Piata de globala de publicitate va creste, potrivit Zenith Optimedia, cu 5,3% in acest an, usor sub estimari, din cauza tensiunilor dintre Rusia si tarile occidentale in ceea ce priveste problema Ucrainei, potrivit Reuters.

Zenith Optimedia, parte a agentiei de publicitate Publicis, si-a redus asteptarile inclusiv pentru piata de publicitate de anul urmator, la 5,3% , iar pentru 2016, la 5,9%, cu previziuni mai slabe in Europa Centrala si de Est, America de Nord si Orientul Mijlociu.

“Conflictul din Ucraina a creat o ruptura pe piata de publicitate, in timp ce Rusia a avut de suferit”, conform Zenith.

Cele mai mari grupuri de marketing, precum WPP condus Martin Sorrell, Omnicom si Publicis, au oferit cresteri ale vanzarilor corelate cu produsul intern brut la nivel global. Acestia se asteapta sa beneficieze in urma cresterilor din 2014, deoarece Statele Unite - cea mai mare piata de reclame, urmata de Japonia si China - au tendinte sa creasca in materie de scadere a somajului la nivel national.

Zenith a declarat ca valoarea consumului de media va fi de 523 de miliarde de dolari la final acestui an. Actiunile Publicis au cazut cu 14% in acest an din cauza cresterii destul de slabe a vanzarilor, mai ales din cauza ratarii fuziunii cu Omnicom, care a scazut, de asemenea, pe bursa cu 5%. Actiunile WPP au scazut cu 7% in acest an.

Citeste si:
Un ”rege al cocainei”, condamnat și în România, a fost arestat în...
”Regele Cocainei” din...

Sursa foto: Shutterstock.com/Marketing Logo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri