Prevederile Contractului Colectiv de Munca (CCM) actual expira pe data de 27 octombrie, iar daca negocierile care vor continua si astazi vor esua, vom declansa greva generala, undeva pe 10 - 15 noiembrie, a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa, Ion Radoi, presedintele Unitatii Sindicatului Liber Metrou (USLM).

UPDATE ora 17.05:

Metrorex anunta, printr-un comunicat, ca cresterea de 42% a salariilor ceruta de sindicalistii de la metrou depaseste limita bugetului si potrivit reglemetarilor legale, nu poate fi acordata.

UPDATE ora 16.40:

Sindicalistii de la metrou nu au ajuns la niciun rezultat in negocierile purtate vineri cu reprezentatii Consiliului de Administratie al Metrorex, pe marginea noului Contract Colectiv de Munca (CCM), potrivit declaratiei liderului Unitatii Sindicatului Liber Metrou (USLM), Ion Radoi.

"Dupa aproape patru ore de negocieri, nu am ajuns la niciun consens in privinta Contractului Colectiv de Munca. A ramas sa avem o noua intalnire luni, de la ora 14:00, la sediul Ministerului Transporturilor pentru a continua negocierile. Luni, nu cred ca va fi prezent ministrul Sova. El nu a fost prezent la nicio astfel de intalnire. Avem de negociat puncte importante din contract, de la majorarea salariala pana la partea de concedii, vechime in munca, etc.", a declarat pentru AGERPRES Ion Radoi.

Stire initiala:

"Contractul Colectiv de Munca actual expira maine, pe 27 octombrie. Deci, teoretic, peste doua zile putem declansa conflictul colectiv de munca. Vreau sa va spun ca avem de-a face cu tot felul de promisiuni facute de presedintele partidului de guvernare, care ne-a spus ca dubleaza salariile in urmatorul an, la fel si cu promisiunile facute de doamna ministru al Muncii, cu acea Ordonanta prin care au iesit la pensie oameni cu 137% pensie peste salariu, cu cresterea combustibililor cu 10%, la utilitati cu 15,5%. Pe deasupra au mai reusit sa ne bage in salariu si cota pe care trebuia sa o dea angajatorul. Acesta este motivul pentru care am solicitat o majorare de 42% a salariilor la metrou. Am facut o comparatie intre cele doua metrouri, de la Bucuresti, si din capitala Europei, Bruxelles. La metroul nostru salariul este de 2,46 euro pe ora, iar la Bruxelles este 15,5 euro pe luna. Practic, la noi vorbim despre un salariu brut tarifat de 33 milioane de lei (3.300 lei, n.r.). La metroul din Bruxelles, salariul este de sapte ori mai mult, deci, oameni care muncesc in aceleasi conditii, intretin acelasi sistem", a afirmat Radoi.

Potrivit liderului sindical, esecul negocierilor privind CCM va conduce la declansarea grevei generale, care, cel mai probabil, va avea loc la jumatate lunii noiembrie.

"Noi am ajuns sa lucram in plus, dupa cum vedeti. Nu mai avem oameni de specialitate in fiecare statie si atunci cum sa faci revizii la timp? In cursul zilei de azi, dupa ora 12:00, va fi o noua runda de negocieri. Suntem dispusi la negocieri si in zilele de week-end. Daca nu vom ajunge la un consens, vom ajunge la greva dupa noua ani la metrou. Nu ne dorim asta. Cei 700.000 de oameni care tranziteaza metroul in fiecare zi nu au nicio vina. Undeva intre 10 si 15 noiembrie poate avea loc greva generala. De obicei, suntem actionati in instanta si dupa doua zile se opreste greva. Au fost momente cand am castigat in instanta si atunci putem sa facem greva pe termen nelimitat. Trebuie sa ne supunem rigorilor legii. Cred ca e foarte importanta intalnirea de azi si poate vin cu o propunere. Stiti cum e la negociere...", a mentionat reprezentantul USLM.

Acesta a adaugat ca numarul angajatilor la metrou este de 4.560, iar minimul de care ar fi nevoie este de 5.000. "La momentul 1990 aveam 6.400 de salariati. Acum ne-am extins cu statii, si avem nevoie de o suplimentare cu 700 de oameni", a spus Ion Radoi.

Intrebat cum se poate rezolva problema aglomeratiei de la metrou din orele de varf, Radoi a sustinut ca intervalul de circulatie poate fi scurtat pana la 90 de secunde intre trenuri.

"Sa scurteze intervalul de circulatie. Nu este adevarat ca s-a scurtat acum la maxim. Pentru o circulatie normala se poate scurta intervalul intre trenuri pana la 90 de secunde, pe toate magistralele, mai ales in perioada de varf. Lipsa de personal este inca o cauza a acestor aglomerari. Putem sa fim mai operativi, sa micsoram intervalul de circulatie", a subliniat liderul USLM.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri