Sistemul medical românesc are nevoie de noutate și de inovație, aspecte care au început să fie adoptate treptat în cutuma spitalicească. Însă tot ne mai despart câțiva pași de unități medicale la standarde europene. Cel de-al doilea panel al conferinței Future Healthcare, Sănătate: între prevenție și digitalizare a reunit specialiști din domeniul IT, dar și medici preocupați de inovarea sănătății din România. Iată de ce telemedicina trebuie prioritizată în țara noastră și care sunt pașii pentru un sistem de sănătate modern.

Pandemia a fost catalizatorul adoptării urgente a telemedicinei în România, aspect recunoscut și de Cristina Andrieș, project manager eSolutions, unul dintre promotorii unor astfel de platforme.

”Telemedicina ar trebui să aibă mai multe funcționalități pentru a crește calitatea serviciului medical pentru pacient, nu doar discuția cu medicul. Noi am pornit un astfel de proiect cu partenerul nostru Evomed. Proiectul presupunea crearea unui dosar medical unic, dar și posibilitatea de a discuta cu mai mulți medici, în cadrul aceleiași programări. Deci pacientul nu mai pierdea timpul pentru alte programări”, a declarat Andrieș, în cadrul evenimentului.

Aceasta a adăugat că, la începutul pandemiei, platforma a fost pusă chiar la dispoziția DSP-ului din Brașov, instituția reușind să colecteze mult mai ordonat rezultatele testelor PCR efectuate.

Butonul roșu: telemedicina în urgență

Pentru ca astfel de platforme să nu se rezume doar la o simplă discuție online cu medicul, eSolutions a introdus și posibilitatea unui buton roșu. Atașat unui dispozitiv acesta are rolul similar apelării 112.

”Odată apăsat, butonul roșu transmite un semnal platformei de telemedicină, iar o echipă medicală este alertată pentru a rezolva problema pacientului”, a mai spus Andrieș.

Acest buton este dotat chiar și un sistem de geolocație, ceea ce facilitează intervenția personalului medical.

Securitatea datelor în epoca telemedicinei

Deși nu este un concept nou, pacienții încă se sperie de conceptul de telemedicină și mai ales, de expunerea datelor personale.

Ana Gavrilă, product manager htss, a precizat că pentru a scăpa de dosarul cu șină trebuie să educăm populația, mai întâi de toate.

”Tehnologia de astăzi ne permite să protejăm datele sensibile, așa cum sunt numite legal. Pe de altă parte, cu toții avem datele personale implicate în diferite aplicații, deoarece avem asigurări de sănătate, avem rețete online etc. Trebuie să folosim tehnologia în avantajul nostru și să profităm de chatul între un profesionist și pacient, pentru a evita automedicația”, a adăugat aceasta.

Gavrilă a insistat că ne aflăm în era informației, iar fără date nu suntem nimic, nici măcar un diagnostic corect nu poate fi pus dacă nu avem date complete.

Telemedicina prin ochii oamenilor

Nu în ultimul rând, dincolo de programe de software și platforme avansate, medicul Marius Geantă, președintele Centrului de Inovații în Medicină din România, atrage atenția că oamenii trebuie să înțeleagă beneficiile unui astfel de instrument.

”Întrebarea corectă este ce ne-a împiedicat pe noi să nu folosim telemedicina la adevăratul potențial timp de 60 de ani, pentru că este un concept care a aparut în anii `60. Pandemia ne-a făcut să exaltăm în fața Hidroxoclorochinei, Ivermectinei și în fața telemedicinei”, a adăugat dr. Geantă.

Geantă insistă că medicii au o responsabilitate foarte mare de a comunica aspectele de inovație, ”trebuie să le vorbim oamenilor despre telemedicină și care sunt beneficiile, dar și să le spunem când pot avea acces la aceste inovații”, a conchis acesta.

Future Healthcare. Sănătatea: între prevenție și digitalizare este un eveniment realizat de wall-street.ro în parteneriat cu APMGR, eSolutions, HTSS, ARPIM, Alliance Healthcare și Servier, sponsorizat de RASCI.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri