Confortul oferit de spațiul de lucru este esențial pentru starea de bine a angajaților și încurajează productivitatea în aceste vremuri incerte. Companiile care își cheamă angajații la muncă în această perioadă au nevoie de măsuri serioase pentru modernizarea zonelor de lucru, pentru ca acestea să îndeplinească cerințele care se impun în momentul actual.

Iată care sunt câteva dintre lucrurile necesare în cadrul spațiului de lucru odată cu venirea iernii:

Un spațiu călduros, curat și uscat

În zilele geroase de iarnă angajații au nevoie de un spațiu în care se simt protejați și care îi încurajează să se desprindă de grijile de zi cu zi. O minte limpede și liniștită este secretul unei zile de succes din toate punctele de vedere, așa că spațiul de lucru trebuie păstrat în cele mai bune condiții. Este necesară organizarea unui spațiu dedicat depozitării hainelor groase ale angajaților și instalarea unei mochete absorbante, care să nu permită umezelii să ajungă pe pardoseală. De asemenea, sistemele de încălzire trebuie verificate înainte ca temperaturile scăzute să devină o problemă. Pentru a încălzi spațiul de lucru se pot folosi surse adiționale de căldură care acoperă suprafețe generoase, sunt accesibile ca preț și ușor de montat. În majoritatea încăperilor cu birouri sau spațiilor de lucru mai mari se pot folosi aeroterme de birou care funcționează ca sursă adițională de căldură. În cazul unor situații neprevăzute sau dacă iarna este mai geroasă decât de obicei, acestea trebuie să fie puse în funcțiune.

Măsuri suplimentare de igienă

Iarna vine la pachet cu sezonul gripal, iar în această perioadă, combinația dintre virusul gripal și Covid-19 poate deveni fatală. Tocmai de aceea se impune ca în toate spațiile de lucru să se ia măsuri în plus în ceea ce privește igienizarea mâinilor, a spațiilor și a suprafețelor. Mai mult decât atât, acum există o nevoie de conștientizare a grijii pentru sănătatea individuală și colectivă. Măsuri de implementat:

  • accesul la dezinfectant pentru mâini în mai multe locuri din spațiul de lucru, de preferat cu sistem touchless.
  • asigurarea tuturor băilor cu o cantitate suficientă de săpun lichid.
  • folosirea afişelor informative în zonele-cheie ale spațiului de lucru, precum la intrare, în baie și în alte spații comune.
  • încurajarea angajaților să rămână acasă în cazul în care apar simptome de răceală.
  • accesul la soluții dezinfectante pentru suprafețe și aerisirea regulată a spațiului de lucru.
  • deschiderea către posibilități precum telemunca, în special în cazul celor care prezintă simptome de răceală.
  • purtarea măștii în mod obligatoriu în timpul programului de lucru.

Responsabilitatea față de cei din jur devine una dintre metodele prin care colectivul poate fi protejat de gripa sezonieră și infecția cu noul coronavirus, iar accesul la produsele necesare este vital.

Retail jobs

Acordă atenție iluminatului

Zilele mai scurte și lipsa soarelui din timpul iernii ridică problema iluminatului din spațiul de lucru. Angajații au nevoie de lumină naturală din belșug în timpul zilei, iar corpurile de iluminat trebuie să funcționeze perfect odată ce soarele se apropie de apus. De aceea este nevoie ca becurile sau neoanele defecte să fie înlocuite și să existe un grad de confort prin jocurile de layere dintre luminile de task și cele indirecte sau ambientale. Ambientul potrivit este important pentru moralul echipelor din companie și pot face diferența dintre o zi productivă și una în care angajații sunt demoralizaţi. În această perioadă se impune ca angajatorii să faciliteze comunicarea cu angajații pentru a putea face cele mai bune alegeri pentru ambele tabere.

Odată cu apropierea iernii apar și noi nevoi la nivelul spațiului de lucru, atât în ceea ce privește măsurile efective, cât și încurajarea unei noi atitudini. Munca este într-o continuă schimbare, iar în sezonul rece este nevoie de un mediu solidar, curat și strict în privinţa protejării sănătății.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri