Premiul “Compania anului in ecommerce” acordat noii generatii a fost castigat de Miniprix. La aceasta categorie au mai fost nominalizate 2parale si Oil Energy Trading.

"Credem ca oportunitati majore se afla in afara UE - exemplu sta succesul companiei in Republica Moldova. Vrem sa facem din Miniprix o companie cu renume international", a comentat, la primirea distinctiei, Ana Maria Cristina (foto sus), directorul executiv al companiei.

Inceput in 1999, business-ul Miniprix s-a dezvoltat puternic in ultimii ani, inclusiv in online. Per total, in magazinele companiei intra in medie, zilnic, 3.000 de oameni. Compania si-a extins operatiunile online in Bulgaria, Moldova si Ucraina si, dupa cum spunea in cadrul Galei wall-street.ro, are in plan o continua expansiune in state non-UE.

Compania mizeaza pe online, de unde provine de altfel si cresterea. Cel mai recent magazin fizic deschis de companie a fost in Sectorul 6 al Capitalei, in 2008.

Compania operata de M-Fashion a terminat anul trecut cu afaceri de 73,5 mil. lei si profit de 2 mil. lei.

Premiul “Compania anului in ecommerce” acordat generatiei experimentate a mers catre eMag.ro, in urma concurentei cu Carrefour.ro si Elefant.ro.

Radu Apostolescu (foto jos), vicepresedinte eMag, a amintit in scurtul sau discurs de succesul inregistrat de companie de Black Friday cand a vandut peste 60 de masini pe Internet, dar si de wall-street.ro care a fost singurul cotidian care, in premiera, a transmis LIVE evenimentul anului in eCommerce.

Compania autohtona a evoluat in ultimii 10 ani de la un magazin online specializat pe IT si electronice, intr-un mall online care gazduieste o categorie vasta de produse – jucarii, mancare pentru animale, asigurari sau pachete turistice. In viitor, dupa cum spunea Iulian Stanciu, general manager al companiei, in cadrul conferintei organizate de wall-street.ro Retail Arena, este posibil sa intre si pe zona de mancare online.

In 2012, grupul media sud-african Naspers a investit in octombrie circa 120 de milioane de dolari pentru a prelua pachetul majoritar de actiuni in Dante International, compania care detine eMag. In urma achizitiei, Iulian Stanciu mai detine 21,6% din eMag, iar Radu Apostolescu, singurul cofondator care mai este inca actionar, controleaza 8,4%.

Compania s-a extins in ultimii ani in tari din regiune. In Bulgaria, dupa cateva luni, a devenit lider cu 50% din volumele de vanzari online. In Ungaria, compania isi propune ca intr-un an sa devina de asemenea lider de piata.

eMag a inregistrat afaceri de 153 mil. euro in 2012, conform MFinante.ro, la un profit net de 181.000 de euro. Veniturile companiei au crescut cu circa 5% comparat cu un an in urma, in timp ce profitul a scazut de la 1,2 mil. euro in 2011.

Partenerii Galei wall-street.ro au fost EY, Euro Insol si Alpha Bank.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri