Ministrul Educatiei Nationale, Ecaterina Andronescu, crede ca ar trebui gandit un sistem de evaluare periodica a profesorilor din invatamantul preuniversitar, dupa model japonez: "din 10 in 10 ani toti profesorii sustin, dupa un program de formare, doua examene. Vrem sa punem si noi in viitoarea Lege a Educatiei aceasta evaluare”, a spus Andronescu.

"In legea japoneza, doua lucruri mi s-au parut absolut speciale, si anume - din trei in trei ani profesorii sunt mutati intre scoli de catre autoritatile locale. Profesorii cei mai buni sunt trimisi in scolile unde copiii au nevoi speciale - sa spunem asa. Nu cred ca putem sa aplicam noi aceasta metoda, pentru ca am produce prea mult deranj si cred ca acest lucru nu avem cum sa-l aplicam la mentalitatea noastra, la modul in care noi ne raportam si la scoala, si la profesori, si la autoritati. A doua chestiune care mi s-a parut foarte interesanta este evaluarea profesorilor din 10 in 10 ani. Din 10 in 10 ani toti profesorii sustin, dupa un program de formare, doua examene: unul - disciplina pe care fiecare profesor o preda si celalalt in metodele noi de pedagogie. Poate ne gandim ca o asemenea abordare am putea sa o avem si noi", a spus ministrul Andronescu, potrivit Agerpres.

Ea a mentionat ca aceasta metoda de evaluare este aplicata in invatamantul superior.

"Este o idee, pana cand ajunge sa fie in lege calea e foarte lunga, ea poate fi in dezbatere publica si laudata si criticata. Daca si Parlamentul o va accepta, daca discutand in teritoriu colegii profesori vor accepta, poate vom introduce un procent de evaluare, insa trebuie sa gandim, indiferent ca e modelul japonez sau altul, pentru ca noi il aplicam de foarte multi ani in invatamantul superior si constat ca acest lucru ne-a motivat in primul rand pe noi, pe profesori. In fiecare an, suntem obligati sa facem autoevaluarea, iar Consiliul Departamentului face evaluarea, ceea ce inseamna ca anual noi scriem in fisa ce am facut in acel an, ce lucrari am scris, ce lucrari de licenta, de masterat sau de doctorat am condus si asa mai departe, deci un fel de a raporta activitatea care tine strict de ceea ce suntem fiecare dintre noi, de profesia noastra", a aratat ea.

In opinia ministrului, formarea continua a dascalilor trebuie asigurata din bugetul MEN.

Ecaterina Andronescu despre...
Citeste si: Ce spune Ecaterina Andronescu despre concediile profesorilor

"Profesorii, in acest moment, asigura programul de formare continua din buzunarul propriu, noi cred ca trebuie sa prindem in buget bani, pentru a asigura formarea continua a dascalilor nu din buzunarul domniilor lor, ci din bugetul ministerului", a precizat ministrul.

Ea a mentionat ca vrea sa continue proiectul din bani europeni CRED, prin care se va asigura formarea a 55.000 de cadre didactice.


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Structura anului scolar 2019 - 2020. Scoala incepe pe 9 septembrie