Care ar fi impactul infrastructurii in piata de spatii logistice? Odata cu infrastructura si e-commerce-ul s-ar dezvolta "cu adevarat", a declarat Ana Dumitrache, country head, CTP, la conferinta ReConstruct 2019. "Degeaba spui ca ai industrie de e-commerce, daca nu poti sa livrezi. Iar aceasta dezvoltare include si constructia de noi spatii logistice in proximitatea oraselor. Lipsa infrastructurii constituie unul dintre motivele principale pentru care aproape jumatate din stocul de spatii logistice existent astazi in Romania este de clasa inferioara".

"Acele spatii logistice situate in cladiri vechi din interiorul oraselor nici nu prea ai cum sa le incadrezi intr-o anumita categorie. Infrastructura ar ajuta la nivelul agendei publice sa inlocuiesti un stoc logistic promiscu care nu isi are locul in oras. Sa il ajuti sa migreze in zonele unde ar trebui sa fie si sub forma unor produse de calitate cu o eficienta energetica corespunzatoare. Ar fi mai usor si pentru companii, care si-ar reduce atat cheltuielile cu ocuparea spatiului care acum sunt foarte mari, atat din chirie cat mai ales din utilitati si legate de ineficientele spatiului respectiv. Acest lucru ar facilita dublarea stocului existent de spatii logistice", a spus Ana Dumitrache (foto).

Evenimentul a fost organizata cu sprijinul CBRE, Vastint, Genesis Property, Openville Timisoara, Peli Partners, Mindspace, Build Green, si Allbim.net.

"Ar trebuie scoase din oras acele spatii logistice care functioneaza in cladiri vechi, de tip brownfield. Sunt niste norme de siguranta pe care acele cladiri nu le pot indeplini niciodata. Exista o migratie a chiriasilor, intr-adevar, dar este foarte lenta. Si la un moment dat, fara o infrastructura care sa permita dezvoltarea de noi spatii logistice si industriale in afara oraselor, nu vor mai avea unde sa migreze. Impactul asupra comunitatii si populatiei ar fi foarte pozitiv prin aceasta drenare", adaugat Ana Dumitrache.

Ea considera ca nici nu ar fi "eficient economic sa investesti in modernizarea acestor depozite. Apoi, logistica mare nu are ce cauta niciodata in oras. Sigur ca este foarte costisitor, pentru ca pentru unele locatii brownfield - este mult mai scump sa le aduci la zi din punct de vedere tehnologic decat daca le construiesti de la zero", potrivit managerului CTP.

Romania nu a cerut inca bani...
Citeste si: Cel mai mare proiect de infrastructura, inca fara fonduri de la UE

"Toate acele spatii ar trebui sa sufere o reconversie"

"Si atunci tot exercitiul este ineficient, iar in tot lantul economic sporesc, de asemenea, niste ineficiente si niste redundante pe care banii si energia repectiva ar putea sa se duca catre ceva constructiv. Eu cred ca toate spatiile acestea ar trebui sa sufere o reconversie. Avem si noi in portofoliu cladiri vechi. La momentul de fata, pe una singura am reusit sa o aducem la standardele moderne, dar este extrem de costisitor. Daca mai adaugam si ca acea cladire se afla in oras, costurile cresc cu pana la 30-35%, iar, chiriile nu au aceeasi tendinta. Nu sunt sustenabile si nici chiriasii nu isi permit sa plateasca asa ceva", a mai spus Ana Dumitrache, in cadrul ReConstruct.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Imobiliare si constructii »



Citeste si
Colliers: Constanta, Alba si Timis, in topul centrelor logistice