Moovit este o aplicatie mobila care isi propune sa fluidizeze si sa indrume cetatenii din mai multe orase ale lumii, prin indicarea celor mai convenabile mijloace de transport, in functie de trafic si optiuni. In Romania, Moovit a intrat in februarie 2015 si, intr-un an si un trimestru, a atras 350.000 de utilizatori.

Statisticile vin din partea oficialilor companiei care, desi nu are reprezentanti locali, detine doua birouri de opertiuni in Tel Aviv si in San Francisco. Aplicatia a fost lansata in 2012 in Tel Aviv, lansarea globala avand loc un an mai tarziu, in 2013. Compania a atras investitii de peste 75 de milioane de dolari din partea unor nume precum Nokia, Sequoia, Kelois sau BMW, indicand faptul ca „joaca pe piata pentru a invinge”.

In prezent, serviciul Moovit este disponibil in 16 orase romanesti - Alba Iulia, Arad, Brasov, Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Pitesti, Ploiesti, Sibiu, Targu-Mures, Timisoara, Tulcea.

De ce Moovit si nu Waze sau Google Maps?

Explicatia oficialilor Moovit este aceea ca aplicatia israeliana este prezenta in peste 800 de orase si 65 de tari, „mai multe decat orice alta aplicatie de tranzit". Asa ca, desi poti folosi Moovit si pentru a te descurca in orasul tau natal, poti de asemenea sa mergi si intre orase, cand calatoresti pe plan global. In plus, utilizatorii se pot implica in comunitate, sprijinind la mentinerea aplicatiei si hartilor oraselor”.

Cu alte cuvinte, chiar si in orase „bombardate” precum Bucuresti, cu cat se implica mai multi utilizatori, cu atat Moovit devine mai eficient – utilizatorii pot trimite rapoarte si alerte in legatura cu traficul, schimbari programate, accidente, schimbari de trasee si alte obstructii. „Din cei 350.000 de utilizatori din Romania, 250.000 sunt din Bucuresti”. Implicarea in timp real in cazul mijloacelor de transport in comun este un plus, considera oficialii companiei.

Citeste si:
O nouă aplicație de plată online a călătoriilor la STB
O nouă aplicație de plată...

Moovit nu genereaza inca venituri. „Este ceva ce vom lua in calcul si vom experimenta in viitor”. In prezent, in Israel si Polonia, exista un proiect pilot de achizitionare de bilete pentru transportul in comun direct din aplicatie, de pe telefon.

In ceea ce priveste contestata lansare a RATB, acele PDF-uri care ar trebui sa indice orarul de mers al mijloacelor de transport in comun despre care wall-street.ro a scris, oficialii Moovit subliniaza ca nu au parteneriat cu Regia.

„Bucuresti a fost cartografiat in editorul nostru, de catre comunitate”, explica reprezentantii companiei. Aplicatia permite de asemenea introducerea de informatii suplimentare precum starea strazilor, curatenia sau, in cazul funicularelor sau chiar a telecabinelor, orarul lor si daca sunt oprite sau functioneaza in anumite zile.

Folosesti aplicatia Moovit? Ce ai adauga/imbunatati? Te incurajam sa comentezi.

Citeste si:
Doar 1 din 10 bucureșteni își plătește biletul de autobuz
Doar 1 din 10 bucureșteni își...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri