Asociatia Metrou Usor critica, intr-un comunicat, ritmul lucrarilor pe traseul liniei de tramvai 41, care traverseaza Bucurestiul si este una dintre principalele linii de transport care face legatura intre cartierul Drumul Taberei si Casa Presei Libere. Asociatia sustine ca linia de naveta 641 a fost deviata pe un traseu ineficient, care face un ocol de 7 km.

Citeste aici cum vad oamenii Viata fara tramvaiul 41, intr-un reportaj wall-street.ro.

”Daca in cazul lucrarilor PMB de la pasajele Grant si Ciurel, membrii asociatiei „Metrou Usor” au observat o mobilizare buna, nu acelasi lucru se poate spune si despre santierul Metrorex de la Piata Drumul Taberei, unde nu se inregistreaza mari progrese”, se mai arata in comunicatul Asociatiei Metrou Usor.

Redam mai jos integral comunicatul Asociatiei:

”Recent, cartierul Drumul Taberei si asa sufocat de lucrarile interminabile la Sectiunea I a magistralei 5 de metrou, a pierdut ultima legatura rapida de transport – linia de metrou usor 41. Acest lucru este cauzat de continuarea realizarii a 3 lucrari de infrastructura extrem de importante si amanate in ultimii ani din cauza consecintelor asupra traficului.

Este vorba despre constructia unui pasaj pietonal subteran intre statia de metrou Parc Drumul Taberei si statia tramvaiului 41 (asemeni deja existentei legaturi de la piata Crangasi), finalizarea pasajului suprateran Ciurel si reabilitarea pasajului suprateran Grant. Acest lucru dovedeste ca poate exista coordonare intre mai multe autoritati prin faptul ca aceste lucrari au demarat simultan.

Citeste si:
Cand se deschide circulatia rutiera in Drumul Taberei?
Cand se va deschide...

Pentru realizarea acestor obiective si asigurarea frontului de lucru s-a luat decizia de a sista circulatia tramvaiului 41 si crearea liniilor naveta 641 si 642 menite sa suplineasca tramvaiul suspendat. Asa cum era de asteptat, aceste masuri au generat haos in vestul orasului.

Inca de la inceputul lurarilor, asociatia „Metrou Usor” a monitorizat si analizat atent situatia din cartierul Drumul Taberei, descoperind o serie de probleme ce agraveaza situatia neplacuta.

In primul rand, este vorba de traseul liniei naveta 641, sensul spre terminalul Ghencea, afectat de debutul lucrarilor la structura pasajului Grant incepand cu data de 1 iulie. Pentru devierea acestei linii s-a ales un traseu extrem de ineficient, ce presupune un ocol de 7 kilometri prin zona Pietii Garii de Nord, in locul traseului normal al tramvaiului 41, pe pasajul Grant.

Solutia aleasa genereaza la orele de varf intervale de succedare intre vehicule extrem de mari, acestea stand blocate pe Bd. Marasti, Bd. Mihalache si Str. Banu Manta, facand ca timpul unei curse Piata Presei – Ghencea sa ajunga la 2 ore. De asemenea, in cazul liniei 642, membrii asociatiei au remarcat lipsa unei statii de autobuz pe bucla de intoarcere de sub pasajul Grant, statie ce ar permite o transbordare mai usoara cu statia „Opera Comica pentru Copii” de pe Sos. Giulesti, corespunzatoare liniilor 11 si 44.

Citeste si:
Proiectul Magistralei 5 de metrou, din Drumul Taberei, a fost deblocat
Proiectul Magistralei 5 de...

In al doilea rand, ritmul cu care santierele progreseaza este nesatisfacator. Acesta este afectat de vremea caniculara (cand muncitorii sunt nevoiti sa reduca activitatea), de lipsa schimbului 3 pe timp de noapte si de decizia de a nu lucra in weekend-uri. Daca in cazul lucrarilor PMB de la pasajele Grant si Ciurel, membrii asociatiei „Metrou Usor” au observat o mobilizare buna, nu acelasi lucru se poate spune si despre santierul Metrorex de la Piata Drumul Taberei, unde nu se inregistreaza mari progrese, la fel ca pe restul santierului M5. Mai mult, Metrorex a decis sa devieze calea de rulare a tramvaiului 41 in locul urgentarii constructiei pasajului, fiind o solutie de avarie.

Nu in ultimul rand, asociatia „Metrou Usor” isi manifesta ingrijorarea fata de lipsa unor lucrari de mentenanta generala a liniei de metrou usor 41, calea de rulare avand multe portiuni denivelate ce produc balansari puternice ale tramvaielor, fapt ce impune restrictii de viteza pentru a nu periclita siguranta calatorilor. Acest lucru este evidentiat de cresterea semnificativa a timpului de parcurgere a unei semicurse fata de anul 2002.

Cu exceptia reviziilor anuale din luna august ce au vizat zone punctuale, alte investitii majore nu au mai fost facute pentru a mentine performantele linei 41 de la inaugurare si pana acum. Suspendarea lui 41 ar fi fost prilejul perfect pentru modernizarea metroului usor, mai exact pentru schimbarea unor portiuni mari de linii, modernizarea si extinderea peroanelor in vederea utilizarii de catre viitoarele tramvaie ce ar depasi in multe statii lungimea peroanelor existente, implementarea semaforizarii prioritare a tramvaiului in intersectii, dar si implementarea sistemelor digitale de informare din statii. Asadar, pentru realizarea acestor lucrari absolut necesare, va fi nevoie
de o noua inchidere a tramvaiului 41, fiind imposibila realizarea acestora sub trafic.

Prin urmare, asociatia „Metrou Usor” vine cu o serie de solutii pentru remedierea acestor probleme. In cazul liniei 641 sensul spre terminalul Ghencea, propunem utilizarea rampei sudice a pasajului Grant de catre toate vehiculele astfel: banda 1 pentru sensul spre Piata Presei, iar banda 2 pentru sensul spre Ghencea. Este nevoie de scoaterea unor portiuni de gard si borduri la capetele rampelor Ceahlau si Turda, pentru permiterea intrarii vehiculelor ce merg spre Ghencea, pe sensul temporar de circulatie si revenirea pe sensul permanent de circulatie, cele 2 zone indicate avand calea de rulare a tramvaiului integrata in beton, ceea ce face trecerea extrem de facila.

Citeste si:
Contractele pentru metroul din Drumul Taberei, verificate de Guvern
Corpul de control al...

Aceasta masura a mai fost aplicata in trecut cu ocazia altor lucrari la pasaj, exact in zonele indicate. Astfel, s-ar reduce timpul pentru parcurgerea drumului Piata Presei Libere – Ghencea la orele de varf, reducerea intervalului de succedare si a traseului autobuzului 641 cu aproximativ 7km. In plus, noul traseu ar permite utilizarea autobuzelor
articulate, de mare capacitate, masura imposibila datorita strazilor inguste de pe actualul traseu. De asemenea, propunem spre analiza infiintarea unei statii de autobuz sub pasajul Grant pentru linia 642, deoarece exista cerere in randul calatorilor.

In ceea ce priveste programul de lucru al santierelor, asociatia recomanda prelungirea acestuia pe perioada noptii si in weekend-uri pentru a devansa termenul de finalizare. Pentru santierul de la Piata Drumul Taberei, recomandam renuntarea la devierea caii de rulare a tramvaiului (inceputa recent) si constructia pasajului pietonal pana la redeschiderea circulatiei lui 41, fara alte solutii tehnice care sa sporeasca disconfortul.”


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Circulatia se deschide pe bulevardele Eroii Sanitari si Drumul Taberei