Auzim deseori despre asa-numita generation gap. Chiar daca nu sunt de nereconciliat, e util sa cunoastem acele diferente care tin, in mod special, de contextul in care am crescut. Ceea ce ne identifica si ne incadreaza intr-un anumit profil poate fi foarte important, mai ales pentru a avea relatii bune la locul de munca.

Astazi, din ce in ce mai multi reprezentanti ai Generatiei Millennials incep sa intre in organizatii sau chiar sa ocupe pozitii-cheie in companii. Care sunt provocarile acestora, cum se integreaza si ce ii face sa isi puna tot entuziasmul si intreaga energie pentru a obtine succesul organizational?

Millennials: tehnologie, progres, confort

Membrii Generatiei Millennials sunt tinerii nascuti intre anii 1990 si 2000, intr-un context favorabil si un mediu mai abundent fata de generatiile anterioare. Ei au avut acces la toate experientele si lucrurile pe care parintii lor si le-au dorit: calatorii, gadget-uri, informatii fara limite. De aceea, sunt, in general, mult mai dezinvolti, mai conectati la visele lor si cu o dorinta mai mare de libertate. Millennials sfideaza limitele – le e mai putin teama de consecinte, pentru ca traiesc cu perceptia ca lumea este un ocean infinit de posibilitati.

In mediul organizational, cei din Generatia Millennials au o perceptie de sine pozitiva, sunt deschisi la informatie si valorizeaza puternic expertiza demonstrata si sistemul meritocratic. Chiar daca aceasta atitudine ii pune, uneori, in conflict cu colegii lor cu o experienta profesionala mai mare, Millennials nu au ca repere nici ierarhia, nici varsta. Motto-ul care ii descrie perfect este: «Nu conteaza cat de lung am parul, important e cat si cum gandesc».

Valorile lor sunt, mai degraba, progresul, succesul, expertiza si confortul. Mentalitatea care ii caracterizeaza este «Eu sunt valoros, eu pot, eu merit si imi doresc sa am succes».

Millennials in lumea organizationala. Provocarile ambelor parti

Mediul ideal de lucru pentru cei din aceasta generatie este unul care le permite sa fie responsabili in intregime de anumite activitati si proiecte. De asemenea, Millennials au asteptarea ca, atunci cand li se spune «nu se poate», sa li se explice de ce si sa li se ofere argumente. Vor sa fie informati, sa comunice si sa contribuie. Mai mult, nu accepta sa se simta doar niste instrumente organizationale – de aceea, refuza sa colaboreze daca nu stiu si nu au un sens mai mare la nivel organizational.

In acest context, provocarile cu care se confrunta generatia Millennials sunt:

• Cred ca nu sunt luati in serios
• Nu le place ca deciziile lor sa fie criticate ulterior
• Tind sa nu reactioneze bine atunci cand un proiect de anvergura sau o initiativa solicitanta pe care au pus-o in practica este descalificata

Daca ne uitam de cealalta parte, mediul organizational are, la randul sau, o serie de provocari atunci cand vine vorba de integrarea si motivarea membrilor Generatiei Millenials.

• Organizatiile isi doresc dedicare si angajament totale

Organizatiile se bucura sa angajeze Millennials, pentru ca apreciaza energia si initiativa lor. Pe de alta parte, Millennials valorizeaza foarte mult timpul personal si nu sunt dispusi sa ofere pe tava dedicarea si energia lor. Atunci cand structurile organizationale se asteapta ca aceste lucruri sa vina de la sine, e posibil sa fie dezamagite. Millennials sunt selectivi cu atentia si implicarea lor. Ei trebuie castigati, nu luati ca atare.

• Organizatiile au tendinta de a nu asculta suficient

Millennials au crescut intr-un mediu in care au avut parte de ascultare, atentie si explicatii. De aceea, ei sunt obisnuiti si se asteapta sa primeasca aceleasi lucruri si in mediul organizational si profesional in care lucreaza. Pe de alta parte, organizatiile nu sesizeaza uneori aceasta nevoie si, pentru ca timpul e scurt, iar procesele complicate, omit sa declare explicit fiecare miscare. Fara rele intentii, organizatiile, in ritmul rapid de lucru, cer mai degraba adaptarea la situatie.

Relatia Millennials – organizatii. Cum o gestionam

Cum sa gestionam relatia cu reprezentantii Millennials in asa fel incat sa se simta bine intr-o organizatie? E necesar sa avem programe speciale de onboarding, prin care sa li se explice istoria, traditia si procesele din interiorul companiei. E nevoie de un nou tip de dialog, de un nou tip de parteneriat. Odata ce Millennials inteleg ce se intampla, ei pot contamina intreaga organizatie si o pot schimba in bine.

De ambele parti, greselile pot sa apara. Fie ca Millennials au tendinta de a se inchide si a renunta la primul lucru care nu se intampla asa cum se asteapta, fie ca organizatiile nu stiu inca sa foloseasca pe deplin entuziasmul acestora, e important sa avem imaginea completa a acestui tablou.

Din experienta mea de lucru cu reprezentantii acestei generatii, potentialul lor este imens. Ei vorbesc mai mult despre «noi» decat despre «eu, eu, eu» si pot construi durabil impreuna cu ceilalti. Millennials sunt cea mai noua provocare a organizatiilor astazi si, inainte de orice, e important sa stim cum sa ne raportam la ei, ce ii misca si ce ii motiveaza.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri