28 Iulie 2016

Bancile pot ajunge la un numar mult mai mare de romani printr-o abordare "mobile first" - studiu



Furnizorii de servicii financiare trebuie sa profite de utilizarea la scara larga a telefoniei mobile in Romania pentru a creste rata de bancarizare a populatiei, una dintre cele mai reduse din Europa. O abordare de tip "mobile first" le poate aduce economii semnificative ale costurilor si este vitala pentru dezvoltarea serviciilor fianciare in Romania, potrivit firmei de consultanta EY.

In prezent, Romania ocupa ultimul loc in Europa in privinta numarului de persoane care folosesc mijloacele bancare mobile, cu o cota de 22%, conform unui studiu efectuat recent de Ipsos la nivel european. Studiul arata ca mai bine de 25% dintre respondentii romani declara ca nu intentioneaza sa foloseasca astfel de servicii in anul urmator. Prin comparatie, la nivel european, aproximativ 47% dintre persoane folosesc servicii de mobile banking, in timp ce in SUA procentul atinge 53%.

In ultimii ani, la nivel global, trendul de „digitizare” a transformat preferintele consumatorilor si a contribuit la stabilirea unor asteptari ridicate cu privire la livrarea serviciilor. Datorita usurintei de utilizare, pentru multi dintre acestia platformele mobile devin principala optiune atunci cand vine vorba de interactiunea cu furnizorii de servicii financiare. Generatia „mobile first” este cea care va apela la aceste platforme ca principala metoda de interactiune, potrivit EY.

"Furnizorii de servicii financiare pot atinge o economie de 96% a costului pe tranzactie efectuat prin canale mobile. Acest aspect, corelat cu rata inalta de penetrare a telefoniei mobile in Romania sunt premisele pentru cresterea ratei de bancarizare in tara noastra. In acest context, o abordare de tip <<mobile first>> este vitala pentru dezvoltarea viitoare a serviciilor financiare, iar telefonul mobil poate deveni platforma principala de livrare a acestora", a declarat Aurelia Costache, consultant pe servicii financiare la EY.

In Romania sunt banci care au inceput sa isi dezvolte o strategie digitala si sa se gandeasca la modalitati de colaborare intre sectoare, a afirmat specialistul EY.

"Pe termen scurt-mediu, atat serviciile financiare traditionale, cat si cele de tip mobile, vor continua sa co-existe. In viitor insa, o abordare integrata din partea tuturor jucatorilor din piata – telecom, institutii financiare, dezvoltatori de aplicatii, vendori de platforme tehnologice – este esentiala pentru a asigura capitalizarea succesului actual al serviciilor financiare desfasurate prin intermediul platformelor mobile si pentru cresterea ratei acestuia", a spus Aurelia Costache.

Serviciile financiare cu cel mai mare potential pentru platforme mobile

Conform raportului EY, categoria plati mobile a cunoscut la nivel global cea mai inalta rata de adoptie pana acum, dar si alte zone de servicii inregistreaza o evolutie pozitiva. Serviciile financiare de creditare desfasurate prin intermediul platformelor mobile au inregistrat o crestere majora in ultimii ani pe fondul parteneriatelor strategice incheiate intre institutii financiare si furnizori din zona de telecomunicatii.

De asemenea, micro-finantarea desfasurata prin intermediul platformelor mobile incepe sa castige teren, pe masura ce atat institutiile financiare cat si cele nebancare intra in competitie pentru oferirea de servicii de creditare de mici dimensiuni. Micro-finantarea desfasurata prin intermediul platformelor mobile permite institutiilor financiare sa ajunga la baza piramidei veniturilor prin cresterea bazei de clienti. Pentru nou intratii pe piata, se deschid cai precum crowdfunding-ul.

Cresterea din cadrul noului domeniu al serviciilor de asigurari desfasurate prin intermediul platformelor mobile genereaza oportunitati semnificative de colaborare inter-sectoriala in domeniu – cele mai multe astfel de servicii fiind promovate pe piata de companii de telecom in parteneriat cu firmele de asigurari.



Citeste si