In contextul tot mai tensionat al pietei muncii, conceptul “wellbeing in workplace” ar trebui sa ii preocupe tot mai mult pe angajatori. De ce? Pentru ca numeroase studii derulate la nivel international au demonstrat ca implementarea unui astfel de concept creste implicarea angajatilor in business. In acest moment, procentul celor cu adevarat implicat este, in medie, de doar 15%!

Bertie van Wyk, Insight Programme Manager in cadrul Herman Miller, lider mondial al industriei de scaune ergonomice si sisteme de mobilier de birou, a prezentat, in cadrul conferintei “reConstruct 2019”, organizata de wall-street.ro, principiile care alcatuiesc acest concept si solutiile cele mai la indemana pentru organizarea unui spetiu de lucru cat mai stimulativ pentru angajati.

“Un spatiu de lucru care ne ajuta sa initiem si sa mentinem interactiuni sociale si care tine cont de factori precum spatiul personal, proximitatea fizica si psihologica si teritorialitatea, ne ajuta sa ne simtim mai bine. Si cand ne simtim bine, muncim mai bine”, a explicat Bertie van Wyk.

De ce ar trebui sa ne preocupe starea de bine a angajatilor la birou? Pentru ca, in medie, doar 15% din staff-ul unei companii este cu adevarat implicat in business. “Este socant. Toti ceilalti vin la birou, isi fac treaba, si pleaca la finalul programului, fara o implicare reala”, spune Bertie van Wyk. De aceea conceptul de “wellbeing” este important, pentru ca duce la cresterea eficientei si a implicarii angajatilor.

Din acest considerent, Herman Miller a realizat numeroase cercetari pentru a afla cum interactioneaza ergonomia sociala cu cea fizica si cognitiva pentru a crea o experienta umana completa la birou.

Printre altele, s-a descoperit ca munca intr-un mediu prietenos imbunatateste satisfactia angajatilor cu 50%. De asemenea, angajatii care au prieteni la birou sunt de 7 ori mai implicati in munca lor si prezinta mai multe sanse sa ramana in companiei.

Cum se poate crea un mediu de lucru potrivit conceptului de wellbeing? In cazul spatiilor deschise, este important sa se tina cont de mai multe aspecte (pozitionarea astfel incat sa ofere angajatului si confortul spatiului personal si “un loc in care sa se ascunda”).

“Am constatat ca, intr-un astfel se spatiu, fiecare angajat este distras la fiecare 4 minute. Apoi, fiecaruia ii ia, in medie, 23 de minute sa se reconecteze la ce facea inainte, ceea ce creeaza ineficienta masiva”, a subliniat Bertie van Wyk.

In plus, un astfel de spatiu are nevoie de o zona de tip “teem area”, care sa inlocuiasca sala clasica de sedinta.

Si, nu in ultimul rand, este nevoie si de un spatiu comun, zona “cu cafea buna”, care sa contina, obligatoriu, o sursa de energie pentru incarcarea dispozitivelor electronice (pentru ca semnalul de “beterie slaba” sa nu stice momentul).

Bertie van Wyk are si o serie de sfaturi pentru salile de sedinte, Unul ar fi ca mesele gigantice sa fie inlocuite cu unele mai suple, pentru a lasa suficient spatiu de circulatie, astfel incat participantii sa se poata misca liber. In plus, cei care asista la o prezentare ar trebui asezati pe scaune mai inalte, astfel incat sa fie la aceeasi inaltime cu cel care prezinta si sta in picioare (s-a demonstrat ca aceasta postura ii face pe participanti mai activi). Nu in ultimul rand, vizibilitatea este mai importanta: toti cei prezenti trebuie sa vada suficient de bine prezentarea, iar in cazul unei video conferinte, camera trebuie sa fie chiar in fata vorbitorilor.

Conferinta "reConstruct 2019" este organizata cu sprijinul CBRE (partener gold), Vastint, Genesis Property, Openville Timisoara, Mindspace (lounge partner), Build Green, Peli si Allbim.net.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri