluții?

Opinie scrisă de Pera Novacovici este expert Hobby 2 Profit, platforma de educație online lansată de eduKiwi pentru a transforma hobby-urile specialiştilor în surse de venit.

Vă recomand trei idei de bază pentru a putea controla mai bine poftele alimentare, idei care funcționează extrem de ușor pentru aproape oricine.

Un studiu al Asociației Americane de Psihologie (APA) arată că primele două surse de stres major în viața americanilor sunt locul de muncă și banii. Având în vedere că România a importat stilul de viață, alimentația procesată și consumerismul aproape la literă, putem face ușor o paralelă și să observăm că stresul legat de muncă și bani este și în România o sursă mare de suferință.

Citeste si:
3 obiceiuri alimentare benefice pentru sanatatea ta
3 obiceiuri alimentare...

Și acum să răspundem unei întrebări esențiale în viața oricărui om de business: cum ne liniștim stresul?

Dacă privim în jur, junk-food-ul, alimentele procesate și carbohidrații răi sunt prezenți din 10 în 10 metri și în lipsa unei educații conștiente legate de propriul corp, emoții și pofte, cei mai mulți oameni aleg să mai își dea câte un boost” de energie cu o merdenea, o shaorma, amestecuri total nepotrivite de alimente.

Citeste si:
Codruț Nicolau este noul General Manager al Edenred România
Codruț Nicolau este noul...

Acest stil de viață, stres combinat cu lipsa de hrană vie și neprocesată, reprezintă o bombă cu ceas care va exploda în zeci de kilograme în plus, boli cronice și autoimune.

Problema cu controlul poftelor alimentare în condiții de stres și grabă este că se consumă voința pentru a controla poftele, iar voința este o energie limitată ce se consumă rapid.

Citeste si:
Totul despre cadouri personalizate: de la huse telefon la cutii de vin
Totul despre cadouri...

Asta înseamnă ca seara vom fi complet lipsiți de putere și de energie emoțională pentru a face față poftelor și, de aceea, cei mai mulți oameni găsesc seara cel mai dificil de rezistat.

Pentru mai multe informații despre Puterea Voinței vă recomand cartea scrisă de Kelly McGonigal, o trecere în revistă distractivă și pe înțelesul tuturor a cercetărilor științifice privitoare la voință.

Ce se întâmplă cu alimentația în contextul muncii remote

S-a înrăutățit situația generală în contextul pandemiei care a accelerat munca remote? Nu aș putea spune că situația este radical diferită în contextul muncii hibride sau remote. Totuși, mai important este gradul de conștientizare legat de sănătate și alimentație.

Antreprenorul, managerul sau angajatul care înainte mânca junk food sau ce apucă din cauza grabei și lipsei de timp, probabil când lucrează de acasă nu își va comanda brocoli și cartofi dulci, ci va alege un meniu asemănător celui pe care îl consuma și la birou.

Poate din punct de vedere al lipsei de mișcare (depinde cum se deplasa înainte spre job), putem spune că există mai mult sedentarism. Un prieten de-al meu ce își face doctoratul pe motivația oamenilor de a mânca sănătos și a face mișcare spune un lucru foarte interesant: sedentarismul celor mai mulți dintre noi se rezolva în două moduri diferite: ori alegem un antrenor cu care să ne antrenăm (poate alături de un dietetician sau terapeut) sau alegem să mergem la doctor. Noi, ca oameni, nu suntem construiți pentru stilul actual de viață și dacă nu gătim și nu controlăm conștient caloriile, probabil ne îndreptăm spre dezastru.

Ce urmează în contextul revenirii la birou: așteptări și tendințe

Tendința în contextul revenirii la birou este alegerea unor modalități inovative de hrănire în timpul programului de lucru. Două tendințe sunt meal-prep-ul și serviciile de catering cu gătit divers și sănătos.

Meal-prep-ul sau mâncarea la caserolă pregătită din timp reprezintă o opțiune utilizată de cei care practică sportul sau vor să se mențină în formă și nu își permit greșeli calorice. Poate fi econom ca timp, însă mulți oameni preferă mâncarea proaspătă și asta ne duce la următoarea variantă.

Servicii de catering ”artizanale”. Există tot mai multe oferte ce propun un meniu gătit aproape că la mama acasă, la alegere, co combinații de alimente. Un exemplu este www.fitfoodway.com, care este conceput special pentru oameni ce au obiective de genul ”slăbit”, ”pus masă musculară”. Așa arată viitorul din punctul meu de vedere.

Dacă nu controlăm ce punem în mâncare, pierdem controlul asupra greutății. Junk-food-ul, mâncarea procesată din supermarket-uri, și chiar mâncarea gătită în restaurante, conține o combinație de zahăr, sare și grăsimi care are un efect asupra centrilor plăcerii din creier ce dă dependență.

Oamenii justifică mâncatul prost cu lipsa de timp. Lipsa de timp e din cauza muncii și a responsabilităților zilnice. Ne-am creat un program zilnic care ne consumă zilnic peste capacitatea noastră de efort. Practic am devenit sclavi ai unui stil de viață pe care noi l-am creat în goana spre mai mult.

Practic, încercăm să umplem un gol interior căutând împlinirea în lucrurile exterioare, inclusiv în mâncare.

Însă golul interior nu se umple nici cu succes social, nici cu distracție nici cu mâncare. Golul interior se umple accesând esență noastră profund spirituală și făcându-ne munca interioară.

O carte excelentă pe subiectul acesta este Setea de întregire, despre vindecarea spirituală a dependențelor.

Trei sfaturi pentru oamenii de business activi: cum să-ți controleze mai bine poftele alimentare

Dacă ar fi să sugerez trei idei de bază pentru a putea controla mai bine poftele alimentare, ce am descoperit că funcționează extrem de ușor pentru aproape oricine, sunt următoarele trei aspecte.

1. consumăm mai multe alimente cu indice glicemic mic. Cu cât indicele glicemic al unui aliment este mai mare, cu atât el se transformă mai repede în (glucoză) zahăr în sângele nostru. Asta e o problemă pentru că îți da multă energie pe moment dar apoi urmează o cădere bruscă. Glicemia mare declanșează insulină care să regleze această glicemie și apoi urmează depunerile de grăsime.

Ceea ce vrem noi este un efect invers. Alimente cu indice glicemic mic, energie constantă, mai puțină insulină în corp și mai puține depuneri de grăsime. Mai multe informații despre indice glicemic sunt disponibile aici. De asemenea, nu este nevoie sa faci foamea și dovada stă acest tabel cu indicii glicemici.

Avem multe opțiuni și putem mânca bine, important e sa știm ce.

2. A doua sugestie: hrana vie.

Michael Pollan în cartea sa, Cooked, explică ce legătură directă există între faptul că oamenii nu mai au timp sau interes să gătească și epidemia de obezitate. O corporație nu va găti mâncarea pentru oameni așa cum o face un om. Mâncarea procesată ne îmbolnăvește și ne face clienți cu carduri de fidelitate la farmacie.

Deci o acțiune cu care nu pot să greșești, caută să mănânci mâncarea în starea ei naturală sau cât mai aproape de ea. Și în România încă avem producători locali ce duc la piață ceea ce au crescut în grădină. Este un miracol de care trebuie să profităm cât mai putem.

3. A treia sugestie nu e ușoară, dar cred că poate să îți transforme viața. Nu este legată de mâncare, ci de emoții. Învață despre emoțiile tale, ce simți, de ce simți, cum simți. Pofta nu este până la urmă decât o emoție și toate învățăturile spirituale ne spun că dacă nu putem controla ce băgăm în gură nu putem controla nimic altceva în viața noastră.

Sursa foto: Pera Novacovici

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Pera Novacovici
Psiholog și scriitor, Pera Novacovici este expert Hobby 2 Profit, platforma de educație online lansată de eduKiwi pentru a transforma hobby-urile specialiştilor în surse de venit

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri