Si-a dorit sa lanseze o scoala pentru specialisti in coafura, frizerie si machiaj, dar pentru a-si indeplini acest vis mai intai a deschis un alt business, mai exact un salon de infrumusetare cu specific rusesc. Iar obiectivul Oksanei Danilisin, o tanara de 26 de ani din Chisinau, este ca elevii pe care ii va pregati cu specialisti din Moscova, Chisinau sau Kiev sa fie premiati la campionatele internationale de coafura.
Danilisin a venit pentru prima oara in Bucuresti, in 2005, cand avea 18 ani. Ulterior a plecat pentru patru ani la studii in Grecia, unde a urmat cursuri de design interior si exterior la Facultatea de Arhiectura din orasul Volos.

Cand s-a intors in Romania, in 2008, a lucrat pentru cateva luni in domeniul arhitecturii, dar apoi s-a orientat catre pasiunea pe care o avea din copilarie: coafatul si impletiturile rusesti. Aceasta pasiune o are de la mama ei, care lucreaza de aproximativ 35 de ani in industria si care se ocupa de administrarea a mai multe saloane de infrumusetare din Chisinau.

O scoala de servicii de infrumusetare cu profesori din Chisinau, Moscova si Kiev

„Nu am avut intentia sa ma angajez, sunt o fire independenta, iar ca angajat nu mi-as fi permis sa fac atat de multe lucruri. Independenta o capeti cand esti antreprenor. Initial mi-am dorit sa deschid o scoala de coafura si machiaj cu profesori de la Chisinau, Moscova si Kiev, pentru ca acolo este un alt stil, o alta tehnica, o abordare mult mai complexa, atitudinea profesorilor de acolo este mult mai serioasa. Nu vreau sa devalorific nivelul scolii din Romania, dar acolo se acorda mult mai mult timp meseriei acesteia. Practica este esentiala, dar scoala trebuie sa fie foarte serios facuta. Ca si in medicina sau arhitectura, daca nu stii, nu poti sa faci o casa rezistenta sau nu ai cum faci o operatie cu succes”, afirma intreprinzatoarea.

Si pentru ca inainte de a lansa o afacere ai nevoie de o cercetare, Danilisin s-a gandit ca cea mai buna metoda sa afle ce isi doresc clientii din Romania si ce fel de specialisti trebuie sa pregateasca era sa deschida propriul salon de coafura.

“A trebuit sa imi dau seama catre ce categorie de saloane trebuie sa dau profesionisti, mesteri. Si mai bine decat a avea un salon nu cred ca as fi putut face asta”.

Asa ca in octombrie 2010 a deschis salonul Oksana Russian Hair & Beauty Care in zona Primaverii din Capitala, iar din ianuarie anul trecut salonul a fost mutat in cartierul Dorobanti.

Dureaza 2-3 ani pana un salon de infrumusetare devine profitabil

Pana acum a investit circa 200.000 de euro in salon, banii avandu-i de la familie. Anul trecut, salonul a avut o cifra de afaceri de circa 180.000 de euro.

“Dureaza 2-3 ani pana un astfel de business devine profitabil. Pana atunci sunt investitii”, afirma Danilisin. Practic, in prezent sunt luni in care afacerea este pe profit si luni in care este pe pierdere.

Salonul ofera servicii complete (coafor si frizerie, cosmetica, manichiura, pedichiura, masaj), insa pentru a se diferentia de alte businessuri similare, Danilisin a mizat pe promovarea impletiturilor rusesti.

Impletituri rusesti pentru diferentiere

“Impletiturile sunt pasiunea vietii mele si cand am venit cu aceasta oferta, nimeni nu le implementa ca serviciu separat in saloane. Poate nu cereau clientii. Am vrut ceva care sa ne diferentieze. Oksana nu este primul si nici singurul salon cu specific rusesc din Bucuresti, iar impletiturile au fost nisa care ne-a diferentiat. A prins foarte bine ideea aceasta si mi-a aratat ca in Bucuresti functioneaza ceea ce este nou”, spune Danilisin.

Serviciile de impletire a parului in stil rusesc costa intre 70 si 150 de lei. Antreprenoarea adauga ca in timp ce in Romania impletitul parului se preda foarte putin sau chiar deloc in scolile de profil, in Chisinau sunt module speciale pentru acest tip de coafura.

Foarte multi clienti sunt cetateni care fac parte din comunitatea rusa. De asemenea, o parte importanta din business este generata de serviciile pentru mirese si de aceea de la finalul lui ianuarie a fost creata o zona speciala pentru acestea. Pe de alta parte, in jur de 20% din business, este generat de abonamentele corporate.

Piata de saloane din Chisinau este cu 7-10 ani inaintea celei din Bucuresti

“Piata de saloane din Chisinau este foarte influentata de cea din Moscova si Kiev, este cu intre sapte si zece ani inaintea celei din Bucuresti. Mesterii de acolo pleaca aproape lunar la Moscova, Sankt Petersburg si Kiev la pregatire. Desi nivelul economiei este mai jos, femeile se ingrijesc, saloanele cresc, sistematic apar locatii noi, numarul de saloane de top care sunt pline si care merg este mai mare decat in Bucuresti”.

In prezent, salonul Oksanei Danilisin are 12 angajati, dintre care jumatate sunt din Chisinau si doi specialisti din Rusia.

Echipa face 70% din succesul unei afaceri

„Oamenii si echipa sunt pilonii de rezistenta ai oricarei afaceri, mai ales in servicii. Managerul poate oferi produse, poate implementa servicii, dar echipa face 70% din succesul unei afaceri. Intre mine ca manager si client, cel mai important este cel care opereaza. Si daca acolo exista rapat de calitate, clientul nu se mai intoarce. Cea mai buna metoda de promovare a unui business de genul acesta este recomandarea, iar asta se intampla doar cand clientul este multumit, adica doar daca ai o echipa buna. Si, de aceea, vreau sa fac o scoala”, afirma tanara.

Planurile pentru a lansa scoala de coafura si machiaj sunt abia la inceput, iar Danilisin oscileaza deocamdata intre deschiderea unei scoli sub forma unei francize si o afacere similara de la zero. “Sper ca in iunie sa avem un raspuns ferm. Timpul de studiu nu va fi mai mic de doi ani, iar scoala va oferi atat cursuri pentru specialisti, acestia urmand sa fie admisi pe baza unui examen, dar si pentru amatori. De asemenea, vreau ca scoala sa fie acreditata national si international, vreau sa avem elevi care sa fie premianti la campionatele europene si mondiale de profil”, spune Danilisin.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri