Business-urile se vor adapta in continuare clientilor moderni. Acestia din urma au din ce in ce mai multe alternative si au aratat inclusiv in 2018 ca vor gravita catre companiile care ofera un cumul de factori – viteza in livrare, servicii personalizate si client service de exceptie. Acest lucru este valabil fie ca vorbim de servicii de mancare online, pana la electronice sau reparatii de masini.

Tehnologia NU va inlocui relatiile interumane. Desi tehnologia a cunoscut asalturi impresionante (vezi robotii telefonici de la anumite banci – n.r.), aceasta nu va inlocui umanul. Relatiile directe vor ramane extrem de importante si in 2019, asa ca asigura-te ca ai multiple modalitati de a discuta cu clientii. Algoritmii si analytics te pot ajuta sa intelegi clientii, insa nimic nu se compara cu o convorbire genuina, interactiva, intre doi oameni.

Tehnologia blockchain va prinde avant. Pe masura ce industria blockchain se maturizeaza si se extinde, marile companii din Fortune 500 si multinationalele vor fi nevoite sa recunoasca potentialul blockchain – tehnologia va oferi securitate si eficienta operatiunilor de zi cu zi.

Marketing-ul va deveni din ce in ce mai personalizat. Marketing-ul va fi din ce in ce mai personal, si aceasta tendinta se va accentua in 2019. Nu vom mai vedea atat de des fotografii de stock, campanii generice fara target clar sau call-uri impersonale catre consumatori. Pentru a avea succes, trebuie sa oferi continut personalizat si de valoare la fiecare pas al evolutiei companiei.

Cluj-Napoca va gazdui...
Citeste si: Cand va avea loc Start-up Europe Summit 2019 la Cluj-Napoca?

Review-urile utilizatori vor deveni, de asemenea, din ce in ce mai importante. Clientii sunt influentati extrem de mult de ce au de spus alti oameni despre un produs, decizand daca achizitioneaza, sau nu. Mai mult de 90% dintre oameni nu cumpara un produs sau serviciu daca nu au review-uri de niciun fel, spun studiile.

Business-urile vor prioritiza fericirea angajatilor, cu atat mai mult cu cat multi romani au parasit Romania si, daca climatul economic si politic nu se va imbunatati, multi vor continua sa plece. A oferi angajatilor un mediu cat mai placut, interactiv si mai ales stimulant vor fi esentiali in 2019.

Start-up-urile de tehnologie vor incepe din ce in ce mai mult sa angajeze tineri si din alte domenii de activitate, nu doar absolventi de Politehnica sau Cibernetica. Desi aptitudinile tehnice vor ramane importante, startup-urile IT se vor uita si catre cei care au skill-uri analitice bine dezvoltate.

Mai mult, lucrul de la distanta va creste ca pondere din total. Odata cu cresterea conectivitatii, a acoperirii retelelor si a noilor tehnologii, dar si datorita tinerilor “conectati” care vin din spate, angajatii vor incepe sa lucreze din ce in ce mai mult de la distanta.

2019, anul in care...
Citeste si: 2019, anul in care antreprenorii vor concura mai mult pentru fonduri