Încasările din industria ospitalităţii au atins în 2021 nivelul din anul 2019, dar profitabilitatea a fost cu 60% mai mică, a declarat Daniel Mischie, vicepreşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA).

"Industria ospitalităţii din România a arătat foarte multă rezilienţă, în sensul în care încasările din 2021 au atins acelaşi nivel ca şi cele din anul 2019, cel mai bun an pentru această industrie, dar trebuie să luăm în considerare că în realitate, de fapt, luând în considerare inflaţia aferentă anului 2020, respectiv 2021, încasările sunt mai mici cu 10%. Totodată, dacă luăm în considerare şi creşterea preţurilor la utilităţi, respectiv la materii prime, profitabilitatea practic este cu 60% mai mică în comparaţie cu anul 2019", a afirmat Mischie, la Conferinţa Naţională a Industriei Ospitalităţii.

Întrebat de jurnalişti despre impactul creşterilor de preţuri la utilităţi, el a admis că există un program prin care autorităţile au plafonat preţul la utilităţi, însă acesta e plafonat la "de 3 ori mai mare sau 4 ori mai mare".

HoReCa cere un nou ajutor, după cel din pandemie

Potrivit acestuia, în discuţia cu premierul reprezentanţii industriei au reclamat lipsa ajutorului acordat de stat pentru 2021, an în care industria a fost restricţionată parţial. Companiile din domeniu nu au putut desfăşura activitatea economică, iar programul HoReCa 2 nu a mai fost aplicat întrucât "s-a terminat cadrul COVID".

"Urmează ca acestea să acceseze un alt cadru, Ucraina, care va presupune o compensare din punct de vedere al creşterii preţurilor la energie şi la materii prime", a susţinut el.

În altă ordine de idei, Mischie a atras atenţia asupra faptului că orice creştere de preţ la materii prime sau utilităţi se va resimţi şi în tarife.

Cât de mult se va scumpi masa de Revelion 2023

"Deci, practic, restaurantele ţin pasul cu creşterea preţurilor furnizorilor. Noi astăzi suntem un business de tip pany business, deci nu avem o profitabilitate mare. În industrie vorbim de câteva procente profitabilitate. Orice creştere de preţ, indiferent că vorbim de creşterea preţului la materii prime sau la utilităţi, te duce de la 0 plus la 0 minus, deci pune în pericol afacerea. Preţurile în restaurante urmează de fapt preţurile pe care producătorii, respectiv furnizorii le au către restaurante, deci vor ţine pasul în acest sens", a afirmat Daniel Mischie.

În opinia acestuia, şi masa de Revelion va fi mai scumpă cu 20-30% faţă de cea de anul trecut.

Citește și: O agenție de turism dă startul ofertelor de Crăciun și Revelion. Care sunt cele mai căutate destinații

Referitor la criza de personal din industrie, şeful HORA a menţionat că sunt aduşi muncitori din Asia, dar problema întâmpinată de companii este durata acestui proces, de 9 luni - 1 an.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri