Angajatii din Romania cheltuiesc in medie 167 de lei pe saptamana pentru masa de pranz in zilele de munca, indiferent ca este vorba de hrana adusa de acasa sau cumparata de la restaurant sau magazine. In plus, 30% din angajati isi aduc pachetul de acasa de 3 ori pe saptamana, arata un studiu al companiei Edenred, care emite tichete de masa.

Romanii considera astfel ca trebuie sa cheltuiasca in medie pentru masa de pranz 13 lei intr-un fast-food (echivalentul a 1,4 tichete de masa), 17 lei in cazul mancarii livrate (1,8 tichete de masa) si de 27 de lei (2,9 tichete) pentru un pranz la restaurant. Valoarea zilnica a unui tichet de masa in Romania este in prezent de 9.35 lei.

30% din romani vin cu pachet de acasa de 3 ori pe saptamana

Prin comparatie, angajatii germani (cei mai productivi din Europa), unde valoarea zilnica a unui tichet de masa este de 4.85 €, considera rezonabil un pret de 1,2 tichete pentru un pranz la fast-food, 1,3 tichete pentru mancare livrata si doar 1,9 tichete pentru un panz la restaurant. In cele mai multe cazuri, romanii consuma la masa de pranz un pachet adus de acasa. Astfel, 30% dintre salariati isi aduc pachetul de acasa de mai mult de 3 ori pe saptamana, iar pauza de pranz este chiar in incinta locului de munca. In acelasi timp, 62% dintre angajati aloca sub 30 de minute pranzului.

"Desi asociaza in principal pranzul cu ideea unei pauze de relaxare, majoritatea angajatilor romani nu reusesc sa-si transpuna dorinta in realitate. A petrece mai putin de 30 de minute la masa de pranz, a manca in graba, «pe tastatura», este un obicei care duce in timp la dezechilibre alimentare, putand genera diverse afectiuni si boli ca diabet, stres cronic sau ulcer. Masa de pranz este considerata de medici si nutritionisti esentiala pentru a pastra o buna stare de sanatate pe termen lung, precum si pentru a imbunatati concentrarea si eficienta in timpul zilei de lucru", declara Iulian Alexe, director de marketing si dezvoltare Edenred Romania.

Spre comparatie, doar 46% dintre salariatii belgieni aloca sub 30 de minute pranzului. Procentul scade la 41% in cazul germanilor si la 31% in cazul italienilor. Comportamentul romanilor este similar cu al polonezilor, unde 77% mananca la pranz in mai putin de 30 de minute.

Romanii ajung cel putin o data pe saptamana la fast-food

In preferintele de pranz ale romanilor, dupa pachetul de acasa, pe locul al doilea se claseaza localurile fast-food, unde 35% dintre salariati ajung cel putin 1 data pe saptamana. Celelalte optiuni pentru masa de pranz sunt prezente in aproape aceeasi masura: 32% mananca cel putin 1 data pe saptamana la cantina firmei sau la autoservire, 32% comanda mancare la birou, in timp ce 27% merg la un restaurant clasic cel putin 1 data pe saptamana.

In alegerea localului pentru un pranz in afara biroului, angajatii romani au criterii clare: cel mai important criteriu este ca mancarea sa fie proaspat gatita, lucru mentionat de 73% dintre salariati. Al doilea criteriu important este ca personalul sa fie prietenos si politicos (49%), iar pe locul al treilea se afla preturile rezonabile (48%).

Foarte diferit de mai pragmaticii belgieni sau germani, pentru care proximitatea este cel mai important criteriu in alegerea localului unde mananca la pranz (85%), urmata de rapiditatea servirii si de preturi (60%).

Studiul "Masa ta ideala" a fost realizat pentru Edenred Romania de compania de cercetare de piata GfK in luna septembrie 2014, pe un esantion reprezentativ de 400 de angajati din mediul urban.

In Romania, peste 30.000 de companii acorda salariatilor lor diverse tipuri de tichete si carduri emise de Edenred: tichete de masa Ticket Restaurant, tichete de cadouri Ticket Cadou, carduri de cadouri Compliments, tichete de asistenta sociala Ticket Asist, Ticket Cresa si Ticket Medica.

Sursa foto: Masa la job/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri