Mauricio Mesa Gomez, directorul general al dezvoltatorului imobiliar Cordia România și Spania este de părere că soluția pentru problemele de trafic din București nu stă în construcția mai multor străzi și bulevarde, ci în curajul autorităților locale de a lua o decizie radicală, chiar și cu riscul luării unei decizii nepopulare.

Potrivit acestuia, adesea, în dialogul cu reprezentanții administrațiilor locale, se aduce în discuție construcția de străzi noi atunci când un dezvoltator are un proiect imobiliar în care vrea să investească.

„Oriunde mergem, cineva de la primărie, nu contează care, ne spune că trebuie să construim bulevarde. În opinia mea, este greșit să facem bulevarde. Mai multe străzi înseamnă mai multe mașini. Când construiești infrastructură pentru mașini vei avea parte de și mai multe mașini”, a explicat, într-un interviu pentru wall-street.ro, Mauricio Mesa Gomez.

Potrivit antreprenorului spaniol, soluția nu este în construcția de și mai multe locuri în care să apară mai multe mașini, soluția cea mai bună fiind una radicală luată de alte orașe mari din Europa care au avut probleme cu traficul.

Bucureștiul ar putea învăța din soluțiile alese de alte orașe din Europa. Mi-ar plăcea dacă ar apărea un primar care să fie un pic altfel, care să se gândească mai mult la nevoile orașului și mai puțin la interesul propriu de a rămâne în administrație. Este nevoie de un primar care să aibă curaj și să impună niște norme în legătură cu accesul mașinilor în centrul orașului.

Știu că nu ar fi o decizie populară. Nu ar fi deloc, dar în Madrid exact așa au procedat. Când au luat această decizie, la conducerea orașului era tot un fel de USR, care a luat decizia de a limita accesul în centrul orașului. Toată lumea a spus că nu se poate lua o asemenea decizie, dar acum Madridul este un oraș superb din prisma traficului”, ne-a mai explicat Mauricio Mesa Gomez.

Mauricio Mesa Gomez - Cordia RomâniaMauricio Mesa Gomez, directorul general al dezvoltatorului Cordia România și Spania - sursa foto: Cordia România

Citeste si:
Cordia Romania, 40 mil. euro in ansamblul rezidential Parcului20
Cordia Romania, 40 de...

Potrivit lui, trebuie promovat și mai mult transportul în comun, permiterea accesului cu mașinile în anumite zone doar riveranilor și dezvoltarea de locuri de parcare subterane.

„Se întreabă lumea de ce nu sunt folosite parcările care s-au făcut la capetele liniilor de metrou? Pentru că se permite accesul cu mașina în centrul orașului, așa că sunt puțini cei care își lasă mașina la marginea lui. De ce s-au făcut acele parcări? Ca să rămână goale, în timp ce centrul orașului este blocat din cauza traficului?”, a subliniat reprezentantul dezvoltatorului imobiliar.

Așadar, potrivit acestuia, cele mai bune soluții ar fi limitarea accesului în oraș cu mașinile, parcările subterane sau supraterane, dar și extinderea zonelor pietonale, pentru a îmbunătăți calitatea orașului și pentru pietoni.

Citeste si:
Belgienii de la WDP vor să investească 50 mil. euro în panouri...
Belgienii de la WDP vor să...

Citește și: Mauricio Mesa Gomez, Cordia România: Autoritățile române ar trebui să învețe din exemplele altor țări cum să colaboreze cu dezvoltatorii

Parcările publice sunt insuficiente, iar cele de vânzare sunt prea scumpe

Cu siguranță, mulți ne-am dori să nu ne mai încurcăm de mașinile care stau cocoțate pe trotuare înghesuite ori parcate la limită pe străzi și în intersecții, câteodată lăsate chiar în dreptul trecerilor de pietoni, dar, din păcate, Bucureștiul suferă la capitolul locuri de parcare.

Cei mai mulți proprietari de mașini din Capitală nu au o alternativă nici dacă ar vrea. De cele mai multe ori, singurele variante sunt cele de a parca mașina pe trotuar sau pe marginea drumului. Prin urmare, nu poți acuza șoferii că-și lasă mașinile în locuri improprii, pentru că nu au alte soluții.

Citeste si:
One United Properties a cumpărat trei clădiri istorice în centrul...
One United Properties a...

În aceste condiții, l-am întrebat pe Mauricio Mesa Gomez ce soluții ar putea exista în București, deoarece nu există posibilitatea de a nu-ți lăsa mașina pe stradă, acesta ne-a spus că problema parcărilor va exista mereu, iar soluția nu stă în lărgirea arterelor.

„Niciodată, în niciun oraș, nu o să fie suficiente bulevarde și străzi care să acomodeze toate mașinile. Soluția nu este să se facă bulevarde mai mari. Restricționarea traficului rămâne cea mai bună soluție. Aceeași soluție a fost luată și la Madrid, și în Paris, dar și în Londra.

În cazul Bucureștiului, orașul a ajuns la un nivel de suprasaturare. Nu este normal să faci 20-30 de minute între piața Victoriei și Arcul de Triumf. Nu este normal ca de undeva din zona de sud a Bucureștiului și până în centru să faci o oră, o oră și ceva. Și nu știu dacă ați observat, dar în trafic sunt foarte multe mașini în care se află o singură persoană”, ne-a mai spus reprezentantul dezvoltatorului imobiliar.

Citeste si:
Circulaţie închisă pe mai multe drumuri naţionale
Circulaţie închisă pe mai...

Referitor la locurile de parcare disponibile în noile proiecte imobiliare, Mauricio Mesa Gomez mai spune că sunt multe cazuri în care locurile construite de dezvoltatori rămân nevândute de cei care-și cumpără un apartament.

„Prin lege, noi, dezvoltatorii, suntem obligați să facem locuri de parcare. Altfel, nu primim autorizație”, ne-a mai spus dezvoltatorul imobiliar.

Dar nu de puține ori s-au întâlnit cazuri în care dezvoltatorii au pus pe hârtie un anumit număr de locuri de parcare, dar apoi nu le-au făcut, existând suficiente exemple în care unii dezvoltatori au fost amendați de autorități pentru că nu au îndeplinit criteriul locurilor de parcare prevăzute în proiectele lor.

De cealaltă parte, reprezentantul Cordia România ne spune că există și reversul medaliei, în care dezvoltatorii construiesc toate locurile de parcare promise, dar care nu sunt cumpărate de noii locatari.

Citeste si:
Locuitorii Sectorului 4 pot avea două sau mai multe locuri de...
Locuitorii Sectorului 4 pot...

„Eu nu spun că în anumite cazuri nu s-a procedat în acest fel. Din păcate, sunt astfel de cazuri, dar în general, procedura spune că trebuie să ai cel puțin un loc de parcare pentru fiecare apartament, plus locurile de parcare pentru vizitatori.

Sunt proiecte care vin cu suficiente locuri de parcare, dar proprietarii de apartamente nu cumpără și locurile de parcare, pentru că nu-și permit, prin urmare, ajung să-și parcheze mașinile tot pe stradă”, a mai spus Mauricio Mesa Gomez.

Și nu este greu de înțeles de ce nu-și cumpără mulți și locul de parcare. În condițiile în care un apartament cu 2 camere, într-o zonă decentă a orașului costă în jurul a 100.000 de euro și abia se încadrează cu bugetul sau la un credit ipotecar, un cost suplimentar pentru 15.000 sau 20.000 de euro pentru un loc de parcare este un efort prea mare și pe care cei mai mulți nu și-l permit.

Dezvoltările urbane viitoare trebuie mult mai bine gândite

Deși pentru centrele orașelor nu sunt prea multe soluții, pentru extinderea orașelor, în viitor, reprezentantul Cordia România spune că o soluție bună pentru a elibera traficul de la suprafață ar fi ca, în proiectele noi, dezvoltatorii să proiecteze din start și parcările, și chiar și traficul în subteran. Un exemplu fiind proiectul din zona Coralilor, dezvoltat de Cordia România, unde toate locurile de parcare și traficul din interiorul complexului sunt subterane, iar la suprafață sunt doar zone pietonale și spații verzi.

Mauricio Mesa Gomez a subliniat, însă, și nevoia unui suport legal pentru o dezvoltare urbană viitoare mult mai bine gândită, care să aibă în vedere toate aspectele care țin de calitatea vieții și de includerea a cât mai multor facilități pentru locuitorii din zonele ce vor fi dezvoltate.

Acesta a făcut referire la dezvoltările din zona străzii Fabrica de Glucoză, unde toți dezvoltatorii care au început proiectele imobiliare s-au pus de acord cu toții să aibă în vedere o dezvoltare urbană a zonei într-un mod corespunzător.

„Acolo s-a făcut un masterplan, cu bulevarde, cu obligația de a se face infrastructură, tot ce înseamnă, apă, canalizare, electricitate și așa mai departe. S-a stabilit să se facă o biserică, o școală.

Este un cartier nou, cu inițiativă privată, pentru că infrastructura este dezvoltată din banii dezvoltatorilor, dar a existat susținere din partea primăriei Sectorului 2. Este un exemplu că, dacă există puțină susținere și din partea autorităților, se poate face o dezvoltare corespunzătoare”, ne-a mai spus Mauricio Mesa Gomez, directorul general al Cordia România.

Cordia este unul dintre cele mai mari grupuri de dezvoltare rezidențială și investiții corporative din regiunea Europei Centrale și de Est, cu un brand puternic și bine cunoscut, prezent pe segmentele mediu și mediu superior ale piețelor din Ungaria, Polonia, România și desfășoară un proiect pilot în Spania. Cordia a cumpărat recent dezvoltatorul britanic Blackswan Property, a achiziționat dezvoltatorul rezidențial polonez Polnord S.A. și deține, de asemenea, 15,9% din compania olandeză cotată la bursă ARGO Properties N.V., care este activă pe piața germană de locuințe închiriate și de regenerare urbană.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri