Jeff Bezos rămâne în continuare cel mai bogat om din lume, deși averea sa a scăzut la aproximativ 182 miliarde dolari, potrivit site-ului GoBankingRate. Deși azi Amazon este în prezent lider pe piața de e-commerce din America, Bezos nu a devenit miliardar peste noapte.

Șeful Amazon a lăsat în 1994 locul de muncă dintr-un fond de investiții. La început, doar o librărie online, Amazon a devenit compania care a înregistrat cele mai rapide vânzări anuale de 100 miliarde dolari în 2015.

Un astfel de succes necesită o înțelegere puternică a afacerilor. Iată cele mai importante patru sfaturi pentru a avea un business de succes chiar de la șeful Amazon.

Experimentează și învață din greșeli

Pentru Amazon, drumul spre succes a fost pavat cu experimente. Și în timp ce multe dintre aceste experimente au fost reușite, altele au dus la eșecuri spectaculoase, cum ar fi proiectele de mai jos:

  • Smatphone lansat de Amzon, numit și Fire Phone
  • Site de călătorie Amazon Destinations
  • Licitații Amazon
  • ZShops, platformă prin care oricine de la indivizia particulari la mega conclomerate puteau face comert online, după modelul pe care Amazon l-a urmat deja de câțiva ani. Proiectul a fost un eșec total încât Jeff Bezos spune că că doar părinții săi și el au vizitat vreodată un zShop.

Decât să se consume gândindu-se la eșecurile din trecut, Bezos își vede afacerile ca pe niște experimente științifice, declarând într-un interviu recent pentru Fortune că „Experimentele sunt esențiale pentru inovație, deoarece rareori se desfășoară așa cum te aștepți și înveți foarte de multe”.

Asumă-ți riscuri și găsește acea idee de succes

Bezos nu a devenit cel mai bogat om din lume fără să își asume riscuri. Dimpotrivă, eșecurile CEO-ului Amazon au costat compania bani, dar succesele sale au câștigat Amazon miliarde. Pentru fiecare telefon sau destinație Fire, există un Amazon Prime, un Marketplace sau servicii Web, din care ultimul a înregistrat venituri de peste 35 miliarde dolari numai în 2019, de aproape trei ori mai mult ca în urmă cu trei ani.

Omul de afaceri este de părere că nouă din zece idei de afaceri vor eșua, însă este foarte important să continui drumul spre o afacere care va avea în final succes.

Bezos face o analgie cu sportul la care cele mai multe șanse de a marca un punct nu sunt reușite, dar în cele mai multe cazuri, e nevoie doar de o singură șansă, care odată fructificată, poate câștiga meciul.

Un business ar trebui să rămână relevant pentru publicul țintă

Potrivit lui Bezos, cheia a succesului său este de a rămână un sprit tânăr și să se asigure că afacerea sa face același lucru.

Companie de televiziune americană ABC i-a cerut CEO-ului părerea despre Blackberry, care a fost pionierul revoluției mobile în anii 1990, dar nu a reușit să continue inovarea și a rămas în urmă. Până în 2013, Blackberry a devenit companie privată și a concediat 40% din angajații săi. Amazon, pe de altă parte, se află într-o stare constantă de auto-reinventare de la începutul anilor 1990.

„Dacă baza voastră de clienți îmbătrânește odată cu voi, în cele din urmă compania va deveni învechită sau irelevantă”, a spus Bezos. Trebuie să descoperiți în permanență cine sunt noii clienți și ce puteți face pentru a rămâne un business veșnic „tânăr”.

Pe măsură ce o companie cu un nume pe piață se dezoltă, încetează să își mai asume aceleași riscuri ca la început. Șeful Amazon este de părere că afacerile care nu inovează sunt destinate eșecului.

Stabilește un concept de business potrivit pieței

În 2009, Bezos a descris filosofia corporativă care a dus la crearea Kindle-ului, care are și în prezent mare succes. La acea vreme, era cel mai bine vândut produs al companiei.

El a explicat că o strategie pentru ca antreprenorii să reușească este să stabilească la ce sunt buni și să caute un segment al pieței care are nevoie de acea abilitate. Cealaltă opțiune, a spus Bezos, este să aflați de ce au nevoie clienții și să vă perfecționați abilitățile în consecință.

Sursa foto: lev radin / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri