Glami, platformă online de modă a realizat recent un sondaj în care prezintă părerea românilor despre cum promovează industria modei standarde legate de tipuri corporale, cele mai subreprezentate categorii de consumatori, dar și obiceiurile acestora de consum.
Jumătate dintre români nu cred că moda din magazine este incluzivă
Unul dintre subiectele majore ale ultimului deceniu este următorul: promovează industria modei standarde realiste ale corpului? Din păcate, mai puțin de jumătate dintre româncele participante la sondaj au fost de acord, într-un procent de 43%. La polul opus, 49% dintre bărbații români participanți la studiu au descris standardele de frumusețe în modă ca fiind realiste.
Sursa foto: Glami
Care sunt tipurile corporale feminine ce nu sunt reprezentate suficient
Pe primul loc sunt persoanele cu proporții corporale diferite față de cele standard (în opinia a 50% dintre respondente), urmate de persoanele plus size (36%), persoanele scunde (27%) și persoanele cu dizabilități vizibile (21%). Participantele la studiu cred că la fel de ignorate de industria modei în reclame și reprezentarea de produs sunt și persoanele cu anomalii ale pielii (9%), persoanele foarte slabe (8%) sau, din contră, foarte înalte (7%).
Citeste si:
Cât de inclusivă e industria modei pentru bărbați
Respondenții de sex masculin din cadrul studiului GLAMI reclamă, în proporție de 39%, că modelele bărbătești care nu respectă standardul „umeri lați și șolduri înguste” nu sunt suficient reprezentate, urmate de bărbații mai în etate și de vârstă mijlocie (23%), bărbații plus size (20%), bărbații scunzi (19%), ori cei cu dizabilități vizibile (15%). Nici bărbații foarte slabi ori cei foarte înalți nu sunt mai bine incluși în strategia de imagine și promovare a magazinelor în opinia a 12%, respectiv 11% din respondenți.
Sursa foto: Glami
Au conceptele de body positivity și acceptare un rol în decizia de cumpărare?
Da, chiar unul de-a dreptul semnificativ! 49% dintre respondente și 46% dintre respondenții din România au fost influențați să cumpere articole de modă de la un anumit brand dacă au simțit că acesta are o atitudine pozitivă față de incluziunea mai multor tipuri corporale.
Citeste si:
77% dintre femeile participante la studiu consideră că publicul, cu varietatea sa de forme corporale, ar trebui să se simtă inclus în industria modei, în timp ce bărbații împărtășesc această opinie într-un procent de 64%. Pe de altă parte, 42% dintre femei și, în egală măsură, 42% dintre bărbați sunt neutri față de achiziționarea articolelor vestimentare de la branduri mai puțin inclusive.
Sursa foto: Glami
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: