Sistemul nu este deci unul electronic precum in tarile vestice, unde masinile sunt echipate cu GPS-uri care transmit catre monitoare din statii informatii in timp real, actualizate, ci reprezinta o lista in PDF. Aceasta lista era deja disponibila, de exemplu, pe Google Maps.

Intrebati de wall-street.ro cat au investit in tranzitia catre mobil si in orar, reprezentantii RATB au subliniat ca "nu am investit niciun leu in crearea si lansarea acestei versiuni a site-ului propriu, pentru acest proiect fiind utilizate resurse umane proprii, de la serviciile de specialitate".

Confruntati cu faptul ca "orarul exact" este, de fapt, doar un PDF, reprezentantii Regiei subliniaza ca "Orarul despre care vorbiti este un instrument de lucru foarte util si o parghie importanta in crearea unui transport public civilizat, bazat pe de o parte pe cererea de transport si, pe de alta parte, pe posiblitatile financiare existente”.

(Screenshot din PDF-urile RATB)

Citeste si:

Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Bucuresti continua prin a oferi explicatii privind statutul institutiei. "RATB este o regie autonoma, subventionata de la bugetul municipal al Bucurestiului, iar tariful practicat, de 1,30 lei (aproximativ 0,29 euro) pe calatorie este stabilit in anul 2008, prin hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti si nu a fost actualizat pana in prezent, chiar daca preturile de achizitie si valoarea TVA au fluctuat in aceasta perioada. Totodata, ultimii trei ani de criza economico-financiara au afectat alocarile primite de la municipalitate pentru serviciul prestat de RATB, astfel incat parcul de vehicule utilizat are un grad avansat de uzura, ceea ce inseamna eforturi financiare suplimentare pentru a asigura publicului calator un transport sigur, la un nivel civilizat”.

Sistem electronic a existat, insa…

RATB a avut, experimental, in anul 2003, pe ruta tramvaiului 41, un sistem electronic cu afisare in statii, "dar panourile electronice de informare au fost vandalizate, iar in prezent sistemul nu mai este functional. In aceasta situatie, RATB pune la dispozitia publicului aceste «pdf-uri», cu graficele de plecare de la capetele de linie si cu orarul de trecere a vehiculelor prin fiecare statie, urmand ca, din aceasta saptamana, in cazul unor modificari de trasee, intarzieri semnificative sau blocaje ale traficului, sa ii informeze despre acest lucru pe calatorii abonati la mesaje Twitter si Facebook transmise de RATB, pentru a le oferi posibilitatea utilizarii unor rute sau mijloace alternative”, explica oficialii Regiei.

In ceea ce priveste monitorizarea in trafic a vehiculelor, RATB face acest lucru permanent, dar cu mijloace specifice de dispecerizare, in lipsa unei investitii in acest sens, continua reprezentantii Regiei. Odata cu transformarea Regiei in societate comerciala, posibilitatile de dezvoltare ale companiei vor creste, inclusiv prin derularea unor proiecte cofinantate din fonduri europene, continua reprezentantii RATB.

Desi informatiile exista deja de mai multi ani pe Google Maps, reprezentantii institutiei spun ca este obligatia RATB sa comunice clientilor sai un program de circulatie si sa faca eforturi pentru a-l respecta, indiferent cum este el prezentat.

"Informatiile integrate de Google Maps sunt cele transmise de utilizatori, deci nu este vorba despre un program asumat de RATB, ci de unul creat de Google pe baza datelor primite anterior de la utilizatorii serviciilor sale. Totodata, chiar si marile companii de transport local din Europa – care practica tarife incomparabil mai mari decat RATB – afiseaza online programele de circulatie si eventualele perturbari de trafic, chiar daca Google Maps ofera si in acele localitati, de ani buni, aceleasi informatii”.

Cum ti se par informatiile oferite de RATB? Dar varianta de mobile? Te incurajam sa comentezi.