Dan Costescu, ministrul Transporturilor, a propus 16 mari proiecte de infrastructura, dintre acestea cele mai multe sunt din domeniul transporturilor navale, acestea ar putea fi finantate prin Planul Juncker. Depunerea a avut loc in cadrul unei reuniuni care are loc in orasul olandez Rotterdam, potrivit unui comunicat, conform News.ro

Planul Juncker, denumit dupa presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a fost conceput pentru stimularea investitiilor la nivelul UE, iar instrumentul sau principal il reprezinta Fondul European de Investitii Strategice (FEIS).

Acesta are la baza o garantie de 21 miliarde euro furnizata de UE si Banca Europeana de Investitii (BEI), suma cu care poate mobiliza investitii de pana la 315 miliarde de euro, potrivit datelor oficiale.

Romania este una dintre primele tari care a depus proiecte pentru atragerea de finantari

Romania este una dintre primele tari care a depus proiecte pentru atragerea de finantari din acest proiect. Discutiile initiale referitoare la fondurile FEIS s-au purtat in aprilie 2016 in capitala Sloveniei, Ljubliana, in cadrul Conferintaei Regionale privind Planul de Investitii pentru Europa.

Printre proiectele prezentate de ministru se numara:

-extinderea si modernizarea Aeroportului Baneasa
-construirea unui nou terminal pentru Aeroportul International Henri Coanda

In domeniul rutier:

-proiectul autostrazii Craiova - Pitesti, lunga de 121 kilometri,
-constructia zonei de sud a centurii Bucurestiului in regim de autostrada, cu o lungime de 48 km
proiectul de mentenanta pentru autostrazile Bucuresti – Constanta (A2) si Bucuresti – Pitesti (A1).

In domeniul feroviar:

-proiectul de conectare a Bucurestiului cu zonele industriale din sudul tarii
-proiectul de modernizare a liniilor de cale ferata aflate pe Coridorul Orient Est-Mediteranean, in special a tronsonului feroviar Arad – Timisoara – Caransebes – Craiova – Calafat
-proiectul de modernizare si electrificare a liniei de cale ferata Constanta – Mangalia, lung de 44 kilometri, unde viteza media de deplasare a trenurilor este in prezent de 20 de kilometri pe ora.

In domeniul naval:

-proiectul constructiei unei chei la Gura Canalului Dunare – Marea Neagra
- constructia unor terminale de containere si cereale pe insula artificiala din Portul Constanta
- constructia unei platforme industriale in sudul Portului Constanta, cu o suprafata totala de 28 de hectare.

Un studiu prezentat recent de Institutului European din Romania arata ca planul Juncker ar putea genera o crestere a produsului intern brut (PIB) al Romaniei cuprinsa intre 0,95 puncte procentuale pe an, in varianta pesimista, si 4,75 puncte intr-un scenariu optimist.

Insa Fondul European pentru Investitii Strategice nu a aprobat niciun proiect depus de Romania, pe baza planului Juncker, in principal din cauza problemelor in conceperea unui proiect bancabil.

Sursa foto: Kuzma / Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri