Asociatia Pro Infrastructura sustine ca sunt peste 1.000 de restrictii de viteza pe calea ferata, de cinci ori mai multe decat a anuntat directorul CFR SA, Constantin Axinia, care mentiona ca au mai ramas doar 210.

Directorul CFR Infrastructura, Constantin Axinia, declara, marti, in cadrulul unei conferinte de specialitate, ca din 490 de restrictii de viteza cate au fost la inceputul anului, au ramas 210 restrictii de viteza, care vor fi eliminate pana la inceputul anului viitor.

Pro Infrastructura sustine, insa, ca sunt peste 1.000 de restrictii, potrivit buletinelor de avizare a restrictiilor, publicate pe site-ul CFR.

"Directorul CFR Infrastructura a declarat ca au ramas doar 210 restrictii de viteza pe reteaua feroviara din 490 cate erau la inceputul anului. Este o MINCIUNA GOGONATA! In realitate, sunt peste 1000 de restrictii pe calea ferata si numarul lor creste! Mai mult, s-au introdus o serie de restrictii-mamut: pe 82 km intre Caransebes si Timisoara viteza scade de la 100 la 70 km/h, iar pe 25 km langa Rosiori trenul merge cu 60 km/h in loc de 140! La Balota, expresul de Budapesta este depasit de bicicleta pentru ca "fuge" cu maxim 15 km/h pe aproape 2 km din cauza starii terasamentului, multiple deraieri si alunecari de teren avand loc aici in ultimii 10 ani. In total, doar pe linia Bucuresti-Craiova-Timisoara sunt 213 restrictii!", scrie Asociatia Pro Infrastructura.

Directorul CFR Infrastructura a declarat ca incepand din noiembrie, nu vor mai exista restrictii de viteza intre Bucuresti si Suceava si nu vor mai exista restrictii de viteza majore, ci doar cele tehnologice, pe regionala Cluj. De asemenea, datorita culoarului pe care se lucreaza de la Timisoara pana la Brasov vor exista doar restrictii tehnologice.

"Domnul Axinia spune ca a scos toate restrictiile de pe magistrala 500 Ploiesti Sud-Suceava. Insa in realitate mai sunt 63 (in mare parte pe liniile secundare din gari). Artificiul tehnic este ca, acum aproape 15 ani, a aparut o restrictie-mamut permanenta inclusa in livret prin care viteza a fost scazuta de la 120 km/h la 80 pe 185 km intre Ploiesti Sud si Adjud, adica se circula mai rau ca acum 80 de ani, in 1939, cand trenurile prindeau 110 km/h. Pe Dej-Cluj Napoca viteza este redusa de la 120 km/h la 50 pe un fir si 70 pe celalalt. Pe Buzau-Faurei de la 100-120 km/h am ajuns la 30 pe un fir. Pe Bucuresti-Craiova-Filiasi de la 140 km/h am scazut la 80-100 si doar pe alocuri avem 120 km/h", scrie Pro Infrastructura.

"Restrictiile dispar din BAR si se muta in tabele de limitari permanente, in Mersul Trenurilor si in Livretele de Mers. Evident, doar scriptic. In teren circulam tot mai lent pe calea ferata. Marfa deja a ajuns la viteze comerciale de bicicleta", avertizeaza asociatia.

Pro Infrastructura evidentiaza faptul ca unele probleme din infrastructura s-au rezolvat, iar subfinantarea este raspunzatoare pentru starea actuala a caii ferate romane.

"Ca sa nu fim acuzati ca vedem doar partea proasta, observam o mica crestere a numarului reparatiilor curente si reinnoirilor. Unele probleme vechi de ani intregi (de exemplu la Valea Calugareasca sau iesirea din Gara de Nord Bucuresti) au fost rezolvate, insa ritmul actual nu poate opri degradarea, daramite sa imbunatateasca situatia generala. Motivul principal al decaderii CFR este vesnica subfinantare a retelei, cu alocari anuale pentru intretinere si reparatii extraordinar de mici, de multe ori comparabile cu banii alocati reabilitarii unui singur drum judetean. Motivul secundar: folosirea miliardelor din fonduri europene doar in proiecte-gigant pe anumite coridoare cu rezultate cel putin discutabile", scrie Pro Infrastructura.

Pana la ora transmiterii acestei stiri, CFR Infrastructura nu a raspuns solicitarii de clarificare a informatiei, adresata de wall-street.ro.

Sursa foto: Andrei Marian | Facebook CFR Calatori

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri