In lumea corporate, Google este aproape la fel de faimoasa pentru felul in care reuseste sa creeze spatiul perfect pentru angajati, cat este pentru tehnologiile pe care le dezvolta. Google a pus in practica o multime de idei pentru a imbunatati eficienta angajatilor si, mai ales, s-a dovedit extrem de inspirata in a alege viitori colaboratori. Iata zece calitati pe care trebuie sa le urmaresti la angajatii tai, cati si la tine insuti/insati.

1. Fii priceput, nu doar educat

Laszlo Bock, senior vice president HR la Google, a oferit cateva informatii despre strategiile de angajari la Google, in 2013. Un lucru pe care l-a mentionat a fost faptul ca Google pune mare importanta pe abilitati si pricepere, uneori chiar mai mult decat studii. Bock spune ca, exceptand situatiile in care este un proaspat absolvent, angajatul nu este judecat dupa studii.

2. Abilitatea de a invata, mai importanta decat IQ-ul

Bock a adaugat ca abilitatea de a invata este un factor extrem de important la Google, atunci cand trebuie sa decida pe cine sa aleaga pentru o anumita pozitie. Ar putea fi bine sa ai un IQ ridicat la testele companiei, dar potentialul de evolutie si de a creste este, pana la urma, cel mai important.

3. Expertiza ar putea fi o piedica

Expertii sunt de cele mai multe ori „blocati” in propriile experiente anterioare. Au invatat cum sa faca lucruri si este greu sa ii dezveti, sunt mai greu de adaptat la conditii noi. Google cauta angajati care sa ofere rezultate corecte, concrete dar si inovatoare. Executivi ai gigantului american considera ca cineva nou intr-o anumita nisa de activitate ar putea veni cu mai multe idei decat un veteran.

4. Da-ti seama cand trebuit sa conduci si cand trebuie sa urmaresti

Google vrea lideri in devenire „care sa aiba un mix intre incredere in fortele proprii si adaptabilitate”, spune Bock. Liderii in devenire stiu cum sa ii faca pe altii sa asculte de ei, dar, poate la fel de important, si cand sa se retraga si sa ia in considerare si ce are altcineva de spus. „In mediul nostru, trebuie sa ai talentul da a sti cand sa renunti la functia ta si «puterea» conferita de ea”.

5. Simte-te atasat de ce muncesti

Poate ca muncesti in timpul orelor legale, pentru un salariu fix, dar Google vrea ca angajatii lor sa simta ca si cum lucreaza la un proiect personal, propriu. Trateaza fiecare proiect ca si cand ti-ar apartine in totalitate si ca si cand intreaga ta reputatie atarna de el.
6. Fii mare, important, sau du-te acasa

Google Glass. Masini care se conduc singure. Vi se par idei mici? Google pare deja plictisita de idei marunte si pare sa vrea sa construiasca noi frontiere. Actualul presedinte si fostul CEO Eric Schmidt a spus candva ca „eu cred ca majoritatea oamenilor nu vor ca Google sa le raspunda la intrebari. Ei vor ca Google sa le spuna ce ar trebui sa faca in continuare”. Google, ca si Apple, vine cu idei prin care ghideaza omenirea catre viitor. Similar, seful tau va realiza cu adevarat cand incerci sa il educi TU pe el.

7. Asteapta-te la ceva neasteptat

O buna parte din tehnologia creata de Google, incepand cu motorul de cautare si mergand pana la masinile care se conduc singure, era de neasteptat si de domeniul SF-ului atunci cand Google le-a prezentat. Schmidt a spus „Strategia noastra de business nu este aceea de a concura” ci, in loc de a se bate pe „felii” dintr-o piata deja formata, a construi NOI piete – din nou, similar cu strategia Apple. Si tu ar trebui sa incerci sa gasesti alte modalitati de a atinge succesul, ca angajat.

8. Nu te gandi la a face bani inca de la inceput

Google considera ca prioritatea unui produs este aceea de a aduce valoare. Multe dintre produsele Google, odata lansate, nu se monetizau in niciun fel, insa acest lucru se schimba in timp, intrucat ele devin indispensabile clientilor companiei si, incet-incet, Google gaseste modalitati de monetizare. Cu alte cuvinte, Google lanseaza produse si servicii, atrag o masa critica de utilizatori, apoi, pe parcurs, gasesc o modalitate de a atrage si bani.

9. Aloca-ti timp si altor proiecte

In fiecare zi de vineri, angajatii Google vin la birou sa lucreze la altceva decat proiectul pentru care si-au alocat ultimele saptamani sau chiar luni. Acest lucru a dus la mai multe inovatii care, in timp, s-au transformat in, de exemplu, Gmail.

10. A esua este un pas necesar catre succes

Pentru fiecare Gmail au fost o duzina de esecuri, proiecte care s-au lovit de zid si au murit, uitate. Chiar si hardware-ul Google Glass a trecut (si inca o face) printr-o multime de modificari. Google intelege ca acesti „pasi strambi” sunt extrem de importanti, pana a ajunge la un model final. Nu-ti fie teama sa esuezi, deoarece asa arati ca incerci si ca te apropii de succes.

Sursa foto: Shutterstock: Angajati

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri