CORONAVIRUS: Companiile din Cluj și Brașov optează pentru spații mai mici de birouri, situate în diferite zone ale orașului

Spații de co-working, spații mai mici aflate în vecinătatea locuințelor angajaților sau munca de acasă. Trei variante tot mai des întâlnite în ultima perioadă. Ardealul pare să mizeze pe varianta de spații mici, aflate în proximitatea zonelor rezidențiale, pentru a minimiza deplasările.

Pentru majoritatea companiilor, munca de acasă a angajaților era ceva de neconceput în anii trecuți. Din luna martie, de la începutul pandemiei, birourile sunt mai mult goale, majoritatea companiilor optând pentru varianta în care angajații muncesc remote.

Potrivit lui Cătălin Priscorniță, CEO-ul agenției imobiliare Blitz, multe companii mai ales din sectorul serviciilor, aveau deja ca opțiune munca de acasă prezentă în politicile de personal, de la câteva ore la câteva zile pe săptămână. Iar restricțiile din cel de-al doilea trimestru au impus pe termen lung practic ceva ce exista la nivel de opțiune.

“În perioada respectivă, proprietarii au dat dovadă de multă flexibilitate și înțelegere față de situația în care se aflau companiile, oferind facilități de plată, eșalonare și chiar discounturi semnificative la chirii, plus flexibilitate în ce privește utilizarea spațiului”, a declarat Priscorniță, pentru wall-street.ro.

Potrivit acestuia, odată cu ridicarea restricțiilor, birourile au fost redeschise parțial, multe companii preferând în continuare să păstreze o bună parte a forței de muncă în regim de lucru de acasă, pe de o parte pentru a păstra măsurile de protecție și distanțare, și pe de altă parte pentru a eficientiza costurile.

Citeste si:
Dacă românii nu au mai mers la magazine în pandemie, magazinele au...
Dacă românii nu au mai mers...

“Piața de birouri a suferit niște schimbări de perspectivă, căutându-se spații mai mici și mai flexibile, care să permită echipe mai mici, prezente prin rotație. O altă opțiune a fost înlocuirea unor birouri de dimensiuni mari cu mai multe spații mai mici, în clădiri din diferite zone ale orașului, aflate în proximitatea zonelor rezidențiale, pentru a minimiza deplasările”, a explicat Priscorniță, subliniind că pe termen mediu putem estima că va exista o stagnare din punct de vedere volume în ceea ce privește piața de chirii de birouri.

Deși în București există dezvoltatori care au anunțat conversii din clădiri de birouri în proiecte rezidențiale, lucrurile par să stea altfel în cele două orașe în care compania imobiliară Blitz are birouri. “Specificul pieței de spații de birouri din Cluj și Brașov este altul, unde prezența marilor dezvoltatori de birouri este mult mai redusă, și astfel pe piața locală nu am întâlnit astfel de intenții de reconversie”, a explicat Priscorniță.

Vizionări în mediul virtual

În București, vizionările pentru anumite de spații de birouri au ajuns la un alt nivel. Pe platforme online în care selectezi suprafața dorită, etajul, poți viziona inclusiv spațiile comune și parcările subterane.

“Digitalizarea sectorului imobiliar, ca și a altor sectoare economice, era un proces demarat cu mai mulți ani în urmă, care doar a căpătat mai multă vizibilitate în urma recentelor restricții. Unii actori imobiliari mai ancorați în mediul online au pus la punct diferite instrumente oferite clienților încă de acum câțiva ani. Vorbim aici de căutări complexe și filtrări prin bazele de date de oferte, de alerte de preț, de indici de evoluție a prețurilor, de instrumente online de evaluare a proprietăților, de posibilități avansate de promovare. Toate acestea existau, iar contextul actual a catalizat și grăbit acest proces de digitalizare și adoptare a instrumentelor online” a explicat Priscorniță pentru wall-street.ro.

Citeste si:
Ce vor face românii după ce Guvernul a amânat reducerea TVA pentru...
Ce vor face românii după ce...

Potrivit acestuia, restricțiile de deplasare au impus regândirea interacțiunilor cu toți actorii implicați în imobiliare, din perspectiva minimizării necesarului de contacte fizice, și mutarea unor fluxuri de documente și informații în mediul online.

“Un exemplu edificator în acest sens sunt vizionarile online ale proprietăților de tranzacționat. Firește că există în continuare posibilități de evoluție, dar trebuie ținut cont de nevoile tuturor segmentelor de consumatori, și în primul rând de cerințele de securitate și de siguranță a datelor, conturilor, informațiilor etc”, a concluzionat reprezentantul Blitz.

Sursa foto: Pixabay

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Setari Cookie-uri