Majoritatea cluburilor de fotbal din Romania se afla intr-o situatie financiara deplorabila, cu jucatori care ajung sa nu fie platiti cu lunile, stadioane goale si din ce in ce mai putini telespectatori in fata ecranelor. De cealalta parte, in campionatele puternice precum cele din Anglia sau Spania, cluburile de fotbal continua sa isi creasca veniturile de la an la an, ajungand la sume imense.

Performantele inregistrate in competitiile europene, un lucru cu care echipele de fotbal din Romania nu s-au mai intalnit de mult timp, le aduc cluburilor, pe langa castigurile oferite de organizatori, si simpatia a sute de milioane de oameni. Odata cu aceasta simpatie a microbistilor se aprinde si interesul diverselor branduri de a se asocia cu echipele respective, pompand sume deloc de neglijat.

De exemplu, Real Madrid si-a vandut recent drepturile de sponsorizare catre fondul de investitii american Providence Equity, la suma de 224 de milioane de dolari pentru primii 4 ani ai acordului. Barcelona, principala rivala a madrilenilor din Primera Division, a inceput sezonul trecut un contract cu grupul japonez de e-commerce Rakuten in valoare 246$ de milioane de dolari si a semnat un acord de 10 ani cu Nike evaluat la 174 de milioane de dolari anual.

Nici campionatul italian nu duce lipsa de acorduri importante, Juventus anuntand la finalul anului 2018 o extindere a intelegerii cu Adidas pe o perioada de 8 ani, ce se ridica la 457 de milioane de dolari.

Drepturile TV reprezinta o alta sursa importanta de venituri pentru cluburile de fotbal, mai ales cele care ajung in ultimele runde ale competitiilor de prestigiu, precum Liga Campionilor. Liverpool si Tottenham, finalistele ultimei editii a acestei competitii au incasat intre 104 si 117 milioane de dolari din drepturile de televizare.

O alta sursa de venituri ale echipelor de fotbal este reprezentata si de catre drepturile privind denumirea arenelor pe care joaca. Conform unui studiu realizat de Duff and Phelps, 6 echipe din prima liga a Angliei (Bournemouth, Arsenal, Brighton, Hove Albion, Huddersfield Town, Leicester City si Manchester City) au atras in total 57 de milioane de dolari anul trecut de la sponsori pentru astfel de parteneriate.

8,3 miliarde de euro, veniturile totale atrase de catre 20 cele mai valoroase echipe de fotbal din lume

Sursa foto: Oleh Dubyna / Shutterstock.com

Conform studiului "Football Money League 2019", realizat de catre compania de consultanta Deloitte, veniturile celor mai valoroase 20 cluburi de fotbal din lume s-au ridicat in 2018 la 8,3 miliarde de euro, in crestere fata de 2017 cand s-au situat la 7,9 miliarde de euro. Va prezentam in tabelul de mai jos primele 10 echipe dintre acestea.

Echipa Venituri
1. Real Madrid 750,9 mil. euro
2. Barcelona 690,4 mil. euro
3. Manchester United 666 mil. euro
4. Bayern Munchen 629,2 mil. euro
5. Manchester City 568,4 mil. euro
6. Paris Saint-Germain 541,7 mil. euro
7. Liverpool 513,7 mil. euro
8. Chelsea 505,7 mil. euro
9. Arsenal 439,2 mil. euro
10. Tottenham 428,3 mil. euro
Citeste si:
Chelsea vs. Bayern: Cine va castiga cele mai multe milioane de euro?
Chelsea vs. Bayern: Cine va...

Sursa foto: By CosminIftode / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Studiu Roland Berger: Prea multi bani strica sportul!