Conducerea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale are în vedere reînnoirea parcului auto al instituţiei cu maşini electrice în viitorul apropiat, a transmis Raluca Turcan.

"Salut iniţiativa Ministerului Mediului de a institui Vinerea Verde în România, începând de astăzi - adică o zi pe săptămână în care să lăsăm maşinile acasă şi să apelăm la alte metode de deplasare către serviciu. Nu sunt singura care am apelat la o metodă 'curată' de deplasare astăzi, colegii mei din minister au făcut acelaşi lucru, în funcţie de opţiunile personale şi de distanţa până la locul de muncă. Faptul că noi, cei din instituţiile publice, suntem primii care punem în practică ideea unei Vineri Verzi este un semnal cât se poate de limpede că este vorba de o politică publică asumată şi nu doar de un gest simbolic. Din acest punct de vedere, avem posibilitatea şi aici, la Ministerul Muncii, de a opta pentru ''achiziţii verzi'' - adică pentru reînnoirea parcului auto cu maşini electrice, soluţie pe care o avem în vedere în viitorul apropiat. De asemenea, vom gândi o amenajare a spaţiului exterior care să permită parcarea bicicletelor în siguranţă, pentru angajaţii care doresc să apeleze la această soluţie", a menţionat Raluca Turcan, conform Agerpres.

Retail jobs

Ministrul Muncii a precizat că s-a deplasat vineri la serviciu folosind un automobil electric.

"În această dimineaţă, am venit la sediul ministerului cu un automobil electric. Este genul de automobil pe care îl folosesc cu plăcere nu atât pentru confortul pe care îl oferă, ci pentru faptul că este prietenos cu mediul. Estimările arată că fiecare dintre noi suntem răspunzători faţă de mediul înconjurător pentru 7.000 de kg de CO2 anual, în mare parte din cauza faptului că folosim automobile 'clasice'", a notat Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a recomandat tuturor românilor să se alăture iniţiativei Vinerea Verde.

"Îmi doresc foarte mult ca ceea ce facem astăzi, în Vinerea Verde, să devină un mod de viaţă, o opţiune firească din grijă pentru mediu, pentru sănătatea noastră şi a copiilor noştri. Proiectul gândit de Ministerul Mediului punctează un lucru foarte important: acela că administraţiile locale trebuie să pună la dispoziţia locuitorilor facilităţi care să susţină această opţiune. (...) Lansez un apel către toţi românii - indiferent de oraşul în care locuiesc şi de mijloacele pe care le au la dispoziţie, să se alăture iniţiativei Vinerea Verde, pentru că este exact acel gen de proiect care reuşeşte numai dacă acţionăm împreună: autorităţi, companii, oameni. Cu toţii dorim să avem o calitate a vieţii mai bună şi un viitor mai curat pentru copiii noştri", a transmis Raluca Turcan.

Citeste si:
Compania românească ce deține Allview intră pe piața mașinilor...
Compania românească ce deține...

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) a lansat campania ''Vinerea Verde'', o iniţiativă menită să reducă poluarea cauzată de transportul cu maşinile personale în marile oraşe.

Sub sloganul "STOP! Azi maşina stă pe loc!", această campanie încurajează utilizarea transportului alternativ de către angajaţii din instituţiile publice în scopul reducerii poluării şi, implicit, a emisiilor de carbon, informează un comunicat al MMPS.

"Vinerea Verde" îşi propune ca, până la sfârşitul acestui an, cel puţin unul din patru angajaţi să vină în ultima zi lucrătoare a săptămânii la serviciu pe jos, cu bicicleta sau cu transportul în comun şi să renunţe astfel, pentru o zi, la autoturismul personal. Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri